demontering af køl på ALO96
Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 01-09-06 15:17

Jeg er blevet tilbudt en billig ALO96 som er grundstødt, kølen skal
demonteres for udskiftning af kølbolte samt rep af skrog. er der nogen som
har erfaring med dette. Jeg er mest bekymret for hvordan man fjerner kølen.
mvh henrik

Fra : ThomasB

Dato : 01-09-06 15:54

"Henrik Kolle Rasmussen" <kollevvs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> demonteres for udskiftning af kølbolte samt rep af skrog. er der nogen som
> har erfaring med dette. Jeg er mest bekymret for hvordan man fjerner

Den har været på en sten, hvilket nok betyder at den har trådt hælen på
kølen op gennem bunden og har knækket bundstokkene. Det betyder at
glasfiberen rundt om kølen og et godt stykken udenom kan være delamineret -
og det kan man ikke umiddelbart se.

Kølbolte er støbt ned i kølen, og er de knækket så har du et seriøst
problem.

Lige præcis kølen er ret vigtig på en sejlbåd.

Jeg ville holde mig *LANGT* væk fra sådan en båd.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 01-09-06 18:07

Kølen er ikke det værste. Den er relativt nem at tage af og sætte på igen.
Jeg ville være mere bekymret for hvilke skader det har lavet i skroget og om
de kan repareres så kølens kommer til at sidde ordentligt igen. Det er ikke
nogen bagatel...

Bjarke

Fra : ThomasB

Dato : 02-09-06 00:18

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:44f868c4$0$142$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> om de kan repareres så kølens kommer til at sidde ordentligt igen. Det er

Jeg har set det på en Sagitta 35 engang. Den bulede fra bukken under vantet,
hele vejen ned til hælen af kølen. De 50 mm kølen var skæv på skroget, havde
gutten der havde den, bare spartlet ud og så klodset masten op.

Det var en OMMER..

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 02-09-06 21:56

i kan se båden her
http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=8141011&sid=1aGdwN3_X088137&pos=4&tot=998

Fra : ThomasB

Dato : 03-09-06 00:07

>i kan se båden her
>http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=8141011&sid=1aGdwN3_X088137&pos=4&tot=998

Kølen er støbt ind i glasfiber, hvilket besværliggør/umuliggør demontering.

Med mindre du er bådebygger, synes jeg du skal hold snuden væk - hvad regner
du med af pris?

Fra : Henrik Kolle Rasmuss~

Dato : 03-09-06 09:40

jeg har ikke fået den endelige pris, men den må jo ikke koste mere end
25-30000
hvis et værft så kan lave den for 75000 så er det vel ok

Fra : ThomasB

Dato : 03-09-06 12:32

> jeg har ikke fået den endelige pris, men den må jo ikke koste mere end
> 25-30000

Er det en pris du selv har fundet på?

Tænk dig hvad riggen, motor, spilkopper, tovværk, instrumenter, selv osv er
værd - det er ikke småpenge, så jeg tvivler på at du får den for 25-30.000,-

> hvis et værft så kan lave den for 75000 så er det vel ok

Hvs jeg kunne købe den for 25k, ville jeg ribbe den for alt der kan sælges -
og så evt. sælge skroget for 25k igen

Fra : Leif Langgaard

Dato : 07-09-06 16:09

> [...]
> demonteres for udskiftning af kølbolte samt rep af skrog. er der nogen som
> har erfaring med dette. Jeg er mest bekymret for hvordan man fjerner

Hej

Det er en detalje, men husk der kommer moms på når du handler i Norge!

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS: