DLSK 2006-opstartproblem
Fra : KN

Dato : 24-08-06 13:10

Hej.
Jeg har fået et problem med mit dlsk 2006.
Programmet kan simpelthen ikke starte op. Lige meget om jeg sætter cdèn i
eller starter op uden cd lykkes det ikke at få programmet igang.

Jeg har uden problemer brugt dlsk 2006 igennem flere måneder. Det nævnte
problem indfandt sig for cirka tre uger siden.
Jeg anvende Norton Internet Security og kører Windows XP pro med automatiske
opdateringer slået til.

Jeg har prøvet at frakoble mit virusprogram - dette løser ikke problemet.
Jeg har ikke installeret programmer eller andet efter installationen af
dlsk.
Jeg har forsøgt at geninstallere dlsk 2006 - dette hjælper ikke.

Jeg har forsøgt at gendanne computeren til en tidligere dato, hvor dlsk 2006
virkede. Så fungerer programmet atter lidt tid - hvorefter problemet
genopstår.
Jeg har derfor en formodning om, at problemet ligger i nogle af de
automatiske opdateringer til Windows eller IE.
I så fald må der være mange andre sejlere som oplever problemet.
Har I nogle ideer om hvor fejlen ligger????
mvh
Kim

Fra : KN

Dato : 24-08-06 16:29

Hej.
Problemet er opklaret.
Tak for en god og hurtig support fra sejlsport.dk. som jeg hermed
videregiver:

"Seneste nyt: En fejl i MS seneste sikkerhedsopdateringer forhindrer CD-cops
i at fungere og derved kan DLSK ikke starte.
Indtil vi finder en løsning (eller allerhelst få Microsoft til at fixe det!)
skal du afinstallere denne opdatering:
Tryk 'Start' / 'Kontrolpanel' / 'Tilføj eller fjern programmer' (på XP skal
man sætte flueben ved "Vis opdateringer"), I bunden findes
Sikkerhedsopdatering til Windows XP (KB917422) Tryk "Fjern"
Bagefter skal PC'en restartes."

mvh
Kim

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-08-06 17:14

Ja, det er en "opklaring", men er det en løsning ?

Den virus som windows opdateringen beskytter imod er ret aggressiv (jeg har
da set 10-15 af mine kolleger arbejde i døgndrift for at slå den ned) og du
kan vælge mellem at starte DLSK2006 eller få maskinen inficeret med virus.

Your choice. Jeg klarer mig uden DLSK ....

/Bjarke

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 24-08-06 17:50

Hej Bjarke,

Løsningen er på vej:

MS confirmed that that it´s a problem with the security patch. A
private Fix is available, so that a general fix will be
available soon.

The problem occurs only on Windows 2000 Terminal Server in
application mode.

The private fix involved starting the servers in recovery
console and replacing kernel32.dll with the MS delivered one.
The limited testing has not revealed any other issues created
with the fix.

The fix in question has passed internal testing at MS, and is on
its way to an official hotfix.

Mvh/Harding

Fra : Brian

Dato : 25-08-06 19:33

"Harding E. Larsen (slet 8WLTW)" <harding@8WLTWlarsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:11564384430.881043647023947@dtext.news.tele.dk...
> Løsningen er på vej:
> The problem occurs only on Windows 2000 Terminal Server in
> application mode.

KN bruger da ellers XP Pro...