hund med til Thailland
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-09-06 16:42

Nu skal jeg jo have min lille 4½ kgs nøgenhund med - rent praktisk
kontakter
jeg den Thailandske ambassade for at høre hvad de kræver - men hvem
skal man
spørge for at få hende med ind i landet igen ?
--
MvH Bo M Mogensen
Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-09-06 16:53

Bo M Mogensen <svar@i-gruppe.nz> writes:

> [...]
> skal man
> spørge for at få hende med ind i landet igen ?

Hvorfor skal hunden med til Thailand?

/Trine

--
Hyggelig butik med spændende ting, kurve, julesager og meget mere
Kom og besøg os, tag madpakken med og gå en tur i skoven

Fra : pwh

Dato : 19-09-06 21:16

> Hvorfor skal hunden med til Thailand?
>
> /Trine

Der er det nok tilladt med el-halsbånd.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-09-06 21:57

Trine Kornum Christiansen wrote:

> Hvorfor skal hunden med til Thailand?

Æhh jeg tager sgu ingen steder uden min hund !!!

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 21:59

Bo M Mogensen skriblede bla:

> Æhh jeg tager sgu ingen steder uden min hund !!!

Bo har du tekst tv ? så check lige der er undtagelsestilstand og militærkup
derovre lige nu.
Det ville da være synd for hunden hvis den kom til skade
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 16:35

jopa wrote:
> Bo M Mogensen skriblede bla:

> Bo har du tekst tv ?

både og det er der men det virker ikke med mindre jeg tager min kiss dp 558
fra - indrømmet det er ireterene.

> så check lige der er undtagelsestilstand og
> militærkup derovre lige nu.

ja ja .... det er fredelige mennesker - det er ikke afrika - har snakket med
ambasaden i dag no problem

> Det ville da være synd for hunden hvis den kom til skade

ja det ville da være det væreste :)

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 17:51

> både og det er der men det virker ikke med mindre jeg tager min kiss
> dp 558 fra - indrømmet det er ireterene.

Sådan en fætter var jeg tæt på at købe indtil jeg fandt ud af at
når den optog en udsendelse kunne man ikke bruge DVD'en.
Det er ellers smart med deres EPG, det ville jeg gerne have.
Jeg har så lige købt mig en Phillips DVDR3300H, og der er der
ingen begrænsninger med den side af sagen, men heller ingen EPG.

Jeg har så rodet lidt med at bygge min egen HTPC'er,
men det er stadig for nørderne der gider bruge X-antal timer
på opsætning og fejlretning.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-09-06 17:58

pwh skriblede bla:

> Sådan en fætter var jeg tæt på at købe indtil jeg fandt ud af at
> når den optog en udsendelse kunne man ikke bruge DVD'en.
OT som sædvanlig

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 18:12

> OT som sædvanlig

Du er bare midsundelig fordi du ikke har en harddiskoptager,
men stadig bruger oldgamle VHS bånd

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 19:37

pwh wrote:

> Sådan en fætter var jeg tæt på at købe indtil jeg fandt ud af at
> når den optog en udsendelse kunne man ikke bruge DVD'en.

nej eller se et andet program imens man optager noget på en anden kanal

> Det er ellers smart med deres EPG,

ja det er jo snild man kan programere den via sin mobil uanset hvor man er

> det ville jeg gerne have.
> Jeg har så lige købt mig en Phillips DVDR3300H, og der er der
> ingen begrænsninger med den side af sagen, men heller ingen EPG.

Jaeee men den er ikke fejlfri når harddisken er 33 % fuld så begynder den at
lave tomme optagelser.

> Jeg har så rodet lidt med at bygge min egen HTPC'er,
> men det er stadig for nørderne der gider bruge X-antal timer
> på opsætning og fejlretning.

ja det gider jeg heller ikke ....de er det nemmer at optage det på kiss en i
den kvaliet man vil have det også redigere det på computeren bagefter.

Fra : jopa

Dato : 21-09-06 19:42

Bo M Mogensen skriblede bla:

> ja det gider jeg heller ikke ....de er det nemmer at optage det på
> kiss en i den kvaliet man vil have det også redigere det på
> computeren bagefter.

og hvad rager det os i hundegruppen.

