Hvilket nationalflag?
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 12-08-06 16:43

Hej -

Jeg er netop hjemkommet fra min årlige sommerferie i Skagen. Under en af
vores daglige ture på havnen så vi et luxus-skib af format. Agter havde
skibet et flag, som jeg aldrig har set før.

Dugen var nærmest beige, og i midten var der et stort rødt malteserkort.
Derudover var der lidt "krims-krams" ved dugens øverste og nederste kanter.

I forstævnen var der et noget mindre flag: Hvid dug - med en rød tretårnet
borg på.

Hvor kommer dette skib fra?

Det slog mig forøvrigt, at der ikke var et lille Dannebrog i masten. Bør der
ikke være det, når man besøger dansk havn?

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Henrik Olsen

Dato : 13-08-06 19:27

"Jan Bang Jensby" <JanFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det slog mig forøvrigt, at der ikke var et lille Dannebrog i masten. Bør
> der ikke være det, når man besøger dansk havn?

Hej Jan

Du giver selv svaret.
Malta

Hilsen Henrik

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 14-08-06 18:57

"Henrik Olsen" wrote

> Hej Jan
>
> Du giver selv svaret.
> Malta

Nej - det er ikke Malta. I en anden gruppe har jeg fået oplyst, at flaget i
stævnen er Gibraltars nationalflag.

- Jensby

Fra : Henrik Olsen

Dato : 14-08-06 20:02

> "Henrik Olsen" wrote

> Nej - det er ikke Malta. I en anden gruppe har jeg fået oplyst, at flaget
> i stævnen er Gibraltars nationalflag.
>
> - Jensby

Hej Jan

Så kender jeg ikke landet. Så hvit jeg ved, er det kun Malta der må bruge
malteser korset.
Der er visse undtagelser. Enten at man er slået til rider, eller at man har
en vare som har fået
en maltesisk pris. Feks. Rød Aalborg.
Den Danske Frimureorden er den eneste forening her i landet der må bære
malteser korset på deres flag.
Fordi de er godkendt af den maltesiske tempel orden. (her af de kendte
tempelrider).

Hilsen
Henrik
..

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Thomsen

Dato : 14-08-06 20:29

"Jan Bang Jensby" skrev i en meddelelse
> Nej - det er ikke Malta. I en anden gruppe har jeg fået oplyst, at flaget
> i stævnen er Gibraltars nationalflag.

Gibraltars flag er rødt og hvidt, således at den nederste tredjedel er rød.
I den hvide del er der en rød borg med en stor nøgle.
Maltas flag er også rødt og hvidt, men delt lodret og med et kors øverst i
den hvide del.
Mit gæt er, at det er et firmalogo eller et maltesisk specialflag, du har
set.
--
) Hilsen Per
(