Vindhastighed
Fra : Kolle

Dato : 18-08-06 14:03

Jeg har fået en vindmåler som viser hastigheden i enten km eller mph.

Hvordan osammenligner jeg de 2 med sekundmeter?

er mph = sek.meter? (sådan ca.)

Fra : Henning Mikkelsen

Dato : 18-08-06 14:20

"Kolle" <rags@respawn.dk_nospam> skrev i en meddelelse
> Jeg har fået en vindmåler som viser hastigheden i enten km eller mph.
>
> Hvordan osammenligner jeg de 2 med sekundmeter?
>

> er mph = sek.meter? (sådan ca.)

1 Mph = 0,45 sekundmeter, ca. !

Fra : Kolle

Dato : 18-08-06 14:26

hvad med km hvad svare det så til?

Fra : ThomasT

Dato : 18-08-06 16:42

Der skal du "bare" dividere med 3,6 så har du det i m/s.

Thomas

Fra : Jørgen

Dato : 18-08-06 17:37

Du kan også gå ind her: http://www.dmi.dk/dmi/index/danmark/lommeregner.htm
Det er en online "vejrlommeregner", som blandt andet kan omsætte m/sek til
knob.

/Jørgen

Fra : Karsten Vandrup

Dato : 28-08-06 20:51

Kolle wrote:
> Jeg har fået en vindmåler som viser hastigheden i enten km eller mph.
>
> Hvordan osammenligner jeg de 2 med sekundmeter?
>

> er mph = sek.meter? (sådan ca.)

Du kan også bruge den udemærkede omregner der er bygget ind i
google.com

Prøv fx at skrive:

"10 miles per hour in metres per second" i søgefeltet

Læs mere her:

http://www.google.com/intl/en/help/features.html#calculator