nu er Familiestyrelsen rundtossede
Fra : struer

Dato : 21-09-06 04:16

Gø og Gogge,

Jeg har bor i Thailand siden 25 july 04, har gift mig her i Thailand d
7 jan 05 og har adoptere min kones søn på 6 år. Drengens adoption er
registreret i Thailand fra d 20 juni 06 og jeg mangler at drengen
bliver registreret i Danmark.

Familistyrelsen gav mig aflag på grund af manglende dokument fra Child
Adoptions Centeret og skrev i E-mail d7 sep 06.

Citat, fra afslag e-mail d 7 sep 06
Det er Familiestyrelsens opfattelse, at en "Registration of Child
Adoption" vil blive udstedt, når Child Adoption Center har modtaget de
nødvendige dokumenter. Slut

Det eneste manglende nødvendige dokument til Child Adoption Center er
en udtalelse fra Familiestyrelsen, for at få denne "Registration of
Child Adoption"dokument, Men der er ingen udtalelse fra
Familiestyrelsen og derfor ingen "Registration of Child Adoption"
dokument.

Hvorfor udsteder Familiestyrelsen en vejledning til Child Adoption, der
er på grund af Familiestyrelsen selv, er umuligt at følge ??

Erik Larsen
135/25 Samorpong
77110 Hua Hin
Thailand

Fra : struer

Dato : 21-09-06 04:18

Det er ikke rigtigt, drengen er registreret fra d 20 juni 2005.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 21-09-06 12:55

"struer" <erikelarsen@hotmail.com> wrote in news:1158808532.962189.317000
@d34g2000cwd.googlegroups.com:

> Hvorfor udsteder Familiestyrelsen en vejledning til Child Adoption, der
> er på grund af Familiestyrelsen selv, er umuligt at følge ??

Jeg har svært ved at se hvorfor de thailandske myndigheder skal bruge
papirer fra Familiestyrelsen før de kan attestere en adoption i Thailand.

Vel at mærke papirer der attesterer at de danske myndigheder anerkender
adoptionen, før de selv kan se papirer på den?

Det er lykkedes andre at adoptere børn i Thailand, så der må være mere i
sagen end du oplyser. Hvad er det du fortier?

For mig lyder det som om du har brug for en advokat. Alternativt kunne du
søge om thailandsk statsborgerskab.

Fra : struer

Dato : 22-09-06 08:09

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
>
> Jeg har svært ved at se hvorfor de thailandske myndigheder skal bruge
> papirer fra Familiestyrelsen før de kan attestere en adoption i Thailand.

Det skal myndighederne i Thailand heller ikke, men Familiestyrelsen vil
have en "Registration of Child Adoption" dokument og henviste mig til
Child Adoption Centeret i Bangkok for at få en.

> [...]
>
> Det er lykkedes andre at adoptere børn i Thailand, så der må være mere i
> sagen end du oplyser. Hvad er det du fortier?

min kones søn er hos Ampher (folkeregister) registreret som min
adoptiv søn her i Thailand d 20 juni 05, men familiestyrelsen vil
have denne "Registration of Child Adoption" dokument fra Child
Adoption Centeret for at anerkende adoptionen.

> For mig lyder det som om du har brug for en advokat. Alternativt kunne du
> søge om thailandsk statsborgerskab.

Det er kun registreringen af adoptionen i Danmark vi har fået afslag
på.

Citat, fra afslag hos Familiestyrelsen d 7 sep 06

Fra : Holst

Dato : 22-09-06 08:19

struer wrote:

> Det skal myndighederne i Thailand heller ikke, men Familiestyrelsen vil
> have en "Registration of Child Adoption" dokument og henviste mig til
> Child Adoption Centeret i Bangkok for at få en.

Ja, det lyder da også rimeligt, at de danske myndigheder skal have
tilstrækkelig dokumentation for den thailandske adoption for at kunne
godkende registreringen i dansk regi.

> [...]
> have denne "Registration of Child Adoption" dokument fra Child
> Adoption Centeret for at anerkende adoptionen.

Lyder rimeligt. Så får denne "Registration of Child Adoption" fra Child
Adoption Centeret.

> Det er kun registreringen af adoptionen i Danmark vi har fået afslag
> på.

Ja, det er vel forståeligt, eftersom du vist ikke sørger for at levere
de dokumenter, som Familiestyrelsen skal bruge for at kunne godkende
adoptionen.

