Splejsning i flettet tov
Fra : caschmidt@get2net.dk

Dato : 16-09-06 21:19

Jeg skal have splejset et flettet skødetov "i ring" (= "endeløst"),
dvs. jeg skal splejse to ender sammen til een.
.... men jeg mangler en vejledning/brugsanvisning.

Ka' nogen hjælpe?

Fra : ...

Dato : 17-09-06 02:00

http://bog.fiskericirklen.dk/bog/Redskab/4_redsk_kap_3.pdf
Den kan måske hjælpe lidt. Der er også mange andre finurligheder i den, som
er meget anvendelige.

Så vidt jeg husker, så følger der en vejledning med, når man køber
værktøjet. Værktøjet består af et sæt specielle rørformede mergelspir i
plastik.
Jeg kan ikke mindes at det er lykkedes for mig, at lave det pænt, hvis det
skulle være en endeløs splejsning i tyndt flettet tovværk.

Fra : Bo Carlé

Dato : 17-09-06 09:10

"..." <mine-handler|fjern|@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dvs. jeg skal splejse to ender sammen til een.
> ... men jeg mangler en vejledning/brugsanvisning.

På:

http://www.neropes.com/splice/default.htm

findes flere/mange splejse-guider, til forskellige typer tovværk.
På engelsk!
Find selv mange flere links, (267.000) ved at søge på ordene (på nettet):
splice rope

Med venlig hilsen
Bo