Køb af båd og hjemtransport i Sverige
Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 10-08-06 13:27

Hejsa

Jeg tænker på at købe en 29" sejlbåd i Sverige, i nærheden af Stokholm, Jeg
har snakket med et vognmandsfirma, de skal have 10 kr. pr km + brotakst osv.
Jeg bor på Fyn og har derfor tænkt på at få båden kørt til Malmø og så sejle
til Fyn derfra, man kan have en del hyggelige timer for de ca 5000,- kr.jeg
vil spare
Er der nogen der har erfaringer med billige transport firmaer i Sverige, og
i det hele taget med at købe båd i Sverige, om der er nogen faldgrupper man
skal passe på.
Det er vel en lang og besværlig rejse at sejle igennem Sverige.

Alle erfaringer vedr. overstående er velkomne.

Mvh
Thomas

Fra : Lars Holst

Dato : 10-08-06 16:58

"Thomas V. Nielsen" <tvn@_remove_vandsted.net> said in

> [...]
> Det er vel en lang og besværlig rejse at sejle igennem Sverige.
>
> Alle erfaringer vedr. overstående er velkomne.

Hvis jeg var dig ville jeg sejle den hjem.
Syd om Sverige.
Gjorde det selv oppe fra Den Botniske Bugt for 3-4 år siden.

--
Lars Holst

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 10-08-06 18:00

> Hvis jeg var dig ville jeg sejle den hjem.
> Syd om Sverige.
> Gjorde det selv oppe fra Den Botniske Bugt for 3-4 år siden.

Vil det ikke tage ca. 1 uges tid

Mvh
Thomas

Fra : Lars Holst

Dato : 10-08-06 20:38

"Thomas V. Nielsen" <tvn@_remove_vandsted.net> said in news:44db6601$0$3556
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Vil det ikke tage ca. 1 uges tid
>
> Mvh
> Thomas

Jo.........sådan cirka............alt efter hvor mange i er ombord og hvor
ofte i bliver nødt til at gå i havn.
+/- et par dage.

--
Lars Holst

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-08-06 20:48

Jo, og ??

Du køber jo en båd for at få nogle sejleroplevelser. Der er andre der ville
giver deres højre arm for at have båden i Stockholm og have en rigtig god
tur hjem.

Jeg ville *ikke* sejle syd om Sverige men gennem kanalen. Prøv at læse Kent
Elbirks side på http://www.elbirk.eu/gotekanalen/index.htm. Han tog den hjem
gennem kanalen i sin nye båd.

Du kan evt. aftale med sælger, at han sejler den til mem, hvis du ikke lige
har flere uger til turen. Tuen gennem kanaler tager 1-2 uger og et par dage
til Fyn. Du kan klare det hele på 14 dage og få en kanon en på opleveren
helt gratis.

Bjarke

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-06 21:51

Da vi i sin tid købte vores Ballad i Stockholm var en af den sommers
største oplevelser en uges sejlads i den Stockholmske skærgård samt
turen igennem Götakanalen ud til Göteborg og derefter hjem til Helsingør
.... Den tur bør du unde familien og dig selv. Med lidt målrettet sejlads
med flere til at "tage pinden" kan det gøres på 6 - 10 dage. Men kan du
ikke gøre det til en del af en ferietur?

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:44db8d5c$0$144$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

Fra : Bo

Dato : 10-08-06 21:44

Tag en sejlkyndig med på en forlænget weekend og du har båden hjemme - med
en fantastisk sejleroplevelse.

Der kan sejles indenskærs meget af vejen ned til Ytklippan og der kan
temperament og vejr bestemme om du vil videre indenskærs forbi Karlskrona,
eller på tværs over Hanøbugten/Østersøen mod Sjælland og videre til Fyn.

Du får en fantastisk oplevelse, der giver masser af erfaring til videre
sejlads.

Husk brændstof (;~))=.

M.v.h.
Bo

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 11-08-06 09:09

Hejsa alle

Mit store problem er netop tiden, jeg er selvstændig så jeg har meget svært
ved at trække 14 dage ud af kalenderen, men der er ingen tvivl om at det
ville være en rigtig fed tur.
Det er muligt at jeg vil sejle syd om Sverige, det burde kunne lade sig gøre
på 4 - 5 dage.

Mvh
Thomas

Fra : ThomasB

Dato : 14-08-06 00:39

> [...]
> det ville være en rigtig fed tur.
> Det er muligt at jeg vil sejle syd om Sverige, det burde kunne lade sig

Prøv andre vognmænd. Der kører tit tomme lastbiler retur fra Stockholm.

Der er også andre muligheder. Den kan stå på dækket af et skiv, eller måske
blive transporteret med tog?

Og lad være med at planlægge for meget, hvor lang tid det tager - vejret har
rigtig rigtig stor indflydelse.