TDC digital signatur
Fra : ST

Dato : 21-09-06 00:58

For ca 2 år siden oprettede jeg en Digital Signatur.
Fik også i sin tid lavet en PKCS12 version af den, så den kan bruges både
under Windows og Linux.
Og alt har kørt fint indtil her til aften hvor jeg får mail fra TDC om at
den snart udløber.

Så jeg trykker på et link i email og kommer ind på TDC hjemmeside, og
efter få minutter har jeg udvidet min signatur til at gælde 2 år mere.

Men nu er problemet at jeg ikke kan lave en PKCS12 version af den nye, da
man nu kun kan lave PKCS12 filer ved oprettelse af nye digitale
signaturer (http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_vejl_ieb_pkcs)
og dermed ikke få den ind i Firefox under Linux.

Jeg kan godt gemme en HTML kopi af den nye digitale signatur under Windows,
men den HTML fil har Firefox (1.5.0.6) under Linux besvær med at læse ind
uden fejl.

Ok, jeg kunne vel bare lave en ny specielt til Firefox under Linux, men
det burde vel være nok med 1 digital signatur.

Mvh
Torben

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-09-06 07:20

"ST" <tsj@ANTISPAMbitnisse.dk> writes:

> [...]
> signaturer (http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_vejl_ieb_pkcs)
> og dermed ikke få den ind i Firefox under Linux.

Hvis certifikatet er i din IE eller din firefox, kan du eksportere det
indefra browseren selv.

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 21-09-06 08:30

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Hvis certifikatet er i din IE eller din firefox, kan du eksportere det
> indefra browseren selv.

Men pas på. Ihvertfald Mozilla Mail 1.7.x eksporterer også din private
nøgle i pkcs12-filen og ikke bare certifikatet.

Den kan man så selv filtrere fra med openssl, men det er nok lidt
langhåret til at kunne kaldes "sikkert" for hr. og fru jensen.

Peter

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-09-06 10:36

Peter Mogensen <apm-at-mutex-dot-dk@nospam.no> writes:

> Men pas på. Ihvertfald Mozilla Mail 1.7.x eksporterer også din private
> nøgle i pkcs12-filen og ikke bare certifikatet.

Er der noget jeg ikke helt har forstået?

Når du siger certifikatet mener du så "offentlig nøgle"?

Kan man ikke bare sende en S/MIME besked til sig selv så?

--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : Peter Mogensen

Dato : 21-09-06 11:38

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Er der noget jeg ikke helt har forstået?

Det ved jeg ikke :)

> Når du siger certifikatet mener du så "offentlig nøgle"?

Et certifikat er en offentlig nøgle sammen med noget information om den,
den tilhører, underskrevet af nogen, der vil bekræfte dets rigtighed.
Et certifikat er noget man giver til andre og inkluderer ikke den
private nøgle.
Imidlertid er den private nøgle jo nødvendig, at have med, hvis man vil
"flytte" ens "signatur" fra et program til et andet. Derfor eksporterer
Mozilla den i pkcs12-filen. Det er bare misvisende at kalde det for et
"certifikat", da det jo altså er certifikatet PLUS den private nøgle.

> Kan man ikke bare sende en S/MIME besked til sig selv så?

Jo. der kommer højst cerfitikatet med. Ellers er der ihvertfald noget
helt galt.

Peter

Fra : Peter Lind Damkjær

Dato : 21-09-06 10:00

ST wrote:
> [...]
>
> Ok, jeg kunne vel bare lave en ny specielt til Firefox under Linux, men
> det burde vel være nok med 1 digital signatur.

Det er nok med een signatur. Prøv linket:
http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_digi_sup_sik_os_eks

Mvh
Peter

Fra : ST

Dato : 21-09-06 16:42

"Peter Lind Damkjær" <peter@lind-damkjaer.dk> wrote in message

> Det er nok med een signatur. Prøv linket:
> http://erhverv.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_e_digi_sup_sik_os_eks
>
> Mvh
> Peter

Yeps, det link hjalp mig men linket virker kun i MSIE ikke i Firefox.
Har nu en PKCS12 version af min fornyede signatur.
Mvh
Torben