Sammen koble
Fra : Per Nielsen

Dato : 21-09-06 15:27

Hej
Har købt en bærbar + jeg har en stationær og har et par spørgsmål ang. samkobling.

Kan man koble dem sammen så de kan "snakke" sammen (overføre data )

Kan man flytte modem stikket fra den stationær til den bærbar alt efter behov (hvis man skal hente opdateringer)

MVH Per

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-09-06 23:17

Per Nielsen skrev:

> Har købt en bærbar + jeg har en stationær og har et par spørgsmål ang. samkobling.

> Kan man koble dem sammen så de kan "snakke" sammen (overføre data )

Ja, det er det der hedder netværk. Man kan vist lave noget
Windows-noget så to maskiner kan snakke sammen, men jeg ved ikke
hvordan det skal laves, og det bliver besværligt at få dem begge
til at få netforbindelse (og kræver at den ene er tændt når den
anden skal på).

Den bedste løsning er at købe en router som du slutter til din
internetforbindelse, og så kan du slutte de to computere til den.
Så kan de sættes op til at snakke sammen, og de kan gå på nettet
begge to uafhængigt af hinanden.

Den bærbare har sandsynkligvis et trådløst kort indbygget, så
hvis du anskaffer en trådløs router, kan du få den på uden kabel.

> Kan man flytte modem stikket fra den stationær til den bærbar
> alt efter behov (hvis man skal hente opdateringer)

Ja.

--
Bertel