Validering af XML med XML schema i PHP
Fra : J. Nielsen

Dato : 20-09-06 20:18

Hej,

Jeg vil gerne benytte et XML Schema til at validere en XML-fil, jeg bruger
som input til en hjemmeside.

Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg gør

Jeg kan finde info om hvordan man validere op imod en DTD med PHP, men ikke
XML Schema.

Hvordan gør jeg?

Er XML Schema den rigtige løsning i det hele taget?

Er jeg i det hele taget i den rigtige gruppe?

Mvh
Jakob

Fra : Michael Zedeler

Dato : 20-09-06 21:09

J. Nielsen wrote:
> [...]
>
> Men jeg kan ikke finde ud af, hvordan jeg gør
>
> Jeg kan finde info om hvordan man validere op imod en DTD med PHP, men ikke

PHPs understøttelse af XML har altid været to-tre skridt bagud i forhold
til f. eks. perl og Java. Det ser umiddelbart ud til at de fleste
moduler, der undertøtter XML Schema-validering er eksperimentelle.

Jeg kiggede lidt på denne her liste:

http://www.google.dk/search?q=site%3Aphp.net+xml+schema

> Er XML Schema den rigtige løsning i det hele taget?

Ja. Det er efterhånden den standard, man bruger til den slags.

> Er jeg i det hele taget i den rigtige gruppe?

Ja.

Mvh. Michael.