Badelejder til Spækhugger
Fra : Kaare Schou

Dato : 11-08-06 09:14

Når man er 50+ er det ret hårdt at komme op ad vandet via roret og
motorbeslaget på huggeren. Er der nogen der har en tegning af en badelejder
eller kender en passende hyldevare? Den skal kunne stuves af vejen i en
stikkøje..
--Kaare

Fra : ThomasB

Dato : 11-08-06 21:51

"Kaare Schou" <kaare.schou@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motorbeslaget på huggeren. Er der nogen der har en tegning af en
> badelejder eller kender en passende hyldevare? Den skal kunne stuves af

En rebstige er glimrende især ved fribordet - som i øvrigt er det eneste
rigtige sted at bjerge en mand over bord.

Fra : Kaare Schou

Dato : 12-08-06 14:16

"ThomasB" <usenet*fjern*@*SKAL FJERNES*2ma2.dk> wrote in message
[snip]

> En rebstige er glimrende især ved fribordet - som i øvrigt er det eneste
> rigtige sted at bjerge en mand over bord.

Hej Thomas
Du mener vel fribordet ved cockpittet, og det er jeg helt enig med dig i at
det er bedste sted for bjærgning. Jeg har forsøgt forskellige metoder med
tovværk bundet til spillene, men jeg oplever at underkroppen smutter ind
under skroget og besværliggør opstigning.
Jeg har en ide om en lejder med "paraply-håndtags-kroge" som kan sættes på
huggerens lønningsliste ved cockpittet og et par afstandsstykker ved
vandlinjen for at holde lejderen lodret. Som de fleste huggere er der ikke
søgelænder, pulpit el. lign. Løsningen skal selvfølgelig fylde minimalt
-- Kaare

Fra : Finn

Dato : 12-08-06 15:46

"Kaare Schou" <kaare.schou@vip.cybercity.dk> wrote in message
> eller kender en passende hyldevare?

Hvad med Biltemas vare nr 25-052 kunne det være noget ?

http://www.biltema.dk/ gå ind under båd og så øvrigt. Eller søg på
nummeret.

Det er da billigt !

Mvh Finn

Fra : Claus Bjerre

Dato : 13-08-06 08:31

"Finn" <noname@junk.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad med Biltemas vare nr 25-052 kunne det være noget ?
>

> Det er da billigt !

Ja og der følger oven i købet en manual med, så kan det ikke gå galt
Claus

Fra : Kaare Schou

Dato : 13-08-06 16:17

Hej Finn
Tak for tippet. Utroligt billigt og lige det jeg søgte. Tak for det.
--Kaare

Fra : ThomasB

Dato : 14-08-06 00:03

> Tak for tippet. Utroligt billigt og lige det jeg søgte. Tak for det.

Godt du fandt en løsning

Fra : Finn

Dato : 14-08-06 18:37

Velbekomme.