Stone's Summa Summarrum!!!
Fra : Pistolprinsen

Dato : 19-09-06 20:07

Jeg fatter det ikke!
Hvorfor synes folk Stone's Summa Summarrum er så fed?!?

Jeg står for at skulle finde et godt kraftigt bogføringssystem, og ser at
folk herinde ikke snakker om andet end Summa!
Jeg kommer selv fra en C5 baggrund, men beslutter mig til at give Summa et
forsøg.

Nu har jeg installeret prøve-version af Enterprise-udgaven, og selv helt
basic ting i kassekladden er mig umuligt!

F.eks.:

- Hvordan bestemmer man selv rækkefølgen på kolonnerne?!?
- Hvorfor kan jeg kun vælge mellem Kasse, bank og giro i min modkonto?
- Hvordan vælger jeg hvilke beholdningskonti jeg vil holde øje med løbende i
kassekladden?

Kan det virkelig passe, at man ikke bare lige kan indstille disse ting, som
man har lyst til???

Og, kontoplanen:

- Hvordan viser man kontonumre på overskrifts- og sumkonti?
- Hvor indtaster man konteringsvejledninger til de enkelte konti?
- Hvordan laver man sideskiftskonti i kontoplanen?
- Hvordan opretter man tælleværker?

Andre ting:

- Hvordan laver man sine egne rapporter?
De to typer balancer, der er som standard, er for ringe!

- Hvordan får man programmet til automatisk at lave forskellige bilagsserier
på købs- og salgsfakturaer, så f.eks. salgsbilag er fra 10.000 og fremefter,
og købsbilag fra 20.000 og fremefter?

- Jeg synes heller ikke lige jeg kan se nogle steder, hvor man kan give
flere brugere med flere forskellige rettigheder adgang til systemet?
Hvordan får man f.eks. åbnet op for at flere brugere kan bogføre på samme
tid, som f.eks. C5?

- Og, hvordan slår man advarelser fra, hvis man nu f.eks. krediter en konto,
der normalt anvendes til udgifter?

Dette var bare lige, hvad jeg havde her og nu - jeg kommer sikkert på mere,
efterhånden som jeg leger mere med programmet - men, forløbig er jeg ikke så
imponeret

Nogen, der kan hjælpe mig ordenligt i gang med dette program?

På forhånd tak,

Pistolprinsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-09-06 20:19

On Tue, 19 Sep 2006 21:06:33 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:

>Jeg fatter det ikke!
>Hvorfor synes folk Stone's Summa Summarrum er så fed?!?

Prisen.

Du kan uden tvivl mange ting i C5. Vi havde det på arbejdet en gang.
Vi har ikke brug for de ting C5 kan. Vi har ikke brug for at skulle
betale ekstra x tusinde kroner for at kunne sætte et logo på vores
faktura. Vi har ikke brug for at skulle betale flere x tusinde kroner
for at få lov at have flere end 100 kunder i systemet.

Summarum kan de ting jeg skal i mit eget regnskab. Jeg kører med
Pro-versionen. Jeg føler mig ikke begrænset af programmet, og prisen er
rimelig. Samtidig med at mange andre med samme størrelse virksomhed
bruger det, så jeg kan relativt nemt få hjælp fra andre.

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Nu endelig med drivhus.

Fra : joke

Dato : 19-09-06 20:37

"Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse
> Jeg fatter det ikke!

også en masse

Et besøg på summasummarums side gav dette som jeg saksede

---
Pressen om Stone's SummaSummarum
"Styr på økonomien uden bogføringserfaring"
ErhvervsBladet

"Lige til at gå til for den lille erhvervsdrivende"
PC World

"Særdeles lettilgængeligt regnskabsprogram" (Karakter 94/100)
PC Planet

"Meget nemt at komme i gang med"
Dansk Oplysningsforbund DOF-nyt

"Attraktivt alternativ til de større og dyrere finanssuiter"
PC Pro

"Enkelt og ligetil økonomisystem"
Datatid

"Et af verdens mindste, fylder 640 KB installeret"
Alt om Data

"God struktur, kort og præcis hjælpefunktion"
PC Planet

"Hurtigt at arbejde med"
Privat Computer

Andre der anbefaler:
Erhvervscenter Virksomheds Start&Vækst
Stone's SummaSummarum anbefales af Erhvervscenter VirksomhedsStart&Vækst
(tidligere Center for Virksomhedsudvikling - CVU) til små og nystartede
virksomheder.

