Saudierne forbyder jule-omtale..
Fra : John

Dato : 20-09-06 14:11

Spændende beretning fra det virkelige liv:

Skoleelever i Saudi-Arabien skal ikke længere udsættes for
propaganda om juletræer, julegrød eller julegaver i deres
engelskbøger. http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3969570/

Hvad bliver dog det næste..

Mvh John

Fra : Konrad

Dato : 20-09-06 14:16

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message
> Spændende beretning fra det virkelige liv:
>
> Skoleelever i Saudi-Arabien skal ikke længere udsættes for
> propaganda om juletræer, julegrød eller julegaver i deres
> engelskbøger. http://www.jp.dk/udland/artikel:aid=3969570/

De har vel lært af canadierne?

Fra : John

Dato : 20-09-06 14:26

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> De har vel lært af canadierne?

Øhh.. lært hvilket.. ?

Mvh John

Fra : Konrad

Dato : 20-09-06 14:36

> Øhh.. lært hvilket.. ?

At julen er en ond kristen tradition. Det ville jo være forfærdeligt hvis
man "tvang" julen ned over hovederne på ikkekristne. I England har
indenrigsministeriet fuldkommen renset deres julekort for kristne symboler.

Fra : John

Dato : 20-09-06 14:51

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> I England har
> indenrigsministeriet fuldkommen renset deres julekort for
> kristne symboler.

Omg.. det' s'gu' bare for meget! Link?

".. jul, jul, jul, jul, jul, jul
rør blot ikke ved min gamle
jul, jul, jul, jul, jul, jul
rør blot ikke ved min gamle jul. .." (Peter Faber)

Link: http://hjem.get2net.dk/henrik-nielsen/julemusik.htm#alarm

Mvh John

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-09-06 15:18

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
> man "tvang" julen ned over hovederne på ikkekristne. I England har
> indenrigsministeriet fuldkommen renset deres julekort for kristne

Man *havde* vedtaget i stedet, at sætte to korslagte sværd på kortene, men
så var der en sprogkyndig som oplyste om, at det kunne give associationer
til det danske "flæskesvær", og så droppede man den idé.

Så tænkte man på noget med en dadelpalme, - de er jo kønne - men igen var
der en skriftsklog som oplyste om, at en suspekt person engang fik en sådan
palme til at bøje sig.

Det er ikke nemt at være menneske i vore dage. Læs iøvrigt - hvis du har en
halv til en hel time til overs, den er lang - en artikel om islamisme af
forfatteren Martin Amis i "The Observer", han giver den på alle ventiler, og
mener de moderate muslimer HAR tabt den interne borgerkrig til islamisterne.
Han skriver om "den islamiske verdens iboende elendighed og
"institutionaliserede irrationalisme"".

Jeg blev gjort opmærksom på artiklen af en vis Niels Ivar Larsen i
Information, og linket til den er tinyurl.com/k2npl

Fra : Konrad

Dato : 21-09-06 10:16

"Knud Larsen" <larsensknud@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

(...)
> [...]
>
> Jeg blev gjort opmærksom på artiklen af en vis Niels Ivar Larsen i
> Information, og linket til den er tinyurl.com/k2npl

Niels Ivar? Jamen tak for det! Så lang er den heller ikke - den kan jeg
sagtens læse i dag. I øvrigt sidder jeg derhjemme og holder fri - er endelig
flyttet, og har just fået mit internet op at køre.

