Male bil med Topcoat fra biltema
Fra : sdsf

Dato : 16-07-06 13:49

Jeg overvejer at male min bil med Topcoat fra Biltema.

http://www.biltema.dk/products/product.asp?iItemId=104650

Jeg har forsøgt lidt, og bruger jeg for tykt et lag bobler det op
lige som polyuretan lim.
Umiddelbart virker det som et særdeles stærkt produkt,
men jeg synes det er svært at arbejde med.

Hærderen er også i en dåse som er meget svær at få lukket igen,
det virker lidt som om det ikke er meningen.

Nogen der har erfaring med Topcoat?

Fra : varly jespersen

Dato : 16-07-06 19:27

Hej, er du egentlig klar over hvad topcoat er? Topcoat er polyester med
farvepigmenter plus lidt voks, det er beregnet til glasfiber og aldeles ikke
til blik. Du kan male din bil med f.eks PolyBest, det kræver at du grunder
med epoxy, så kan du få et glimrende resultat

Fra : sdsf

Dato : 17-07-06 07:25

"varly jespersen" <varly-fjern-@nypost.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, er du egentlig klar over hvad topcoat er?
Ja, så nogenlunde er jeg klar over hvad Biltemas Topcoat er.
Det er 2-komponent polyuretanakryl, altså en meget bestandig lak.

>Topcoat er polyester med farvepigmenter plus lidt voks, det er beregnet til
>glasfiber og aldeles ikke til blik.
Jo, men ikke den der fås i Biltema.
Jeg citere fra Biltemas hjemmeside:
"Topcoat 2-komponent polyuretanacryl, der giver en slidstærk,
vandbestandig overflade med høj glans. Dækmalingen anvendes
over vandlinjen på plastskrog eller som dæklag ovenpå
Biltema Primer plast og metal på både af stål eller aluminium.
1 l (hvoraf 0,8 l er base)."

Fra : varly jespersen

Dato : 18-07-06 13:48

Hej, normalt forbinder man udtrykket topcoat med polyestermaling, men vist
det er den maling som du beskriver, er det en fremragende maling til
overmaling af såvel glasfiber samt jern, for et godt og holdbart resultat,
bør du grunde med epoxy grunder, Topcoat betyder egentlig det øverste lag
maling uanset hvad slags maling.