Net-Revision.dk
"Den helt lille virksomhed uden vokseværk anbefaler vi at købe et
traditionelt bogføringsprogram som Summarum. Herved undgås den månedlige
udgift til leje af en ASP-løsning." Net-Revision.dk
------

Så er nok ikke lige til dit brug summa henvender sig til, da den henvender
sig til mindre erhvevrsdrivende ellers havde prisen nok også være noget
højere.

som oneman selvstændig kan det varmt anbefales da der ikke er en umiddelbar
begrænsning i antal debitor/kreditor konti eller varelager

Hilsen

Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-06 20:42

> som oneman selvstændig kan det varmt anbefales da der ikke er en
> umiddelbar begrænsning i antal debitor/kreditor konti eller varelager

Kun hardiskens størrelse sætter begrænsningen.
Der er INGEN andre grænser i en reg. Summa.

--
mvh Karsten Madsen/AlsIT (Cert. SummaSummarum forhandler)
www.alskassen.dk AlsKassen, Sig SummaSummarum til dit kasseapparat

Fra : Ukendt

Dato : 19-09-06 20:40

> [...]
> Nu har jeg installeret prøve-version af Enterprise-udgaven, og selv helt
> basic ting i kassekladden er mig umuligt!

Der er ingen tvivl om at Summa ikke når C5 til sokkeholderne, mht
flexibilitet.

En af de ting som gør Summa populær er prisen, efterfulgt af
brugervenligheden (for ikke regnskabskyndig), og tilgængeligheden til data
uden om systemet (databasen er tekstfiler)

> F.eks.:
> - Hvordan bestemmer man selv rækkefølgen på kolonnerne?!?
Kan du næsten ikke / eksport / Funktioner - Indstillinger / Kassekladde
> - Hvorfor kan jeg kun vælge mellem Kasse, bank og giro i min modkonto?
Filer / egenskaber for regnskab / Faste konti
> - Hvordan vælger jeg hvilke beholdningskonti jeg vil holde øje med løbende
> i kassekladden?
Overblik (dog ikke i kassekladden)
> Kan det virkelig passe, at man ikke bare lige kan indstille disse ting,
> som man har lyst til???
Njah, noget kan du noget kan du ikke. Eksport er nok nøgleordet. Bemærk at
langt de fleste data ligger tilgængelige i tekstformat, resten kan
eksporteres

> Og, kontoplanen:
> - Hvordan viser man kontonumre på overskrifts- og sumkonti?
Alt-Enter i kontoplanen, Eksport
> - Hvor indtaster man konteringsvejledninger til de enkelte konti?
Kan du ikke direkte på kontoplanen, men evt. vha tekstfelter i kontoplanen
> - Hvordan laver man sideskiftskonti i kontoplanen?
Filer / Udskrifter / Konti / Kontoplan - (nyt billede) Rediger / Indsæt
manuelt sideskift
> - Hvordan opretter man tælleværker?
No can do.

> Andre ting:
> - Hvordan laver man sine egne rapporter?
Eksport.

> De to typer balancer, der er som standard, er for ringe!
Nå!

> - Hvordan får man programmet til automatisk at lave forskellige
> bilagsserier på købs- og salgsfakturaer, så f.eks. salgsbilag er fra
> 10.000 og fremefter, og købsbilag fra 20.000 og fremefter?
Kan du ikke

Det er et enkelbrugersystem. (http://www.summarum.dk/tips.htm#flere_brugere)

> [...]

> Dette var bare lige, hvad jeg havde her og nu - jeg kommer sikkert på
> mere, efterhånden som jeg leger mere med programmet - men, forløbig er jeg
Ærgerligt.