Der er mange interessante betragtninger, når man sådan flytter ud af
"ghettoen" og ind i et mere respektabelt kvarter. For det første er der hele
den negative mentale dyne der har forpestet min tilværelse de sidste par år,
som letter som dug for solen. Det er ufatteligt belastende - også selvom man
ikke er klar over det, at bo sådan et sted. Arkitekturen menneskerne, lyset,
lugtene...Det påvirker i helt utrolig grad. Det er ikke mærkeligt, at der er
flere sociale problemer i den slags bebyggelser - har man dem ikke når man
flytter ind, sniger de isg umærkeligt ind som en tyv om natten. En anden
positiv ting er udbuddet på kabel-TV. Førhen havde jeg vel 20
arabiske/tyrkiske/kurdiske kanaler - lige fra 24-timers sæbeoroperakanalerne
til ROJ-TV: Der er ikke ÉN eneste af den slags kanaler hvor jeg nu er
flyttet hen, og det gør så at jeg har fået "mit" BBC-world "tilbage" samt
mange andre af de mere lødige kanaler. Folk kommer hen og repræsenterer sig,
og børnene leger på legepladsen - men hvor de blev glammet op på arabisk,
når de i den gamle gård henvendte sig til mig (de kaldte mig uvist af
hvilken grund "langemand") og jeg svarede tilbage - er de her mere end
nysgerrige efter at studere den stodder der lige er flyttet ind
Omgivelser og miljø betyder utrolig meget for den enkeltes trivsel - mere
end man aner.

Det må da være forfærdeligt, rent ud sagt, også - eller især - for
indvandrere, at leve f.eks som børnefamilie sådan et sted. Der er sgu ikke
noget at sige til, hvis man føler sig udstødt og isoleret fra det omgivende
samfund - og derfor selv isolerer sig, og "skuer indad".

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-09-06 14:46

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
> endelig
> flyttet, og har just fået mit internet op at køre.

Nej, den er kun på 17 A-4 sider tætpakkede

> [...]
> nysgerrige efter at studere den stodder der lige er flyttet ind
> Omgivelser og miljø betyder utrolig meget for den enkeltes trivsel - mere

Det var da nogle væsentlige forandringer, jeg troede det var i "ghettoerne"
man hilste og var venlige. Ja, mellemøstlige børns larm kan være utrolig,
man har brug for både propper og høreværn.

Siger du at børnene hvor du boede ikke måtte tale med dig uden at blive
kaldt til orden?

Ja, miljø er utrolig væsentligt, og det er og bliver vanvittigt, at have
store enklaver uden erhvervsliv fx, der skal være lokale forretninger hvor
unge kan få jobs og lære at omgås andre på en anden måde. Nu prøver man jo i
Gellerup at gøre området flot, og håber at de allestedsnærværende hærværkere
kan holde nallerne væk, men det er nok for meget at forvente.

> [...]
> omgivende
> samfund - og derfor selv isolerer sig, og "skuer indad".

Taler du om indvandrerghettoer eller steder hvor der ingen er og kulturen er
helt forskellig fra hjemlandets?

Fra : Konrad

Dato : 21-09-06 16:24

> Nej, den er kun på 17 A-4 sider tætpakkede

Well. Det er da heller ikke overdrevent. Men jeg er så heller ikke startet
endnu - har mere sat bøger op på hylder, drukket lidt hvidvin og chattet på
diverse sites.

(...)
> Det var da nogle væsentlige forandringer, jeg troede det var i
"ghettoerne"
> man hilste og var venlige. Ja, mellemøstlige børns larm kan være utrolig,
> man har brug for både propper og høreværn.

Man hilser også og er venlige. Men i modsætning til tidligere kan jeg lade
min terassedør stå åben om aftenen, der er ingen scootere der drøner gennem
kvarteret med 90kmt med slukkede lygter eller højlydte klanmøder med 25
deltagere nedenfor mit vindue - ekspedienten i den lokale biks kan sørme
tale dansk og beboerne kommer hinanden ved. Jeg har prøvet virkelig aktivt
at medvirke til integration hvor jeg boede tidligere - både med lektieklub
(det har jeg vist omtalt tidligere) udflugter og meget andet. Den største
"succes" var en tur til BonBonland, fordi entreen var gratis, dvs blev
betalt af fonde. Derefter tavshed. Ikke engang kulturaftener hvor man
udførligt understreger, at der ikke vil blive serveret griskød og alkohol
kan aktivere andre end - danskere.

> Siger du at børnene hvor du boede ikke måtte tale med dig uden at blive
> kaldt til orden?

