Opera langsom til at starte op ?
Fra : not@home.se

Dato : 20-09-06 18:15

Opera langsom til at starte op ? hvordan kan det være at den er
langsom i forhold til IE ? hvad kan jeg indstille den er sat som
default browser er der andet jeg kan gøre for at den bliver hurtigere
? jeg har win xp pro

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 20-09-06 19:01

not@home.se skrev:

>Opera langsom til at starte op ? hvordan kan det være at den er
>langsom i forhold til IE ? hvad kan jeg indstille den er sat som
>default browser er der andet jeg kan gøre for at den bliver hurtigere

Luk den med [Ctrl]+[H], så lægger den sig i systray og starter
lynhurtigt,
--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : not@home.se

Dato : 20-09-06 20:47

>Luk den med [Ctrl]+[H], så lægger den sig i systray og starter
>lynhurtigt,

tak for tippet....

Islamlobbyister og andre vesteuropæere trøster sig med, at mange
muslimer i vore lande nok ikke er farlige fundamentalister. Men ingen
af os ved, hvem dét vil være, når udryddelsesdjihad mod os er
dekreteret. F.eks. fra Teheran eller andre muslimmagtbaser. Derfor er
det nødvendigt at rykke alle op med rode. Som ukrudt bekæmpes.«
(Danskeren nr. 2/2006).

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 20-09-06 21:19

not@home.se posting:

> [...]
>dekreteret. F.eks. fra Teheran eller andre muslimmagtbaser. Derfor er
>det nødvendigt at rykke alle op med rode. Som ukrudt bekæmpes.«

Farligt vrøvl.
(Mig, dags dato)

--
What is life, except excuse for death,

- http://opera.softwolves.dk/da-transtest/disclaimer.html -

Fra : Jørn Andersen

Dato : 20-09-06 22:07

On Wed, 20 Sep 2006 21:46:45 +0200, not@home.se wrote:

>tak for tippet....

<snip racistisk paranoia>

Den slags er off topic i denne gruppe.
Personlige ytringer henvises til relevante grupper - fx alt.idioti -
eller signatur (max. 4 linier).

FUT: dk.admin.netikette

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 20-09-06 19:05

not@home.se posting:

>Opera langsom til at starte op ? hvordan kan det være at den er
>langsom i forhold til IE ? hvad kan jeg indstille den er sat som

Generelt set skal IE sandsynligvis ikke på samme måde startes op som
fx Opera skal, eftersom IE er en del af Windows og bliver startet
(indlæst) hermed.

>default browser er der andet jeg kan gøre for at den bliver hurtigere
>? jeg har win xp pro

Umiddelbart ville jeg se på.
- størrelsen af cache/historik (Ctrl+F12, adv, historik). Er den
stor, sæt den evt. ned. Tøm evt. ved hver lukning af Opera.
- antallet af meddelelser (usenet, e-post, nyhedskanaler) i Operas
postdel. Er der mange kan det muligvis sløve opstarten.

Der er et par forslag mere på http://operawiki.info/OperaPerformance
(søg efter "startup")

Fra : not@home.se

Dato : 20-09-06 20:39

On Wed, 20 Sep 2006 20:04:55 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@cbh.softwolves.dk> wrote:

> [...]
>- antallet af meddelelser (usenet, e-post, nyhedskanaler) i Operas
>postdel. Er der mange kan det muligvis sløve opstarten.

hvad har du sat :cache i hukommelse til ?
og : cache på disk ?

hvad er egentlig forskellen på java og javascript ? så lige at man
også kunne slå det fra for at gøre den hurtigere men så kan man vel
ikke se billeder vel ?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 20-09-06 21:46

not@home.se posting:

>hvad har du sat :cache i hukommelse til ?
>og : cache på disk ?

http://cbh.softwolves.dk/temp/och.png
Ikke at den er specielt hurtig til opstart hermed.

>hvad er egentlig forskellen på java og javascript ? så lige at man
>også kunne slå det fra for at gøre den hurtigere men så kan man vel
>ikke se billeder vel ?

Jeg tvivler på, det er Java, der gør udslaget. Tror heller ikke, du
vinder noget ved at slå dem fra.

Java er et "rigtigt" programmeringssprog og tilhørende underliggende
køreplatform for programmer skrevet heri. Det kan i denne sammenhæng
anvendes til at lave programmer, applets, på websiderne.

JavaScript er et "let" programmeringsprog, der skrives direkte i
websidekoden og bruges heri til at gøre websiderne dynamiske modsat
statiske.

Fra : not@home.se

Dato : 21-09-06 11:28

On Wed, 20 Sep 2006 22:45:45 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@cbh.softwolves.dk> wrote:

>not@home.se posting:

>http://cbh.softwolves.dk/temp/och.png
>Ikke at den er specielt hurtig til opstart hermed.

jeg lægger mærke til at du ikke har slået til der hvor den tømmer hver
gang man tømmer opera ? hvorfor ikke ?

> [...]
>
>JavaScript er et "let" programmeringsprog, der skrives direkte i
>websidekoden og bruges heri til at gøre websiderne dynamiske modsat

ok så man kan ikke undvære nogen af dem vel ? IE har dem indbygget på
en anden måde ikke ?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 21-09-06 12:29

not@home.se posting:

>jeg lægger mærke til at du ikke har slået til der hvor den tømmer hver
>gang man tømmer opera ? hvorfor ikke ?

Jeg er mere interesseret i hurtig sidevisning end hurtig opstart.

---klip: java / javascript --
>ok så man kan ikke undvære nogen af dem vel ?

Kommer an på siden. Nogle sider anvender Java eller JavaScript.
Nogle gør ikke. Hvis du vil slå noget fra, om end jeg ikke tror du
vinder noget ved det mht. opstartstiden, så vil du nok færrest gange
støde ind i sider, der anvender Java, hvorfor det er mest smart at
slå det fra.

>IE har dem indbygget på en anden måde ikke ?

Alle browsere, der vil være noget ved musikken, understøtter
JavaScript direkte.

Java kræver eksternt software installeret på computeren, JRE
(http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp).

Fra : not@home.se

Dato : 21-09-06 13:22

On Thu, 21 Sep 2006 13:29:03 +0200, Christian Bohr-Halling
<nospam@cbh.softwolves.dk> wrote:

>not@home.se posting:

>Jeg er mere interesseret i hurtig sidevisning end hurtig opstart.

ok det vil jeg tænke over måske jeg bare skal vænne mig til at lukke
med ctrl/h som muhamed skrev så starter den jo ret hurtigt op fandt
jeg ud af

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 21-09-06 14:38

not@home.se posting:

>ok det vil jeg tænke over måske jeg bare skal vænne mig til at lukke
>med ctrl/h

Med ctrl+h lukker du nu ikke Opera rigtig, men fjerner/skjuler den
blot fra processlinjen. Opera kører stadig,
http://cbh.softwolves.dk/temp/proc.png

Beskrivelse af genvejstaster:
http://help.opera.com/Windows/9.02/da/keyboard.html