/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Indregistrering/omregistrering af trailer ~
Fra : Ukendt


Dato : 07-08-06 19:47

Hvordan er det hvis man køber båd i udlandet (Norden/EU) og der er en
indregistreret trailer med.

Kan den uden videre indregistreres/omregistreres ved et alm. syn hvis bare
den er typegodkendt?

Eller er det en større omgang man skal igennem?

Er der nogen som kan forklare det ganske kort, jeg finder ikke umiddelbart
noget hos told og skat.

/Martin



 
 
claus b. p. (07-08-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 07-08-06 22:01


"Martin Nielsen [5220]" <nospamSNABELAgalnet.dk> wrote in message
news:c6011$44d78994$55dab5eb$25185@news.galnet.dk...
> Hvordan er det hvis man køber båd i udlandet (Norden/EU) og der er en
> indregistreret trailer med.
>
> Kan den uden videre indregistreres/omregistreres ved et alm. syn hvis bare
> den er typegodkendt?
>
> Eller er det en større omgang man skal igennem?
>
> Er der nogen som kan forklare det ganske kort, jeg finder ikke umiddelbart
> noget hos told og skat.
>
Der er ikke afgift på trailere, hvis det er det du mener. Kun en vægtafgift.
Så det er kun syn/godkendelse du skal tænke på. Du skal nok henvende dig i
synshallen for at få oplyst hvad de evt. kræver af dokumentation mv. eller
om et syn er nok.

/Claus



Ukendt (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-08-06 17:28

"claus b. p." <cbp33@hotmail.com> skrev

> Der er ikke afgift på trailere, hvis det er det du mener.

Nej det var ikke det jeg mente, men bureaukratiet har jo sine særheder, og
enkle ting bliver hurtigt besværlige her i DK.

Det var mest omkring omregistreringen jeg kunne forestille mig der ville
være problemer.

/Martin



Martin Sørensen (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 08-08-06 08:57


Martin Nielsen [5220] skrev:

> Hvordan er det hvis man køber båd i udlandet (Norden/EU) og der er en
> indregistreret trailer med.
>
Er det fra Norge skal der betales moms, ellers er der ikke noget.

> Kan den uden videre indregistreres/omregistreres ved et alm. syn hvis bare
> den er typegodkendt?
>
> Eller er det en større omgang man skal igennem?
>
Hvis den har været indregistreret i mindst 3 mdr _eller_ er
typegodkendt skulle det være en ret smal sag, muligvis skal der
sættes cyklistværn på. Reglen er at en trailer skal have sin fulde
bredde ikke over 1.5m fra krogen (svjh).

Hvis den ikke er typegodkedt og ikke har været indregistreret, er det
et bureaukratisk mareridt, jeg har prøvet det. I en del lande (NL, F,
UK, ...) skal små trailere ikke registreres, de behøver ikke have
stelnr.

/Martin


Ukendt (08-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 08-08-06 17:27

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev
> Er det fra Norge skal der betales moms, ellers er der ikke noget.

Det vil højst sansynligt være Sverige, Tyskland eller Holland.

/Martin



claus b. p. (09-08-2006)
Kommentar
Fra : claus b. p.


Dato : 09-08-06 08:56


"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> wrote in message
news:1155023814.728554.309880@i3g2000cwc.googlegroups.com...


>Hvis den ikke er typegodkedt og ikke har været indregistreret, er det
>et bureaukratisk mareridt, jeg har prøvet det.

Kan du beskrive kort hvad det indebærer?

/Claus



Martin Sørensen (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 09-08-06 08:32


Martin Nielsen [5220] skrev:

> Det vil højst sansynligt være Sverige, Tyskland eller Holland.
>
I Sverige har de nogle trailere der ikke er registrerede, og som højst
må køre 40km/t. Dem skal du nok have en traktor til her i landet. I
Holland er det kun trailere over 750kg der skal registreres.

Vær i øvrigt opmærksom på logistikken ved importen. Du må ikke
køre med en trailer med udenlandske plader efter en dansk bil. Du kan
sætte prøveplade på, men så må der ikke være last (båd) på
traileren.

Der er (mindst) 4 løsninger:

1) Få sælger til at levere.
2) Sæt båd + trailer på lastbil/trailer
3) importer trailer, registrer den, hent båd.
4) Lad som ingenting og tag chanchen, m/u prøveplade. Er traileren
synet for nylig i købslandet og iøvrigt sikker er konsekvenserne nok
til at overse.

/Martin


Ukendt (14-08-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-08-06 16:37

"Martin Sørensen" <santana.sorensen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:1155108735.068321.266380@i3g2000cwc.googlegroups.com...

>I Sverige har de nogle trailere der ikke er registrerede, og som højst
>må køre 40km/t. Dem skal du nok have en traktor til her i landet. I
>Holland er det kun trailere over 750kg der skal registreres.

>Vær i øvrigt opmærksom på logistikken ved importen. Du må ikke
>køre med en trailer med udenlandske plader efter en dansk bil. Du kan
>sætte prøveplade på, men så må der ikke være last (båd) på
>traileren.

>Der er (mindst) 4 løsninger:

>1) Få sælger til at levere.
>2) Sæt båd + trailer på lastbil/trailer
>3) importer trailer, registrer den, hent båd.
>4) Lad som ingenting og tag chanchen, m/u prøveplade. Er traileren
>synet for nylig i købslandet og iøvrigt sikker er konsekvenserne nok
>til at overse.

Det var især oplysninger som disser jeg var ude efter, da planen egenligt
var at købe et samlet sæt inkl. trailer.

/Martin



Martin Sørensen (09-08-2006)
Kommentar
Fra : Martin Sørensen


Dato : 09-08-06 09:52


claus b. p. skrev:

> >Hvis den ikke er typegodkedt og ikke har været indregistreret, er det
> >et bureaukratisk mareridt, jeg har prøvet det.
>
> Kan du beskrive kort hvad det indebærer?
>
Mjaeh. Jeg købte i Holland en Wayfarer med Engelsk bygget trailer. Den
blev transporteret hjem på en autotrailer.

For at få den registreret skulle den først renoveres, udstyres med
cyklistværn med lys på samme, samt en ny lygtebom da den gamle var
for smal.

Derefter skulle ham der hjalp med det praktiske arbejde registreres som
trailerfabrikant, hvorefter han fik lov til at indhugge et stelnummer
efter foreskrifterne.

Dokumentation for affjedringens kapacitet skulle vedlægges, men vi
slap dog for at køre omkring en Kgl.Vejerbod for at få den vejet - de
accepterede en egenvægt på 100kg efter at have løftet lidt. Derefter
blev den synet uden vrøvl - men benarbejdet var imponerende.

Tilladt totalvægt var svjh 375kg. I Holland er det sådan at man for
trailere op til 750kg laver en (håndskrevet) kopi af blens
nummerplade, sætter bag på og kører - måske har de uhyggelige
trailerulykker som følge deraf?

hjalp det?

/Martin


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408526
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste