Fjernbetjening til autopilot Raymarine ST2~
Fra : frank.wodstrup@magir~

Dato : 09-07-06 20:56

Har en autopilot fra Raymarine (ST2000+) som virker upåklageligt.

Da jeg overtog båden var der vedlagt en fjernbetjening med 6 m kabel
og stik monteret under kistebænk ved siden af stik til autopilot. Der
er dog ingen ledninger/forbindelse mellem de 2 sokkelstik så
fjernbetjeningen virker selvfølgelig ikke.

Jeg gik så på www.raymarine.com og fandt manual og tegning over de 2
produkter og der henvises til et seatalk kabel (D177) fra raymarine.
Jeg har dog ret svært ved at tro at man ikke selv kan forbinde de 3
poler og få fjernbetjeningen til at virke.

Er jeg på vildspor eller er der nogen der kender løsningen ?

Mvh
/Frank

Fra : Ole P.

Dato : 10-07-06 04:37

frank.wodstrup@magirus.com wrote:
> [...]
> poler og få fjernbetjeningen til at virke.
>
> Er jeg på vildspor eller er der nogen der kender løsningen ?

Du er på rette spor, for det kabel, der omtales (Seatalk D177) er bare et
vilkårligt 3 leder kabel.

Jeg har samme installation (+ NMEA forbindelse til navigator) og brugte
svjh. et 3 leder netkabel til forbindelsen og det virker fint.
Selv om der står at kablet er et 3 leder skærmet (2 leder + skærm), virker
det uskærmede fint og mit kabel er >3 meter, for fjernbetjeneingen er
placeret i kahytten.

Det er forøvrigt en rigtig god selvstyrer, især hvis du fintuner dens
indstillinger mht. rorgain, rordæmpning og kompaskalibrering m.v.

--
hilsen Ole

Fra : frank.wodstrup@magir~

Dato : 10-07-06 11:40

Tak for indlæg. Jeg går straks i gang

Og ja. Det ST2000 virker iøvrigt fint.

Mvh
/Frank

Fra : Poul Erik Støve Jako~

Dato : 11-07-06 20:32

Det er helt rigtigt. Du skal følge diagrammet og tilslutte din
fjernbetjening på den eksisterende sokkel eller simpelthen lodde
fjernbetjeneingen ind på kablet et eller andet sted.

Det virker

MVh
PEJ