Ja. Det har jeg vist også talt om tidligere. Har oplevet det beskrevne
scenarie måske 25 gange. Og jeg er altså hverken pædofil eller berygtet i
den sammenhæng. Børnene kommer til mig, fordi jeg er en synlig skikkelse i
lokalområdet og måske ser sådan lidt "interessant" ud - men det er altså for
meget for mødrene, der sidder oppe på altanerne og følger med i alt.

> Ja, miljø er utrolig væsentligt, og det er og bliver vanvittigt, at have
> store enklaver uden erhvervsliv fx, der skal være lokale forretninger hvor
> unge kan få jobs og lære at omgås andre på en anden måde.

Netop. Det er et stort problem i det område jeg bor i, at folk kører UD af
byen for at arbejde. Helt i modsætning til f.eks Farum, hvor der er meget
erhvervsliv. Så er det jo klart, at man kan garantere unge et arbejde
indenfor 24 timer, og der er attraktivt at bo. Alle indvandrere jeg har mødt
sådan ved nærmere bekendtskab i Albertslund drømmer om at flytte væk - og
særligt flytte væk fra belastede områder. De vil have et rækkehus eller
lignende ved siden af "almindelige danskere". Jeg er ofte blevet harm, når
jeg har hørt hvordan banken har behandlet dem. Klar - måske ikke racisme -
så utvivlsomt forskelsbehandling. Man tror ganske enkelt ikke på, at de
magter at betale et lån tilbage. Og hvordan forandrer man så sin situation,
som børnefamilie?

> Nu prøver man jo i
> Gellerup at gøre området flot, og håber at de allestedsnærværende
hærværkere
> kan holde nallerne væk, men det er nok for meget at forvente.

Ja - og det er præcis af samme grund jeg er flyttet (altså ikke det
sidste!!). Jeg har af "ideologiske" årsager bibeholdt mit engagement, og har
været beboerrepræsentant for boligselskabet i 3½ år, i forbindelse med den
meget langtrukne udvikling af kvarterløftsprojektet. Min blok var så bare
den første der skulle renoveres, af nogle meget praktiske årsager
(landmålernes og arkitekternes vurdering).

> Taler du om indvandrerghettoer eller steder hvor der ingen er og kulturen
er
> helt forskellig fra hjemlandets?

Jeg taler om sted hvor der ingen indvandrere er! Albertslund er i utrolig
grad bygget op i "fine" og "mindre fine" kvarterer, hvor du alene på
arkitekturen kan bedømme beboersammensætningen. Her tænker jeg ikke på
mængden af indvandrere, men så sandelig også på den meget - for ikke at sige
ekstremt store gruppe - af alkoholikere, narkomaner, førtidspensionister mv.
Det er OGSÅ dem, kvarterløftsprojektet "Masterplan 2000"
http://www.masterplansyd.dk har drejet sig om. Konkret fik vi for 2 år siden
nogle RUC-forskere til at afdække hele beboerprofilen - hvem bor hvor, hvem
flytter ud, hvem bor sammen med hvem, er det indvandrere,
kontanthjælpsmodtagere, "sunde" børnefamilier, førtidspensionister, hvor
ligger misbrugsproblemerne etc etc etc. Utroliigt detaljeret.

Fra : NVJ

Dato : 20-09-06 15:25

On Wed, 20 Sep 2006 15:36:04 +0200, "Konrad" <davidkonrad@gmail.com>
wrote:

>"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

> I England har indenrigsministeriet fuldkommen renset deres julekort for kristne symboler.

Af hensyn til anderledes troende!? I bekræftende fald skræmmende...

