Historie om fastnettelefon og adslfotrbind~
Fra : Ole Larsen

Dato : 21-09-06 11:28

Mener at have hørt at opsigelse af fastnettelefon ikke måtte forhindre
internetforbindelse.

Da jeg ville opsige min fastnetteleforn hos TDC, spurgte jeg pr. e mail
min IP, Tiscali/Tele2 om min internetforbindelse så kunne forsætte.

Svaret var et for mig uklart nej, hvorfor jeg mailede igen.

Ja, var svaret, så ryger internetforbindelsen MEN der er lige kommet en
ny ordning hvorefter man ved opsigelse af fastnettelefon pr. _automatik_
får en basislinie med internetforbindelse.

Jeg bestiller og får igen at vide at det vil ske automatisk. Samtidigt
får jeg oplyst nogle utroligt lave priser, viser det sig.

Dagen da min fastnettelefon deaktiveres af TDC (ca 3 uger efter), ryger
min internetforbindelse.

8-10 opkald over 2 dage med nogle stakkels unge mennesker, der ikke har
fået værktøjer til at løse problemet, resulterer ikke i andet end at de
erkender at det er deres fejl.

Så er min udmelding, at jeg ikke vil bruge mere energi på forgæves
forsøg på at medvirke til (et forslag var at genoprette min fastnet..
6 mdr. binding, ca 1900 kr, goddaw do) at rette deres fejl. Var der ikke
en klar løsningsmodel med en acceptabel tidsfrist kl 9 efterfølgende
dag, kunne det være det samme.

Og der er den nu.

Er det noget for telestyrelsen?

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, aug. 2006

Fra : Peter

Dato : 21-09-06 12:17

> Mener at have hørt at opsigelse af fastnettelefon ikke måtte forhindre
> internetforbindelse.

klip......

Du kan få bredbånd hos CyberCity uden at have en fastnetforbindelse. Tror i
øvrigt også StruerNet kan klare samme.

PeterB

Fra : Madsen58

Dato : 23-09-06 11:05

Peter wrote:
> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse
>>
> klip......
>
> Du kan få bredbånd hos CyberCity uden at have en fastnetforbindelse.

Kun hvis CC har eget udstyr på centralen.

--
Hilsen Madsen

Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-06 14:18

Peter <doc_069X@hotmail.com> wrote:

> "Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan få bredbånd hos CyberCity uden at have en fastnetforbindelse. Tror i
> øvrigt også StruerNet kan klare samme.

Ditto hos FullRate, der dog samtidig leverer gratis ip-telefoni gennem
routeren. Der skal dog betales for brugen [20 øre/minut ved samtale til
fastnet her i landet].

Dog kun i Storkøbenhavn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : JaAndersen@gmail.com

Dato : 26-09-06 10:17

Tele2 kan levere uden problemer - læg 40 kr om måneden for en
basisforbindelse hos dem :)

Tror faktisk der skal være en aktiv forbindelse når du opretter - men
ring ind og hør ad...

Eller prøv dansknet.dk - dem er jeg ved at skifte til lige nu og jeg
har ikke fastnet :)