Drabant22
Fra : Pinarello

Dato : 16-08-06 19:41

Hej
Jeg er nybegynder har kun sejlet lidt sidste å.
Min tanke er at købe en Drabant 22, så er der nogen som har ris/ros eller
endnu bedre erfaringer med denne sejlbåd så ville jeg blive glad.
På forhånd tak
MVH
Finn Laursen
finn(snabela)sletteroed.dk

Fra : HHH

Dato : 16-08-06 21:18

Hej Pinarello

Jeg har selv haft en Drabant 22, og var meget glad for den. Den sejler
rigtig godt, lidt ligesom en H-båd, sjov og levende. Den har efter min
erfaring en enkelt skavank. Den bliver lidt "blød" i ruftaget der hvor
masten står, men det kan sagtens repareres i forbindelse med evt. anden
renovering af overbygning. Eneste årsag til at jeg skiftede (til Bianca 27),
er at jeg (vi) er blevet lidt "gamle" og magelige, og derfor ønskede
ståhøjde i kahytten, ellers havde vi nok haft den endnu. Rigtig god
fornøjelse!!!

HHH

Fra : Steffen Skov

Dato : 17-08-06 14:43

> [...]
> Min tanke er at købe en Drabant 22, så er der nogen som har ris/ros eller
> endnu bedre erfaringer med denne sejlbåd så ville jeg blive glad.
Hej Finn
Du kan trygt begynde med en Drabant 22! Det er en pragtfuld båd at sejle.
Sejlmæssigt har den alle de goder der kan nævnes. Skavankerne er som 3XH
nævner, og en vigtig ting mere: Bolthæftningen til skægget skal gå gennem
nogle tværliggende vinkeljern på indersiden af skroget (Toni Nilling),
ellers vil det bevæge sig fra side til side med fare for at rorstammen
knækker (hvilket skete for mig i stiv kuling).
I dag er jeg blevet en del ældre og har skiftet til en Pd26, men jeg savner
nærværet med vandet og livligheden, man får i en D.22.
Pladsen om læ er rimeligt indrettet til 2 personer. Skal man på en længere
ferie er 3 personer lidt i overkanten.
Over vasken lavede jeg en flytbar plade med høje kanter, og det fungerede
fint som navigationsbord. I havn eller for svaj røg det bare ind i stikkøjen
til alt det andet (Skrammel).
Alt i alt en meget velsejlende båd og meget båd for pengene.
God vind
Hilsen
Steffen
---
"Havet bringer hvert menneske nyt håb, som
søvnen bringer drømme."
C. Columbus

Fra : Pinarello

Dato : 21-08-06 08:07

Hej Alle
Tak for jeres gode råd , båden var helt i orden. Men den blev solgt før jeg
nåede at købe den ;-(
MVH
Finn

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 21-08-06 11:31

Det skal du ikke være ked af. For hver båd man undersøger bliver man lidt
klogere og ender måske med at få en båd der er endnu bedre. Og så er det jo
en spændende proces at undersøge og kigge på både ....

Bjarke

snip

Fra : Steffen Skov

Dato : 21-08-06 14:06

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:44e98b56$0$144$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
Og så er det jo
> en spændende proces at undersøge og kigge på både ....
>
> Bjarke
Og meget hyggeligt.
Steffen