GeoCode/GeoType i det levende søkort
Fra : Lars-Bo Jacobsen

Dato : 16-08-06 10:41

Hej

Jeg overvejer at leve et tema over Frihavne til det levende søkort. Da jeg
ikke gider sætte en nål og dernæst gå gennem guiden for hver eneste havn der
er med i ordningen tænkte jeg at jeg ville føre oplysningerne direkt ind i
databasen. Men her er så mit problem: Frihavnsoversigten viser havnene ved
deres geografiske koordinater mens databasen i det levende søkort bruger X
og Y koordinater ud fra ( i følge database) GeoType = P.

Fx. er SALTHOLM NNE på 55 41' 34,1" og 12 46'57"
i databasen angivet ved

X = 737793.841304644
Y = 6178583.08140041

Er der nogen der ved hvilket system der her er brugt og hvorledes jeg
konvertere geografiske kordinater baseret på graded om til dette system?
Evt. har kendskab til et program der kan konverterer en stribe kortdinater
på en gang.

Lars-Bo

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 16-08-06 12:42

Hej Lars-Bo,

Det lyder spændende.
Resultatet (filen) må du meget gerne lægge ud så vi andre kan
indsætte den i vores eget tema. Alternativt kan du foreslå DS at
lægge den op på deres hjemmeside under "Tursejlads" , "Det
levende Søkort" , "Opdateringer".

Omregningen kan du sikkert finde på KMS´hjemmesiden programmet
hedder: VisIt
Da jeg fik lavet temaet om de farlige skydebaner på DLSK2006 fik
jeg god hjælp af Michael Skov hos Farvandsvæsenet som udførte
programmeringsarbejdet. Det var han utrolig hurtig til.

Mvh/Harding