Løsne motor på påhængsmotor
Fra : 2

Dato : 14-09-06 19:19

Hej jeg har en Suzuki 25 HK motor hvor der er gået en stempelring
og vil skifte den. Og er igang med at skille påhængsmotoren ad, men
synes ikke jeg kan få selve motoren fra nederste del/benet på
påhængsmotoren. Har ellers skruet alle skruer ud, men ligesom motor
sidder fast via pakningen til underdelen.
Er det en speciel lim pakning der skal varmes op eller lignende for at
få af?
Underskålen til motorkappen, og gearhus med aksel, er også skruet
løst, men motoren sidder sandelig godt fast.

Er der en fidus for at få motoren af?

Torben

Fra : Michael

Dato : 16-09-06 09:56

Hej vær helt sikke på alle skruer er ude, og se om du kan komme til at give
blokken nogle slag med eks et stykke træ, og en mukkert, så skal den nok
slippe
mvh Michael Ankerlund

Fra : 2

Dato : 16-09-06 11:19

On Sat, 16 Sep 2006 10:55:51 +0200, "Michael"
<dsl305893@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>blokken nogle slag med eks et stykke træ, og en mukkert, så skal den nok

Tak det skal jeg prøve, den har jo nok bare siddet der i mange år, og
så skal lære at give slip.

Torben

Fra : 2

Dato : 16-09-06 20:49

> [...]

>blokken nogle slag med eks et stykke træ, og en mukkert, så skal den nok

Motoren kom fri nu, men sat godt fast, også fordi den ikke rigtigt
kunne give sig bare en anelse sidelæns pga af 2 styr bøsninger.
Så lidt sidelæns begge veje med træ og mukkert, og så opad, så kom den
fri. Tak

Torben