> Nogen, der kan hjælpe mig ordenligt i gang med dette program?
Ja, men det koster (naturligvis)

> På forhånd tak,
Gern geschehen

Fra : joke

Dato : 19-09-06 22:40

"Karsten Madsen" <km hos alsit i dk> skrev i en > Ja, men det koster
(naturligvis)

Gør nok ikke så meget han er vant til C5 priser så det er sikkert peanuts vi
der arbejder med Summa skal have.

Og du har self. ret i det med begrænsningen men som Steen også siger kan det
give længere søge tider med mange data i databasen, men har pt. ca. 1500
vare i kartoteket og det tager stadig et split sekund at finde en af dem.

Men også lidt underligt at han brokker sig over en masse uden at have læst
om selve programmet på hjemmesiden havde han gjort det så var han sluppet
for at spilde en masse tid på et stykke software der ikke dækker hans behov.

Hilsen

Johnny

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-06 07:20

> [...]
> det give længere søge tider med mange data i databasen, men har pt. ca.
> 1500 vare i kartoteket og det tager stadig et split sekund at finde en af

Ja, jeg har en kunde med 42000 varer. Det giver heller ikke lang søgetid,
men det afhænger naturlivis en hel del af hardwaren

Fra : Kim Malmberg

Dato : 19-09-06 22:47

Jo som skrevet allerede.
Brugervenligheden og prisen.
Jeg kan undres over at du vil skifte fra C5 hvis du mangler alle disse
features du efterspørger ?
Når du så finder et program som kan det samme som C5, er du så indstilllet
på at betale hvad programmet koster ? Samt dyre konsulent timer ?
Mange herinde hjælper gratis i Summa, ville du også få den hjælp i et andet
program gratis ?

--
Venlig hilsen/Best regard.
Kim Malmberg

Fra : RIP

Dato : 19-09-06 23:11

Jeg er helt enig, som prof. bruger af diverse bogføringsprogrammer synes jeg
bestemt at summa s... er helt og aldeles SKOD, det overgåes i ubrugelighed
kun af economics, som sætter ens teoretiske og praktiske erfaringer på store
prøvelser, det er helt klart EDB-folk og ikke revisorer/regnskabskyndige
folk der har udviklet programmet..

Hvis man vil have et program, som er brugbart og til at betale sig fra, så
vil jeg anbefale C5 light eller
evt. stellar. Winfinans kan også bruges, men jeg synes ikke at programmet
kører stabilt.

mvh

René

Fra : joke

Dato : 20-09-06 00:00

> Hvis man vil have et program, som er brugbart og til at betale sig fra, så
> vil jeg anbefale C5 light eller

c5 light bliver også dyrt når du når lynhurtigt når de alt for små grænser i
databasen. og c5 mod en summa så får du væsenligt mere for pengene hos summa
og en konsulenttimepris der er til at betale, hvilket ikke altid er
tilfældet i C5 konsulenttimer hvor typisk bare 15 minuters fjernservice
koster op i mod 1000 kroner, og ikke nok med det tegner det et eller andet
C5 abb. ja så ender du næsten altid ud i at de smarte firmaer siger nja det
du spørger om er ikke lige dækket af de mange tusinde kroner du betaler om
året og så videre.

Men pistolprinsen skyder for højt når han forventer at et program til ca. et
par og tyvw hundrede kan hamle op med et program til 50K.

hilsen

Johnny

Fra : Pistolprinsen

Dato : 20-09-06 16:55

Hejsa,

Tak for de mange input

Men, lad mig for det første sige, at jeg fatter ikke, hvor I har jeres C5
priser fra!
C5 i grundpakken kan fås fra mellem 1.800 og 2.200 kr., og er allerede der
betydeligt mere flexible en Summa!

Så, når jeg ser folk nævne priser på op til 50 kilo, undre jeg mig...
....lige indtil jeg ser, at besvarelserne kommer fra Summa-folk

Fair nok - man skal jo dyrke sin forretning
Men, prisen på C5 er altså ikke uoverkommelig - slet ikke for en
virksomhed....

Lidt kommentarer til jeres responser:

> Vi har ikke brug for at skulle betale ekstra x
> tusinde kroner for at kunne sætte et logo på vores faktura

Den del er da helt gratis i C5.
Fakturaer køres jo gennem Word fra C5, så du kan opsætte og indsætte lige
hvad du vil!