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 19:55

> og hvad rager det os i hundegruppen.

Ikke en meter, bland dig venligst udenom når mig
og min kammerat Bo er OT

Sådan nogle Hyænekamelejere kan ikke tåle når det bliver for teknisk,
er det ikke en mejetærsker er det for indviklet

/Jens

Fra : jopa

Dato : 21-09-06 20:06

pwh skriblede bla:

> Sådan nogle Hyænekamelejere kan ikke tåle når det bliver for teknisk,
> er det ikke en mejetærsker er det for indviklet

Ud over at Kiss'en formentlig er lavet i Thailand har det jo ikke meget med
subjekt at gøre.
Desuden bliver Bo jo tosset når man ikke forholder sig til emnet.
Det gælder da når det er andre der ikke gør det
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 20:31

> Ud over at Kiss'en formentlig er lavet i Thailand har det jo ikke
> meget med subjekt at gøre.

De bliver vist samlet i DK, derfor virker de ad h til

> Desuden bliver Bo jo tosset når man ikke forholder sig til emnet.
> Det gælder da når det er andre der ikke gør det

Det har du misforstået, det er kun når emnet går Bo imod
at det er forkert.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 22:06

On Thu, 21 Sep 2006 21:30:41 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>De bliver vist samlet i DK, derfor virker de ad h til

Det gør den første problem er den er regions begrænset men det findes
der en løsning på

>Det har du misforstået, det er kun når emnet går Bo imod
>at det er forkert.

Nahh altså som sagt min tværhed over trådstarten var at der kun var en
der svarede på det jeg spurgte om ....og det var Anette.

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 22:56

> Nahh altså som sagt min tværhed over trådstarten var at der kun var en
> der svarede på det jeg spurgte om ....og det var Anette.

Kryb til korset Bo, du er en sur gammel stodder

Spøg til side, jeg har altid opfattet dig som en lidt speciel person,
men også altid opfattet dig som en der holdt 110% af sin hund.
Derforfor kørte jeg had på dig da du ville torturerer hende,
ellers opfatter jeg dig som et sødt og rart menneske
der kun vil sin hund det bedste.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-06 12:28

On Thu, 21 Sep 2006 23:55:43 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Kryb til korset Bo, du er en sur gammel stodder

Tjaa vi har well alle GVerner Moo der ruller et eller andet sted i
maven :)

>Spøg til side, jeg har altid opfattet dig som en lidt speciel person,
>men også altid opfattet dig som en der holdt 110% af sin hund.

jeg bruger mere tid med min hund ind de fleste forældre bruger med
derres børn

>Derforfor kørte jeg had på dig da du ville torturerer hende,

jamen jeg tror der er mange misforståelser forbundet med den el
halsbånd det skulle kun være i en periode på en måned og max bruges 3
gange og kun så fremt hun løber op og gør af en eller anden - det er
den eneste situation hvor det ville ske - jeg ville aldrig gøre det
fordi hun gør når posten kommer eller hvis hun gør af en eller anden
ude at løbe op til dem .... der findes en måde hvorpå man kan få hunde
til at holde op med at gø af fremmede det er ved at den fremmede
totalt ignorere hunden - men det er ikke et krav man kan stille til
fremmede på gaden.

>ellers opfatter jeg dig som et sødt og rart menneske
>der kun vil sin hund det bedste.

hun mangler ikke noget - men det ser ud som om hun ikke kommer med til
Thailland i den her omgang afligevel - fordi hun skal vacineres 3 uger
før afgang - jeg kan selvføligt godt lave parpirene om i foto shope
stemple dem med en 5 kr eller proppen fra en flaske gl dansk - det
brugte jeg meget i min ungdom med vacinationer på mig selv til afrika
osv - men jeg tør sgu ikke rigtigt med min hund.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 21:56

On Thu, 21 Sep 2006 20:42:16 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Bo M Mogensen skriblede bla:

>og hvad rager det os i hundegruppen.

ja nu står der jo ot såååå.... personligt har jeg ikke noget imod man
chatter jeg synes bare det ærgeligt at starte en tråd med det - men en
hver go debat ender altid i at man sludder med hianden om vind og
vejer og guds fred med det så længe det er i en go stemning og folk er
flinke ved hianden.