/NVJ

Fra : @

Dato : 20-09-06 16:00

On Wed, 20 Sep 2006 16:25:17 +0200, NVJ <nvj1975@yahoo.dk> wrote:

>Af hensyn til anderledes troende!? I bekræftende fald skræmmende...

jeg troede de var anderledes og truende

--
Et frit samfund er et samfund,
hvor det er ufarligt at være upopulær

Fra : NVJ

Dato : 20-09-06 16:45

On Wed, 20 Sep 2006 17:00:09 +0200, "@" <1[at]invalid.net> wrote:

>jeg troede de var anderledes og truende

Nå ja... der var noget jeg lige havde overset der

Fra : @

Dato : 20-09-06 15:58

wrote:

> [...]
>man "tvang" julen ned over hovederne på ikkekristne. I England har
>indenrigsministeriet fuldkommen renset deres julekort for kristne symboler.

sender det engelske indenrigsministerium da julekort ud?

Fra : GB

Dato : 20-09-06 16:14

"@" <1[at]invalid.net> wrote in

> sender det engelske indenrigsministerium da julekort ud?

Det tror jeg faktisk de fleste ministerier gør - også her i landet.

GB

Fra : Mark Jensen

Dato : 20-09-06 17:11

wrote:

> [...]
>man "tvang" julen ned over hovederne på ikkekristne. I England har
>indenrigsministeriet fuldkommen renset deres julekort for kristne symboler.

Ja problemet er jo netop (misforstået) appeasement af indbyggere med
muslimsk tro.

Det er alene med til at forpeste klimaet at der foretages så absurde
dispositioner.

Fra : #2066

Dato : 20-09-06 18:09

On Wed, 20 Sep 2006 15:36:04 +0200, Konrad wrote:

> At julen er en ond kristen tradition. Det ville jo være forfærdeligt hvis
> man "tvang" julen ned over hovederne på ikkekristne.

Sidste aar (og tidligere aar) var vi da til julekoncert med juletraer,
julesange, osv, i min datters skole, en almindelig, offentlig skole, saa
det billede du maler af Canada kan jeg nu ikke helt genkende.

Det lokale "school board" har da ogsaa paapeget overfor skolerne her i
"amtet" at det er en misforstaaelse at nedtone kristne hoejtider.
Canada's multikulturalisme boer istedet medfoere at man markerer alle de
stoerre religioners hoejtider paa passende vis.

Et budskab ogsaa nogle af de forretningsdrivende har taget til sig -
sidste aar benyttede jeg mig fx med glaede af de gode tilbud i
Sears-kaedens Ramadan-udsalg!

Fra : @

Dato : 20-09-06 19:05

On Wed, 20 Sep 2006 13:08:51 -0400, #2066 <neslein@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Et budskab ogsaa nogle af de forretningsdrivende har taget til sig -
>sidste aar benyttede jeg mig fx med glaede af de gode tilbud i

udsalg

kunne man så få to ramadaner og kun betale for een?

Fra : #2066

Dato : 20-09-06 20:35

On Wed, 20 Sep 2006 20:05:21 +0200, @ wrote:

> udsalg
>
> kunne man så få to ramadaner og kun betale for een?

Ja det ville vaere dejligt - jeg ville med glaede holde to juler hvis jeg
kun skulle betale for en!

Fra : Konrad

Dato : 21-09-06 10:29

"#2066" <neslein@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Sidste aar (og tidligere aar) var vi da til julekoncert med juletraer,
> julesange, osv, i min datters skole, en almindelig, offentlig skole, saa
> det billede du maler af Canada kan jeg nu ikke helt genkende.

Jeg tror nu gerne der stadig er reminiscenser fra tidligere tider. Men hvor
længe? Der er en spiral der starter med "vinterfester" i virksomhederne og
ender med ikke-kultur i skolerne.

> [...]
> Canada's multikulturalisme boer istedet medfoere at man markerer alle de
> stoerre religioners hoejtider paa passende vis.

Enig!

> Et budskab ogsaa nogle af de forretningsdrivende har taget til sig -
> sidste aar benyttede jeg mig fx med glaede af de gode tilbud i
> Sears-kaedens Ramadan-udsalg!

Og det er skam fint nok - og ganske logisk, eftersom det jo er et godt
marked. Men det skorter lidt på fornuften hvis man undertrykker sin egen
kultur, blot for at please andre. Er det virkelig et problem for
indvandrere, at man fejrer noget der hedder jul, så burde man måske overveje
at flytte et andet sted hen.