> Jeg kan undres over at du vil skifte fra C5 hvis du mangler
> alle disse features du efterspørger ?

Jeg har heller ikke sagt jeg ville skifte fra C5, men at jeg ville
undersøge, hvorfor alt den lovprisning af Summa!
Men igen: Lovprisningen ser ud til at komme fra Summa-folk, der tjerner
penge på at forhandle eller supportere det!

> Mange herinde hjælper gratis i Summa, ville du også få den
> hjælp i et andet program gratis ?

Du kan da få gratis hjælp i C5 mange steder!
F.eks. herinde og på Experten.dk.

> Ja, men det koster (naturligvis)

Nåh, den modsagde vist den forrige om at man hjælper gratis i Summa!

> Men pistolprinsen skyder for højt når han forventer at et program til ca.
> et par og tyvw hundrede kan hamle op med et program til 50K.

Igen: Hvor har I jeres priser fra?!?

Med fare for at folk misforstår mig og flame'r mig, som virker det på mig
som om Summa er for de dumme og de dovne!
Misforstå mig nu ret: Det er helt okey - intet ondt ment med det.
Pointen er ganske enkelt at Summa er for folk, der ikke fatter regnskab
eller ikke gider sætte sig ind i det.
Så, hurra for at der findes et program for dette også

Min holdning er dog, at hvis man vil drive virksomhed, må man enten sætte
sig ind i og få lært regnskab, eller også få et regnskabsbureau til at stå
for bogføringen.
Ellers vil "besparelsen" på at købe Summa, fremfor C5, hurtigt forsvinde i
revisor-regningen, når revisor skal i gang med diverse efterposteringer,
reklassifikationer og saldoafstemninger.

Men, det er blot min holdning...

Hmmm, rent faktisk burde enhver lille revisor, som har disse små
Summa-klienter, anbefale Summa til alle deres klienter: Så havde de en
undskyldning for at få mere at lave, og dermed kan skrive lidt mere på
revisor-regningen

Og, så kan jeg se på Karsten's svar på mine konkrete spørgsmål, at mange af
disse "det burde man forvente af en simpelt grundlæggende bogføringsprogram"
ting, jah... det kan Summa ikke!

Jeg vælger C5, men tak for jeres input

Pistolprinsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-09-06 17:14

On Wed, 20 Sep 2006 17:55:18 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:

>Den del er da helt gratis i C5.
>Fakturaer køres jo gennem Word fra C5, så du kan opsætte og indsætte lige
>hvad du vil!

Det kunne man bestemt ikke med den C5 vi havde. (C5 Light, uden at jeg i
øvrigt kender den nærmere)

Den kunne heller ikke klare mere end 100 kunder.
Flere kostede ekstra.
Og sådan en begrænsning er kun lavet for at malke penge ud af mig. Så
derfor styrer jeg langt væk fra C5.

Det er muligt den kan en masse sjove ting, men det er ikke ting jeg har
behov for.

Fra : BJ

Dato : 20-09-06 17:14

"Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse

KLIP

> Jeg vælger C5, men tak for jeres input

Du kunne jo også prøve Admiral:

http://www.admiral.dk

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-09-06 17:18

On Wed, 20 Sep 2006 17:55:18 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:

>Den del er da helt gratis i C5.
>Fakturaer køres jo gennem Word fra C5, så du kan opsætte og indsætte lige
>hvad du vil!

Helt gratis og Word passer jo i øvrigt ikke sammen i samme sætning. Word
koster penge. Og vi er altså nogen som ikke har Word.

Smag og behag er forskellig, heldigvis.
Jeg er glad for summarum, du kan ikke li' det. Fair nok.

Fra : BJ

Dato : 20-09-06 17:25

KLIP

> Smag og behag er forskellig, heldigvis.

Det har du ret i.

> Jeg er glad for summarum, du kan ikke li' det. Fair nok.

O.k., til fritidsbrug er det sikkert også fremragende.