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 19:51

> nej eller se et andet program imens man optager noget på en anden
> kanal
>
> ja det er jo snild man kan programere den via sin mobil uanset hvor
> man er

Det er nemlig vejen frem.

> Jaeee men den er ikke fejlfri når harddisken er 33 % fuld så begynder
> den at lave tomme optagelser.

Så meget tror jeg ikke jeg har prøvet at fylde diske endnu,
men det må jeg da lige teste efter.

> ja det gider jeg heller ikke ....de er det nemmer at optage det på
> kiss en i den kvaliet man vil have det også redigere det på
> computeren bagefter.

Jeg ser det stadig som det optimale at man har en kraftig pc'er
hvor man kører alt over.
I stedet for at have X-antal apperater med hver sin fjernbetjening.
Prøv at kigge på denne side, de viser vejen frem.
http://www.team-mediaportal.com/

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 22:03

On Thu, 21 Sep 2006 20:51:26 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det er nemlig vejen frem.

jamen det var også derfor jeg købte den og den laver nogen vob filer
der er så gode at man ikke kan se forskel fra dvd komprimeringen til
orginalen.

og efter som jeg 600 whs bånd så ...måtte der findes en løsning.

>Så meget tror jeg ikke jeg har prøvet at fylde diske endnu,
>men det må jeg da lige teste efter.

jamen det kan også være der bare er fejl på min disk - men den
begyndte på det allerede efter 33 timer på standard 4 den lader som om
den optager men gør det ikke efter som filen fylder 0 kb og det er
noget hønse møj når man som jeg samler på div og man så først opdager
det efter den har lavet 15 forgæves optagelser.

>Jeg ser det stadig som det optimale at man har en kraftig pc'er
>hvor man kører alt over.

Tjjaaa men med de nye babuska cpu er der for du altså noget kraft og
det er ikke fordi de er så dyre jeg mener man kan få en cpu med 2
cpuer i altså 2 x3800 mhz for 1100 kr og et rigmeligt bundkort til
omkring 500 kr smid 2500 ram i også er du kørene.

>I stedet for at have X-antal apperater med hver sin fjernbetjening.
>Prøv at kigge på denne side, de viser vejen frem.
>http://www.team-mediaportal.com/

ja det ser fornuftig ud

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 22:28

> [...]
> orginalen.
>
> og efter som jeg 600 whs bånd så ...måtte der findes en løsning.

Jeg havde så kun ca 200 VHS'er, de ryger til skrald efterhånden.
Det jeg er bange for er et DVD om kort tid er out,
men hvad fanden skal man satstse på efterhånden.

> [...]
> noget hønse møj når man som jeg samler på div og man så først opdager
> det efter den har lavet 15 forgæves optagelser.

Jeg siger tak for oplysningen, og vil holde øje med det.

> [...]
> cpuer i altså 2 x3800 mhz for 1100 kr og et rigmeligt bundkort til
> omkring 500 kr smid 2500 ram i også er du kørene.

Jamen Bo hvad tror du jeg sidder og hakker i
Jeg fik for 3-4 mdr opgraderet min pc til en Dualcore Athlon 4600mhz
på firmaets regning, den sparker røv kan jeg love dig.
Bare Cpu'en kostede 3500kr, men ingen kavaler, firmaet betaler

> ja det ser fornuftig ud

Og så er det Freeware, men det koster at man gider at sætte sig
ind i sagerne, jeg har gemt det som et vinterprocjekt.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-06 12:21

On Thu, 21 Sep 2006 23:28:27 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jeg havde så kun ca 200 VHS'er, de ryger til skrald efterhånden.
>Det jeg er bange for er et DVD om kort tid er out,

Nahh det tror jeg nu ikke - udviklingen kan gå fra standard dvd5 til
dvd9 hvilket i praksis ikke betyder noget ...

>men hvad fanden skal man satstse på efterhånden.