Misforstå mig ikke - julen rager mig en høstblomst, det er det rent
principielle.

Julen er - i hvert fald i Danmark - i øvrigt kendetegnet ved nogle temmelig
kedelige statistiske fakta :

* der sker langt flere røverier i december måned, typisk foretaget af
"almindelige" mennesker der føler sig presset ud i juleræset, men ikke har
pengene.

* der sker flere selvmord i juledagene. De mange hundredtusind enlige og
ensomme påvirkes helt urimeligt af kapitalens forløjede jule-"hygge" og "vi
skal komme hinanden ved og bruge en masse penge".

* der er, og det er ret sigende, flere udrykninger 23-24-25 december end
selve Nytårsaften! Det skyldes den påtvungne "hygge" - parret med alkohol -
og præstationsproblemer. Faren kan ikke leve op til forventningerne, moren
kan heller ikke - der går druk i den, og husspektakler opstår. Jeg mener der
bruges mere blod på skadestuerne, juleaften ,end nytårsaften.

Så man kan jo sige, at et eller andet sted, vil en afskaffelse af julen -
som iøvrigt er en kun 200-årig nordeuropæisk tradition eksporteret ud til
resten af verden - da sikkert slet ikke være så dårlig en ide igen )

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-09-06 14:50

> [...]

> som iøvrigt er en kun 200-årig nordeuropæisk tradition eksporteret ud til
> resten af verden - da sikkert slet ikke være så dårlig en ide igen )

Hvis bare Ramadan var med druk hele natten, lige som man æder hele natten,
så var det jo nok noget at tænke på at overtage, - næsten vikingeagtigt

Bare vi har nogle ikkereligiøse til at passe arbejdet, mens vi andre "faster
og fester", så skal det nok gå.

Fra : #2066

Dato : 21-09-06 19:21

On Thu, 21 Sep 2006 11:28:42 +0200, Konrad wrote:

> [...]
> længe? Der er en spiral der starter med "vinterfester" i virksomhederne og

Nu fik jeg vist ikke udtrykt mig tydeligt nok: Tidligere var der godt nok
tale om "vinterkoncerter", men de sidste aar er julen vendt tilbage til
skolerne (nu sammen med de andre religioners hoejtider) jfr det omtalte
"school board" direktiv.

"Vinterfester" i firmaer kender jeg godt til: Den virksomhed hvor jeg
spenderede de foerste 18 aar af mit danske arbejdsliv i, havde et
direktionsmedlem der var Jehovas Vidne. Derfor var der ingen officielle
julerier, men derimod en nytaarsfest i januar hvert aar.

> Enig!

> Og det er skam fint nok - og ganske logisk, eftersom det jo er et godt
> marked. Men det skorter lidt på fornuften hvis man undertrykker sin
> egen kultur, blot for at please andre.

Det synes jeg nu heller ikke foregaar i nogen betydelig grad. Der er ingen
der laegger begraensninger paa hvilke former religiost inspireret
festivitas jeg selv stabler paa benene, men forretningsdrivende og
offentlige virksomheder maa naturligvis tage hensyn til det klientel de
skal betjene, ligesom jeg selv saedvanligvis goer mig den umage at finde
ud af hvorvidt jeg skal oenske en given person glaedelig jul, hannukah,
eid, diwali, kwanzaa eller blot bruge en neutral hilsen. Flere af
vores joediske venner har fx sagt at de vaerdsaetter dette og ioevrigt
ikke bryder sig om at blive "bejulede" af andre.

