Stativ til båd.
Fra : Gunnar Holm

Dato : 06-08-06 09:11

Hej sejlere.

Jeg står og skal lave et vinterstativ til min båd, men jeg mangler målene,
så hvis der er en af jer der ved hvor der står en Finnsailer 29 på land, her
i det Sydfynske, så kunne jeg jo nok få lov til, at måle på den.

mvh.

Gunnar.

Hent en gratis SPAMfighter her.

Fra : Lars Holst

Dato : 06-08-06 10:24

"Gunnar Holm" <gunnar@fritidssejlads.dk> said in

> [...]
> --------- Jeg beskyttes af den gratis SPAMfighter til privatbrugere.
> Den har indtil videre sparet mig for at få 677 spam-mails

Jeg kan anbefale at lave et vinterstativ som Bådnyt i sin tid havde en
artikel om.

Bygget af træ og justérbart, orkansikret og kan adskilles.

Jeg vil mene at det kan benyttes til både fra ca. 23 fod til ca. 37 fod.

Hvis det har nogen intersse, har jeg indscannede kopier af artiklen om
stativet. Jeg vil dog ikke lægge dem op til fri afbenyttelse for alle, da
jeg tror det er brud på loven om ophavsret.

--
Lars Holst

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 07-08-06 20:56

Ja, men de kan jo lånes på biblioteket. Du kan også se dem på
www.MAXImalt.dk under "teknik og vedligehold".

Bjarke

Fra : Gunnar Holm

Dato : 08-08-06 07:06

Tak for det Bjarke, der var tegningerne jo.
Tegningerne ser fine ud, men jeg tror ikke disse bukke passer i højden, på
en Finnsailor, så jeg kommer nok til, at modificere dem lidt.

Mvh.
Gunnar.

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 08-08-06 17:16

Det har ellers ry af at passe til næsten hvad som helst. Men det kan da godt
være du skal lave støtterne 20-30 cm kortere...

Bjarke

Fra : Lars Holst

Dato : 08-08-06 23:18

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> said in

> Det har ellers ry af at passe til næsten hvad som helst. Men det kan
> da godt være du skal lave støtterne 20-30 cm kortere...
>
> Bjarke
>
> "Gunnar Holm" <gunnar@fritidssejlads.dk> wrote in message

Hvorfor ikke bare lave understøtningen en smule højere?

--
Lars Holst

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 09-08-06 22:25

Lavere, tror jeg de skal være....

Bjarke

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
snip

Fra : Lars Holst

Dato : 09-08-06 22:34

> Lavere, tror jeg de skal være....
>
> Bjarke
>
> "Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> wrote in message
> snip

Understøtningen under kølen mener jeg..............
Det svarer jo til at lave de 4 bukke i siderne lavere.

--
Lars Holst

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-08-06 20:37

OK, enig. den fangede jeg ikke. Selvom; hvis båden skal stå godt så er det
vigtigst er understøtningen er "fast" og ikke noget der er stablet oven på
hinanden.....