>Jeg siger tak for oplysningen, og vil holde øje med det.

jamen det er jo kun på kiss en andre maskiner kan fungere fint

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 20:39

Bo M Mogensen wrote:
> både og det er der men det virker ikke med mindre jeg tager min kiss
> dp 558 fra - indrømmet det er ireterene.

Jeg kom til at tænke på Bo, er problemet ikke bare løst ved
at du på dit tv skifter mellem Kiss og alm antenne.
Kiss'en har jo som andre optagere jo ikke dekoder til teks-tv,
så det er da det samme "problem" som på min.
Er din Kiss koblet op med Scart skal du bare skifte mellem
AV og alm tv kanal, så enkelt er det

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 22:08

On Thu, 21 Sep 2006 21:39:04 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

> [...]
>så det er da det samme "problem" som på min.
>Er din Kiss koblet op med Scart skal du bare skifte mellem

Øhh det skal jeg sgu da lige tænke over jeg er ikke hjemme lige nu -
men det vil sgu da være genialt men Øhh antenen køre jo igenem kiss en
der så køre med scart ned i tv et ???

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 23:10

> Øhh det skal jeg sgu da lige tænke over jeg er ikke hjemme lige nu -
> men det vil sgu da være genialt men Øhh antenen køre jo igenem kiss en
> der så køre med scart ned i tv et ???

Samme måde er min HD-optager da koblet, og der skal jeg da også
skifte til alm antenne for at kunne bruge tekst-tv.

Men trøst dig med at det snart har en ende, snart bliver fibernet indført
landsdækkende, og der taler vi pt om 100m/bit up/down.
Så kan TDC godt skrotte deres kobber, det bliver vejen frem.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-06 12:30

On Fri, 22 Sep 2006 00:10:10 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Samme måde er min HD-optager da koblet, og der skal jeg da også
>skifte til alm antenne for at kunne bruge tekst-tv.

jamen jeg har snakket med kiss om det og der findes ikke en måde
hvorpå man kan få txt tv igenem kiss en så signalet skal føres uden
om kiss hvis man vil have txt tv

>Men trøst dig med at det snart har en ende, snart bliver fibernet indført
>landsdækkende, og der taler vi pt om 100m/bit up/down.
>Så kan TDC godt skrotte deres kobber, det bliver vejen frem.

ork du milde jeg har 20/20 og det synes jeg går stærkt :)

Fra : aaaaa-Jens-aaaaa

Dato : 22-09-06 08:46

Bo M Mogensen wrote:

> Æhh jeg tager sgu ingen steder uden min hund !!!

Det er da en rotte.

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 17:32

Bo M Mogensen skriblede bla:
> [...]
> skal man
> spørge for at få hende med ind i landet igen ?

Hverken dig eller din hund kan komme til Thailand pt.
Militærkup i gang
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-09-06 21:58

jopa wrote:
> Bo M Mogensen skriblede bla:
>
> Hverken dig eller din hund kan komme til Thailand pt.
> Militærkup i gang

tjek um de ser ingen problemer !

Fra : Kim Christensen

Dato : 19-09-06 18:57

Bo M Mogensen wrote:
> [...]
> skal man
> spørge for at få hende med ind i landet igen ?

Rejsen til Thailand er en stor belastning for hunden, især da hvis
hunden skal med i fragtrummet. Nogen flyruter i Europa tillader hunde i
kabinen, men jeg tvivler på at de gør på de kanter. Få hellere
hunden sat i pension her i landet.

Hilsen Kim

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-09-06 21:59

Kim Christensen wrote:

> [...]
> hunden skal med i fragtrummet. Nogen flyruter i Europa tillader hunde
> kabinen, men jeg tvivler på at de gør på de kanter. Få hellere

hun kan og skal være i kabinen endvider skal jeg være væk i 10 uger og det
er lige så meget for hundens skyld som for min jeg tager der til så hun kan
få noget sol da hun ellers nemt for eksem når hun ikke for sol.

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 22:01

Bo M Mogensen skriblede bla:
> og det er lige så meget for hundens skyld som for min jeg tager der
> til så hun kan få noget sol da hun ellers nemt for eksem når hun ikke
> for sol.