Vil du være lidt mere professionel i dit fritidsarbejde og endda arbejde hen
i mod et egentlig virksomhed, du kan leve af, ville jeg vælge den gratis
version af Admiral.

http://www.admiral.dk

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 20-09-06 19:37

On Wed, 20 Sep 2006 18:25:09 +0200, "BJ" <mrbearSL@ETpost.tele.dk>
wrote:

> [...]
>i mod et egentlig virksomhed, du kan leve af, ville jeg vælge den gratis

Hvad mener du?
Jeg har skam virksomhed selv, og det klarer summarum fint.

Fra : BJ

Dato : 20-09-06 19:58

KLIP

> Hvad mener du?

Programmet er sikkert udmærket til en hvis grænse af virksomhed.

> Jeg har skam virksomhed selv, og det klarer summarum fint.

Det er da herligt.

Jeg kunne ikke nøjes, derfor kører jeg med Admiral i Pro-version.

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Allan Soerensen

Dato : 20-09-06 20:39

> [...]
> priser fra!
> C5 i grundpakken kan fås fra mellem 1.800 og 2.200 kr., og er allerede der

Det trode jeg desværre også en gang i sin tid. Nu har jeg en C5 Light
stående og samle støv, da den er erstattet af Summarum.

Til den pris skal de fleste lægge mindst et tilkøbsmodul. For mit eget
vedkommende måtte jeg købe et ekstra debitor-modul, da debitordatabasen var
alt for lille. I Summarum er der hverken begrænsninger i antal debitore,
kreditore, fakturaer eller antal regnskaber.

Da jeg ville tilføje et mit logo til min faktura, viste det sig at det kunne
man kun, hvis man købte et meget dyrt udviklingsmodul, eller alternativt fik
et konsullentfirma til 800-100 kr. i timen til det.
Enhver kan designe sine egne fakturaere, følgeseddler mv. i Summarum uden at
skulle købe noget ekstra.
Det var her min C5 light blev smidt hen i bunken for fejlkøb.

For at holde C5 opdateret, skal ban købe en opdateringsaftale. Det koster
årliget lige så beget som den største udgave af Summarum.
Opdateringer til Summarum kan gratis hentes på producentens hjemmeside.

Summarum kan helt sikkert ikke så meget som C5, men den opfylder så rigeligt
mine behov (og mere til). Som tilgift er den langt billigere og meget
lettere at gå til for en bruger, der ikke lige har bogføring som hovedfag.

Fra : BJ

Dato : 20-09-06 20:58

"Allan Soerensen" <microtec1@yahoo.com> skrev i en meddelelse

VoldKLIP

> et konsullentfirma til 800-100 kr. i timen

Det er faktisk det eneste, der kan gøre mig rigtig gal.

Et simpelt spørgsmål (for konsulenten) koster spørgeren mindst 375,- kr
inkl.. moms.

Jeg synes faktisk, vi kunder skulle spørge efter vore kunders beskæftigelse,
når de efterspørger hjælp, og så bonne dem tilsvarende (eks. hvordan
monterer jeg dimmeren korrekt)..

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Ukendt

Dato : 20-09-06 23:05

> Så, når jeg ser folk nævne priser på op til 50 kilo, undre jeg mig...
> ...lige indtil jeg ser, at besvarelserne kommer fra Summa-folk

Ahem, jeg ved ikke lige hvad du mener med Summa-folk. Er det os forhandlere
af Summa eller brugere af Summa ?
Jeg begyndt i øvrigt at bruge Summa før jeg blev forhandler af Summa.

> Nåh, den modsagde vist den forrige om at man hjælper gratis i Summa!

Den kom fra mig. Ting koster mærkeligt nok penge. Naturligvis koster det
penge hvis vi (cert. forh.) skal hjælpe pr. telefon eller hvis vi skal komme
ud at hjælpe dig igang.

Det koster kr. 400,- for et 3 måneders hotline abonnement.
Det koster kr. 400,- for 2 timers on-site kom-igang-hjælp (plus evt.
kørsel).
Så ja det koster - men det er da ikke oceaner at penge.
Jeg har absolut ingen idé om hvad en C5 on-site kom-igang-hjælp koster (og
er også lideglad)

> [...]
> eller ikke gider sætte sig ind i det.
> Så, hurra for at der findes et program for dette også

Ja. Lige nøjagtigt. Min virksomhed er baseret på diverse
salg/konsulentydelser og jeg har ikke brug for at sætte mig ind i et
regnskabsprogram. Summa klarer fint mine behov.

