Rep. af hul i skrog... Newbie indenfor gla~
Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 13:39

Hej...

Jeg har købt en 16" motorbåd (speedbåd er det vel egentligt) jeg kan ikke
finde noget mærke på den... men den er ombygget fra påhæng til indenbords
(men det er lavet rimeligt), jeg har købt båden pga. at den havde en
motorskade (Jeg kan nemlig sagtens selv lave det og jeg har før lavet en
Vega Sunny 18 med en indenbords AQ130C)... det lader til at være samme
motor der er i denne men der er desværre ikke nogen typeplade og den er
ikke med samme type karburatorer som den gamle...

Nå men nok om det... problemet er det at jeg har sku fundet et hul i bunden
af båden... jeg gav mig til at slå på hullet der så blev noget større
nemlig ca. 13 x 2 cm (Altså en halvgrov flænge, men det var spartel jeg
kunne slå af) og der kom vand ud (Så den må jo være hele vejen igennem
skroget) Men det er ikke sådan lige til at komme til ovenfra for at se på
det den eneste måde jeg kan se det er nedenfra... og flængen har været
spartlet over og det var det jeg ligesom kunne pille ud...

Men hvor den rep.'er jeg det ordentligt... sliber jeg bare godt i bund og
sørger for at der ikke er nogle løse dele, og så rengør med acetone og
smider noget fiber i det og bygger det op igen...?! Eller skal jeg rengør
og så bare spartle... eller skal der gøres noget helt 3...!? Skal jeg evt.
bore et hul i den øverste del sådan at jeg kan komme ned og se det hele
ovenfra...?!

Jeg er nemlig lidt på bar bund da jeg ikke har noget form for erfaring med
dette...

/bm

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-08-06 17:31

Den skal klart have fiberdug og epoxy. Aldrig bare spartel. Spartel tager
ujævnhederne men har slet ikke den nødvendige styrke. Du kan jo også se du
kan kratte det af med lidt håndkræfter. Det skal sidde meget bedre fast.

Jeg tør ikke angive hvorledes det skal laves uden at have set nogle
billeder, men tricket er jo at sikre det nye har 100% sikker binding i
skroget.

Det er svært at forklare kun med ord. Billeder siger mere. Jeg er til
engelske og amerikanske bøger og Don Casey har lavet en der hedder "Hull and
deck repair" (fås på amazon). Men der findes sikker noget tilsvarende på
dansk på biblioteket.

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-06 19:43

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i

> [...]
> tager ujævnhederne men har slet ikke den nødvendige styrke. Du kan jo
> også se du kan kratte det af med lidt håndkræfter. Det skal sidde

Oki...

> Jeg tør ikke angive hvorledes det skal laves uden at have set nogle
> billeder, men tricket er jo at sikre det nye har 100% sikker binding i
> skroget.

Jeg skal få set om jeg kan komme til at tage nogle...

> [...]
> engelske og amerikanske bøger og Don Casey har lavet en der hedder
> "Hull and deck repair" (fås på amazon). Men der findes sikker noget

Jeg har snakket med en prof. der mener at de kan rep. det for 1000 kr så
jeg tror ikke selv at jeg vil lave det...

De kunne også tjekke for noget pest noget... hvad end det så er...!

/bm

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 20-08-06 20:13

Sikkert rigtigt. jeg vil gætte på det tager en prof 2 timer og en nybegynder
det dobbelte ...