*LOL* og hvem snakker om dyremishandling ? du er da glad for din hund hva
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-09-06 12:36

jopa wrote:
> Bo M Mogensen skriblede bla:
>
> *LOL* og hvem snakker om dyremishandling ? du er da glad for din hund
> hva

meget hun er da den primære årsag til jeg har er ved at købe et hus så hun
kan komme mere ud
og jeg tager hende da med på alle ferier ... hun har sgu rejst mere og flere
km ind de fleste genemsnit dansker gør på et liv
en ven sagde en gang til mig man skal ikke forveksle de varme følser man kan
have for en hund og kærlighed i mellem voksne mennesker - det gør jeg heller
ikke
men hunden er sgu på mange måder min bedste ven vi er robin & batman ...med
det forbehold jeg er den udforbeholdne hus tyran - men ellers så er hun som
hun skal være lige bortset fra det der med at løbe op og gø af fremmed også
har hun bidt en narkoman og snappet ud efter nogen børn - men ikke bidt dem
!

Fra : Winther

Dato : 20-09-06 15:08

"Bo M Mogensen" <tester@tets.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> og jeg tager hende da med på alle ferier ... hun har sgu rejst mere og
> flere km ind de fleste genemsnit dansker gør på et liv

Ja, så forstår man jo ikke at du ikke kender til fødevarestyrelsens
hjemmeside, med mindre du tror at en gennemsnitsdansker ikke kommer længere
end til bageren.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-09-06 20:05

Bo M Mogensen <svar@i-gruppe.nz> wrote:

> [...]
> skal man
> spørge for at få hende med ind i landet igen ?

Jeg tror ikke Thailand er det fede sted at ta' hen ligenu ...

/thomas

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-09-06 22:01

Thomas von Hassel wrote:

> Jeg tror ikke Thailand er det fede sted at ta' hen ligenu ...

Nahh det sker der sgu ikke noget ved har været i 56 lande alle jordens
kontineter har været både i pakistan og philiphínerne under miltær kup det
sker der sgu ikke noget ved i afrika vil jeg nok tænke over det men ellers
er det ikke noget problem .... det er da egendomeligt der kommer 16 svar på
mit indlæg ingen handler om det jeg spørger om ???

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 22:03

Bo M Mogensen skriblede bla:
> det er da egendomeligt
> der kommer 16 svar på mit indlæg ingen handler om det jeg spørger om
> ???

Måske fordi ingen andre herinde har prøvet at tage hunden med til Thailand
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-09-06 12:38

jopa wrote:
> Bo M Mogensen skriblede bla:
>
> Måske fordi ingen andre herinde har prøvet at tage hunden med til
> Thailand

Tjaaee måske men du kan da godt se det er lidt ærgeligt at stille et synes
jeg selv helt relevandt praktisk spørgsmål om hvordan man griber en sådan
rejse rent praktisk an også kommer der f.eks noget ævl om at jeg vil give
hunden stød ? !!!!
nogen gange synes jeg det er klædeligt at holde mund hvis man
1.) ikke har noget pænt at sige
2.) ikke har noget relevant at sige.

jeg er helt for ot chat hvis det venligt -

Fra : pwh

Dato : 20-09-06 13:55

> [...]
> griber en sådan rejse rent praktisk an også kommer der f.eks noget
> ævl om at jeg vil give hunden stød ? !!!!

Det ville du da for ikke så længe siden.

> nogen gange synes jeg det er klædeligt at holde mund hvis man
> 1.) ikke har noget pænt at sige
> 2.) ikke har noget relevant at sige.
>
> jeg er helt for ot chat hvis det venligt -

Eller sagt på en anden måde, du går ind for OT chat hvis det
ikke går dig imod.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-09-06 22:12

pwh wrote:

> Det ville du da for ikke så længe siden.

Det er korrekt men det har intet at skaffe med de rent praktiske forhold ved
at få hund ind og ud af div. lande og er som sådan irellevandt for debatten
!