> [...]
> Child Adoption" dokument, Men der er ingen udtalelse fra
> Familiestyrelsen og derfor ingen "Registration of Child Adoption"

Hvad er det for en udtalelse, de vil have fra Familiestyrelsen? Lyder
underligt. Hvorfor skal Child Adoption Center have en udtalelse fra
Familiestyrelsen for at kunne udstede en bekræftelse på adoptionen?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-09-06 16:18

> Det skal myndighederne i Thailand heller ikke, men Familiestyrelsen
> vil have en "Registration of Child Adoption" dokument og henviste mig
> til Child Adoption Centeret i Bangkok for at få en.

Jamen så får du da bare sådan en hos Child Adoption Centeret. Hvad er
problemet?

> [...]
> have denne "Registration of Child Adoption" dokument fra Child
> Adoption Centeret for at anerkende adoptionen.

Så henter du bare den Registration Of Child Adoption hos de thailandske
myndigheder. Jeg forstår ikke hvad problemet er?

> [...]
> Child Adoption" dokument, Men der er ingen udtalelse fra
> Familiestyrelsen og derfor ingen "Registration of Child Adoption"

For mig lyder det som om det er de thailandske myndigheder der stiller
urimelige krav. Få nu fat på en advokat.

Fra : Mette

Dato : 23-09-06 06:05

"Kent Oldhøj" <kent@FJERNESoldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> "struer" <erikelarsen@hotmail.com> wrote in

> Jamen så får du da bare sådan en hos Child Adoption Centeret. Hvad er
> problemet?

For mig lyder det som om at Thailand skal have en udtalelse fra
Familiestyrelsen før de udsteder "Registration of child adoption".
Omvendt vil Familiestyrelsen ikke udstede en udtalelse før de har fået
førnævnte "registration of child adoption".
Hvad gør man så?

Fra : Iben Holst

Dato : 23-09-06 07:48

> [...]
> Omvendt vil Familiestyrelsen ikke udstede en udtalelse før de har fået
> førnævnte "registration of child adoption".

Ja.... Det var også mit spørgsmål sidst denne tråd var oppe.
Det giver en helt umulig situation at finde vej ud af....

Men alligevel mener jeg at det må være Thailand der er galt på den.
Hvis adoptionen er helt ok i Thailand, hvad skal de så bruge et
dokument fra Danmark til?
- det er vel ikke Thailands afgørelse om adoptionen må registreres
i Danmark, når tingene er ok i Thailand?!

Men jeg kan godt forstå at Danmark vil have dokumentation fra
Thailand om at adoptionen er hel i orden inden de registrerer det
i Danmark eftersom barnet er Thailandsk statsborger.

Iben

Fra : struer

Dato : 24-09-06 05:06

Det er Familiestyrelsen der vil have denne "registration of child
adoption". dokument fra Child Adoption Centeret, hvorfor ved jeg ikke,

Jeg har en regietrering på adoptionens gennemførelse fra Ampher
(folkeregisteret) i Hua Hin

Jeg fik afslag, Familiestyrelsen vil ikke registrerer drengen i Danmark
på grund af det manglende "registration of child adoption". dokument.

> Ja.... Det var også mit spørgsmål sidst denne tråd var oppe.
> Det giver en helt umulig situation at finde vej ud af....

Hvis Familiestyrelsen som sendte mig til Child Adoption Centeret 3
gange, jeg føler Familiestyrelsen var klar over at uden deres
skriftlige samtygge til adoptionen i Thailand, ville jeg ikke få denne
"registration of child adoption". dokument.

> Men alligevel mener jeg at det må være Thailand der er galt på den.
> Hvis adoptionen er helt ok i Thailand, hvad skal de så bruge et
> dokument fra Danmark til?

Det er ikke Thailand der vil have dokumentet, men Thailand vil have en
skriftlig samtygge fra Familiestyrelsen til at udsteder denne
"registration of child adoption". dokument. (eller sådan noget)

> [...]
> Thailand om at adoptionen er hel i orden inden de registrerer det
> i Danmark eftersom barnet er Thailandsk statsborger.

Det er helt i orden Familiestyrelsen vil have bevis fra Thailand ingen
problem, men Familiestyrelsen kan kun få denne "registration of child
adoption". dokument. hvis Familiestyrelsen vil skrive til adoption
Centeret at adoptionen ikke strider imod den danske adoptionslove.

Internationale adoptions spilleregler (tror jeg) der er nemlig meget
salg af børn.

Erik