Regler for Vandscootere..
Fra : Ukendt

Dato : 24-07-06 10:05

Hejsa Alle

Hvad er grunden til at disse er forbudte over alt?
Er det larmen ?? og hvad hvis man lavede den lydløs?
Er det farten ? kan det vel dårligt være når der er speedbåde..

Er der nogle der ved hvor der står noget om disse regler ?

Mvh
Morten

Fra : Leif Langgaard

Dato : 24-07-06 10:29

"Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er det farten ? kan det vel dårligt være når der er speedbåde..
>
> Er der nogle der ved hvor der står noget om disse regler ?

Hej

Her er lidt fra:

http://www.skovognatur.dk/Ud/Aktivitet/Sejlads/Hav/
"Vandscootere"
En af de særlige nationale regler gælder vandscootere:
Sejlads med vandscootere o.lign. er forbudt overalt, undtagen på steder hvor
amtet har givet tilladelse til det. I 2004 har tre amter udpeget
vandscooter-områder:.

a.. Århus Amt (Reglerne for Århus Amt)
b.. Nordjyllands Amt
c.. Ribe Amt

--
Leif Langgaard
GRATIS BILLEDER OG STOCKFOTOS:

Fra : Peter Ingsø Laursen

Dato : 24-07-06 10:45

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sejlads med vandscootere o.lign. er forbudt overalt, undtagen på steder
> hvor amtet har givet tilladelse til det. I 2004 har tre amter udpeget

Der må også være sket et eller andet omkring havnene syd for Stevns klint,
for der vælter det da rundt med vandscootere :-0

--
Mvh, Peter Ingsø Laursen

Bianca 28 sejlere mødes også på:
http://www.cafecrema.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-07-06 12:06

"Peter Ingsø Laursen" <psil@*fjern_dette*tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Der må også være sket et eller andet omkring havnene syd for Stevns klint,
> for der vælter det da rundt med vandscootere :-0

Det eneste der er "sket" i omegnen af Rødvig, er at der er nogle hjernedøde,
der skider på det ulovlige i deres fremfærd.
Men tro mig: Det får en ende.
De har jo heldigvis nummerplader på trailerne, fotografiapparatet er
opfundet, så ---

MVH
Egon

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 27-07-06 14:56

Ja, sådan må det være, hvis de opfører sig dårligt. I min hjemhavn kommer
der en og sætter i vandet engang imellem, men han opfører sig (hedder det
sejler ?) så pænt, at vi stiltiende accepterer det. Knægten (8-10 år vil jeg
skyde på) er med engang imellem og de ser ud til at har det sjovt sammen.

Hvis alle vandscootere opførte sig som ham, så ville det nok ikke være
ulovligt.

Bjarke

Fra : Egon Stich

Dato : 27-07-06 19:43

"Bjarke Christensen" <BjarkeMC@grevestrand_punktum_danmark> skrev i en
meddelelse news:44c8c5fc$0$60785$157c6196@dreader1.cybercity.dk...
> [...]
> skyde på) er med engang imellem og de ser ud til at har det sjovt sammen.
>
> Hvis alle vandscootere opførte sig som ham, så ville det nok ikke være

Det er jo netop den slags gode exempler, der gør, at man bliver ked af, at
det reelt er idioterne, der bestemmer.
Rigtig ærgerligt, er det

MVH
Egon

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-06 10:10

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> wrote in message

> [...]
hvor
> amtet har givet tilladelse til det. I 2004 har tre amter udpeget

Den side skal tages med et gran salt. Den stammer fra 7. oktober 2004 og
reglerne kan være ændret siden.

For eksempel stod forbudet mod speedbådssejlads langs strande og kyster i de
lokale politivedtægter og de bortfaldt og blev erstattet at
politibekendtgørelsen 1. juli. 2005. Politibekendtgørelsen indeholder ikke
et tilsvarende forbud.

Det kunne jo også være interessant at undersøge hvor langt ud forbudene
gælder, om det kun er til strandkanten eller om det er til 12 sømilslinien
eller om man skal ud til midtfarvandslinien.

Mvh. Per

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 24-07-06 10:44

Jeg vil gætte på at det er larmen og det faktum at nogle vandscooter ejere
gerne søsætter den fra stranden og jerner rundt mellem badegæster.

Bjarke

Fra : claus b. p.

Dato : 24-07-06 14:01

> [...]
> Er det larmen ?? og hvad hvis man lavede den lydløs?
> Er det farten ? kan det vel dårligt være når der er speedbåde..

Mange brugere har været folk som brugte dem som legetøj, uden hensyntagen
til andre. Det er naturligvis ikke godt, hverken for dem det går ud over,
eller for dem der sejler fornuftigt, når der er andre i nærheden. Da de er
svære at genkende, og hurtigt kan komme væk, er det svært at få fat i
varylerne, derfor har konsekvensen været, at de stort set er forbudt alle
steder.

/Claus

Fra : 2

Dato : 24-07-06 19:41

On Mon, 24 Jul 2006 11:05:07 +0200, "Juel" <xSnAbElAstarchild.dk>
wrote:

> [...]
>Er det farten ? kan det vel dårligt være når der er speedbåde..
>
>Er der nogle der ved hvor der står noget om disse regler ?

Jeg synes også det er fjollet og uden grund at det skulle være forbudt
at sejle med dem. Det er bare en båd med motor. Må man ikke godt
sejle bare et godt stykke fra kysten, vist 1 km ude?

Det er dog nok de tidligere vandscootere ejere som har kvajet sig og
for kommende ejere, da de jo ofte blev brugt til at sejle slalom
blandt de badede, uden hensyn. Så det burde være mere vandscooter
ejerne der burde være forbudt, altså deres uhyggelige adfærd/sejlads
blandt badende.
End det bare at sejle vandscooter

Men larmen gør ikke noget ej heller for dyreliv. Sejler selv med
modelspeedbåd i sø, og der er ænder og svaner ligeglade.

Torben