Fra : @

Dato : 20-09-06 15:55

On Wed, 20 Sep 2006 15:11:06 +0200, "John" <nogen@pladderballe.ok>
wrote:

> [...]
>
>Skoleelever i Saudi-Arabien skal ikke længere udsættes for
>propaganda om juletræer, julegrød eller julegaver i deres

at man ikke kan blive behandlet for en KORS-båndsskade på et hospital
i Saudi-Arabien

at kvinder ikke må gå med KORSet

alle vejkryds afskaffes da de kan misfortolkes som værende kors

Fra : @

Dato : 20-09-06 15:57

wrote:

> [...]
>
>Skoleelever i Saudi-Arabien skal ikke længere udsættes for
>propaganda om juletræer, julegrød eller julegaver i deres

og den slags folk mener i ramme alvor at andre skal respektere dem og
deres religion

hvis ikke det var for al deres olie var der da slet ingen der gad lege
med dem

Fra : John

Dato : 20-09-06 16:13

"@" <1[at]invalid.net> skrev i en meddelelse

> hvis ikke det var for al deres olie var der da slet ingen der
> gad lege
> med dem

Heldigvis behøver _vi_ ikke deres olie!

http://www.jp.dk/english_news/artikel:aid=3910970/

http://www.jp.dk/english_news/artikel:aid=3836236/

Derudover har USA i den Mexicanske Golf fundet nye forekomster,
der øger USAs olie-reserver med 50% (!)

Hehe! For ikke at sige: Muhahaha! :))

Mvh John

Fra : GB

Dato : 20-09-06 16:13

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in news:45113de5$0$20293
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Hvad bliver dog det næste..

Næppe, at det skulle gå op for dem, at Julen ikke er en kristen højtid, men
en solhvervsfest.

Tsk...

GB

Fra : Jim

Dato : 20-09-06 16:49

> [...]
>
> Skoleelever i Saudi-Arabien skal ikke længere udsættes for propaganda om
> juletræer, julegrød eller julegaver i deres engelskbøger.

Bare ikke Rune bliver forbudt.
Så skal vi undvære puletræer, pulelys og pulegaver.
http://www.modtryk.dk/pdfs/8773945315.pdf

Fra : John

Dato : 20-09-06 17:16

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> Bare ikke Rune bliver forbudt.
> Så skal vi undvære puletræer, pulelys og pulegaver.
> http://www.modtryk.dk/pdfs/8773945315.pdf

Smukt..bliver naturligvis også forbudt.

Fremover skal vi sikkert alle iføres telt, og vore hoveder
udstyres med viskestykke i forskellige spændende farver, et stort
skæg samt et vredt ansigts-udtryk.

Altsammen, naturligvis, for ikke at såre de fredselskende
kultur-berigeres sarte følelser.

Alle (i kor): Skik følge eller land Fly!

Mvh John

Fra : Sten Schou

Dato : 20-09-06 20:10

> [...]
> sarte følelser.
>
> Alle (i kor): Skik følge eller land Fly!

Ikea i Danmark har afskaffet den årlige julefrokost da man har nogle folk
ansat af anden etnisk herkomst end dansk. Tænk på det, næste gang der skal
handles.

Hilsen Sten

Fra : @

Dato : 20-09-06 20:17

On Wed, 20 Sep 2006 21:10:11 +0200, "Sten Schou"
<rabin@planetwave.net> wrote:

> [...]
>ansat af anden etnisk herkomst end dansk. Tænk på det, næste gang der skal

no problemo

Ikea handler slet ikke med pumpguns i kaliber 12/89

så hvad skal man overhovedet i deres forretninger

ser forresten tit noget sjovt i den lokale "super" der har de ansat en
hættemåge til at ekspedere, jeg har heldigvis flere gange set at hun
sidder ved en kassesluse uden kunder, mens vi andre står i kø for at
blive ekspederet af et menneske

Fra : John

Dato : 20-09-06 20:21

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Ikea i Danmark har afskaffet den årlige julefrokost da man har
> nogle folk ansat af anden etnisk herkomst end dansk. Tænk på
> det, næste gang der skal handles.

Tankevækkende.. ikke mindst i betragtning af (fra JP-artiklen):

".. Saudi-Arabien håndhæver - som eneste muslimske land - et
forbud mod offentligt at dyrke andre religioner end islam. .."

De er skøre, de svenskere.. :(

Mvh John