> Eller sagt på en anden måde, du går ind for OT chat hvis det
> ikke går dig imod.

nope vil man svine hinanden til så kan man gøre det i dk.snak.mudderkastning
der er der for det samme.
hvad du må begribe om du evner er at formålet med en debat gruppe er at man
bliver klogere på hinanden ved at udveksle erfaringer om det emne som
gruppen berøre - skribenten i sig selv er uinteressant - det eneste der er
væsentligt ved en skribent er hvad han/hun skriver fra indlæg til indlæg.

fut :
dk.admin.netikette

Fra : jopa

Dato : 20-09-06 22:34

Bo M Mogensen skriblede bla:

> fut :
> dk.admin.netikette

Bo ved du ikke hvordan man futter ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 10:11

On Wed, 20 Sep 2006 23:33:53 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Bo M Mogensen skriblede bla:

>Bo ved du ikke hvordan man futter ?

jow - jeg kan godt se jeg simpelthænd ikke har fået copy pastet
opfølgning i
hvilket selvf er beklageligt men det sker ...

men lad os se om det lykkedes nu

fut : dk.snak.off-topic

Fra : jopa

Dato : 21-09-06 10:17

Bo M Mogensen skriblede bla:

> jow - jeg kan godt se jeg simpelthænd ikke har fået copy pastet
> opfølgning i
> hvilket selvf er beklageligt men det sker ...
>
> men lad os se om det lykkedes nu
>
> fut : dk.snak.off-topic

Jo da du kan godt Bo
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 16:38

jopa wrote:
> Bo M Mogensen skriblede bla:

> Jo da du kan godt Bo

ja ja :) og du kan fjerne kan du :)

nej men det er fordi jeg plejer at bruge agent der har jeg det på
rygmarven - men nu sider jeg og fedter med qvote fix da jeg jo som man kan
se har lidt af et problem med at stave og med den kan jeg tage 90 % af stave
fejlene ...men det er en lorte news reader når man er vand til agent.

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 09:09

> Det er korrekt men det har intet at skaffe med de rent praktiske
> forhold ved at få hund ind og ud af div. lande og er som sådan
> irellevandt for debatten !

Det har du helt ret i, men da jeg ikke syntes at debatten med el-halsbånd
var rundet helt af, og det så var første gang jeg hørte fra dig siden,
så greb jeg chanchen for at vise dig at det ikke var glemt fra min side.

> nope vil man svine hinanden til så kan man gøre det i
> dk.snak.mudderkastning der er der for det samme.

Jeg har da ikke på noget tidspunkt svinet dig til.
Dk.snak.mudderkastning gider jeg ikke bruge 2 sekunder på,
det er jo også en af dine ynglingsgrupper ved jeg.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 10:17

On Thu, 21 Sep 2006 10:08:59 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det har du helt ret i, men da jeg ikke syntes at debatten med el-halsbånd
>var rundet helt af,

jamen så forsæt den hvor den slap eller post en ny tråd.

> og det så var første gang jeg hørte fra dig siden,
>så greb jeg chanchen for at vise dig at det ikke var glemt fra min side.

jamen det dur bare ikke - fordi på den måde bliver den givne debat
helt meningsløs når der skrives om en ting og der svares om en helt
anden ting ...det kan du well godt se ?

>Jeg har da ikke på noget tidspunkt svinet dig til.

Nahh sådan oplevede jeg det lidt da du skrev om noget helt andet ind
jeg havde spurgt om ....

>Dk.snak.mudderkastning gider jeg ikke bruge 2 sekunder på,
>det er jo også en af dine ynglingsgrupper ved jeg.

yep ...80 % af mine indlæg går i dss & dsm 15 % i admin grupperne og
de sidste 5% fordelt på b.la denne gruppe og andre grupper , hvor jeg
primært kommer for at få svar på et spørgsmål eller gi det og det er
så det ..

Fra : jopa

Dato : 21-09-06 10:37

Bo M Mogensen skriblede bla:

> Nahh sådan oplevede jeg det lidt da du skrev om noget helt andet ind
> jeg havde spurgt om ....