> [...]
> revisor-regningen, når revisor skal i gang med diverse efterposteringer,
> reklassifikationer og saldoafstemninger.

Næ, hun efterposterer nu ikke meget. Hun bruger i øvrigt også Summa.

> Men, det er blot min holdning...

Ja, eller religion!

> [...]
> af disse "det burde man forvente af en simpelt grundlæggende
> bogføringsprogram" ting, jah... det kan Summa ikke!

Tillykke. Sikkert et godt valg.
De ting du spurgte om har nu aldrig strejfet mig.

Kan du i øvrigt lave avcanceret programmering i C5? ellers burde du nok
vælge MBS Attain eller SAP.
Nåeh, nej, det spurgte du jo ikke om.

Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 24-09-06 17:16

"Pistolprinsen" <@> skrev i en meddelelse

> Tak for de mange input

(...

....)
> [...]
> Summa-klienter, anbefale Summa til alle deres klienter: Så havde de en
> undskyldning for at få mere at lave, og dermed kan skrive lidt mere på

Først anker du over funktionelle mangler vedr Summarum, men det er faktisk
kun Summarums manglende flerbrugermulighed der har relevans.
Derefter mener du at regnskaber lavet med Summa giver mere arbejde til
revisor. hvilket ikke har meget med funktionalitet at gøre.

Hvis man ikke er regnskabskyndig kan der vel stort set laves lige så mange
fejl med et C5 program- - Jeg synes der mangler lidt logik i
argumentationen.

/JR

Fra : Nicolai Lang

Dato : 20-09-06 18:52

On Tue, 19 Sep 2006 21:06:33 +0200, "Pistolprinsen" <@> wrote:

>Jeg fatter det ikke!
>Hvorfor synes folk Stone's Summa Summarrum er så fed?!?

For mit vedkommende:

Pris
Let tilgængeligt

Der er ingen andre systemer der når op på siden af Summa på de 2
punkter. Og jeg har ikke fundet nogen egentlige problemer i min brug
af Summa, selv til vores firma der handler med 4 lande, i de lokale
valutaer.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Petersen_Michael

Dato : 21-09-06 16:17

In news:ksv2h2hqckugcbao1693mub8je13ddl78t@4ax.com,
Nicolai Lang <nnews0403051902@hjorth.com> Typed:

> [...]
> punkter. Og jeg har ikke fundet nogen egentlige problemer i min brug
> af Summa, selv til vores firma der handler med 4 lande, i de lokale

Jeg oplever kun få mangler i Summa, de er tilgengæld belastende..

Men til prisen er det suverænt.

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
Residerende i Nyborg

ved privat post fjern dyret i @dressen

Fra : Stefan Andersen

Dato : 23-09-06 14:16

Med hensyn til import/eksport er jeg utroligt glad for Summa! Jeg har
arbejdet med projekter der skulle importere ~ 15.000 debitorer og deres
månedlige transaktioner (mellem 0 og 5 hver sådan cirka helt uden
det tog urimeligt lang tid.

Og utroligt nemt for mig som udvikler at man kan klare det hele vha.
csv filer; det er nok verdens nemmeste format at lave og parse igen.
Ved ikke meget om C5 (det er mange år siden sidst; men jeg forventer
man stadig skal tilkøbe odbc adgang for at kunne gøre noget
fornuftigt med automatision - ved godt summa's import der ikke er SÅ
automatisk; men det andet lavede en "gratis" løsning der holdte).

Stefan
ps: jeg er jo os bare programmør og ikke regnskabsdame

Fra : BJ

Dato : 23-09-06 17:14

"Stefan Andersen" <tigeren@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> ps: jeg er jo os bare programmør og ikke regnskabsdame

Det er også en betragtelig forskel.

Kendte en gang en programmør, der skulle udvikle programmer til
autoforhandlere. Han tog rask væk 25% af hele brugtvognsværdien i
vognfakturadelen...;)

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~