Du spurgte om hvorledes man forholder sig når man skal have hund med til
Thailand.
Vi/jeg svarede så at det pt nok ikke er for fedt at rejse dertil, hvortil du
nærmest insinurerede at vi var en flok idioter
Den form for svar gavner ikke dit omdømme.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 11:29

> [...]
> hvortil du nærmest insinurerede at vi var en flok idioter
> Den form for svar gavner ikke dit omdømme.

På dan anden side kan Bo's omdømme nok efterhånden ikke tage mere skade

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 13:37

On Thu, 21 Sep 2006 12:28:59 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>På dan anden side kan Bo's omdømme nok efterhånden ikke tage mere skade

jeg vil skide på mit omdømme , der er kun en ting der er vigtigt på
news uden for snak grupperne det er udveksling af fakta - kan man
klare det - så behøves man ikke at yde mere.

hvis man ønsker et socialt liv i en nyhedes gruppe så kan jeg godt se
der kan komme et problem.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 13:35

jeg spurget/skrev :

> [...]
spørge for at få hende med ind i landet igen ?"

>Vi/jeg svarede så at det pt nok ikke er for fedt at rejse dertil,

hvad har det med det at gøre som jeg skriver om ?

Det er da muligt at det ikke er smart at rejse der til p.gr militær
kup uagtet jeg lige har talt med ambasade og um der ikke ser noget
problem i det - men hvis man ønsker at skrive om militær kup i
Thailland jamen så slå emne linjen om så den svare til indholdet af
det der er skrevet !

> hvortil du
>nærmest insinurerede at vi var en flok idioter

jamen du må da indrømmen der er EN skribent ud af 10 der svare på det
jeg spørger om - hvilket svare til du står og vil gerne vide hvordan
man kommer fra randers til næstved du spørger 10 mennekser de 9 af dem
svare dig : føtex el. matas el. himlen er blå ....det må du gi mig det
er ikke et godt svar på hvordan man kommer på den efterspurgte
strækning ? nå endelig så spørger du person nr 10 der stikker dig et
kort og fortælller hvordan du skal gøre - det var ALT hvad du
behøvedes at vide fra starten af - du behøves ikke at vide de har
tilbud på vinter tøj i fakta for at komme fra Randers til Næstved !

>Den form for svar gavner ikke dit omdømme.

jow men læs tråden se svarene samenlign dem med mit spøgsmål i

is30h2lk76oiujeich2u5ruk7nqglsgtne@4ax.com

mener du det er begavede svar ???

Fra : jopa

Dato : 21-09-06 13:45

Bo M Mogensen skriblede bla:

> hvad har det med det at gøre som jeg skriver om ?

Intet men det er da ikke ensbetydende med at man er idiot fordi man høfligt
gør opmærksom på at der er militærkup dernede ?
> mener du det er begavede svar ???

Mener svaret var berettiget
Du plejer ikke at være så sart, men mon ikke du skulle bede din far om at
udskrive nogle stærkere piller end dem du får nu hvis du ikke kan tåle
nuancerede svar på usenet ?
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 15:46

On Thu, 21 Sep 2006 14:45:19 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Bo M Mogensen skriblede bla:

>Intet men det er da ikke ensbetydende med at man er idiot fordi man høfligt
>gør opmærksom på at der er militærkup dernede ?

ja men problemt er at det ikke har noget med sagen at gøre !

>Mener svaret var berettiget
>Du plejer ikke at være så sart,

nej men det blev bare for meget 90 % off topick svar på et spørgsmål

Fra : jopa

Dato : 21-09-06 17:22

Bo M Mogensen skriblede bla:

Tror du seriøst at sunsite vil tage en klage fra dig seriøst ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 17:52

> Tror du seriøst at sunsite vil tage en klage fra dig seriøst ?

Jeg skriver gerne under hvis der også bliver klaget over Milodyret

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 19:30

jopa wrote:
> Bo M Mogensen skriblede bla:

> Tror du seriøst at sunsite vil tage en klage fra dig seriøst ?

Det har de gjort ind til vider !

Fra : jopa

Dato : 21-09-06 19:41

Bo M Mogensen skriblede bla:

> Det har de gjort ind til vider !

Kun de gange der er klaget over dig

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 21:54

On Thu, 21 Sep 2006 20:40:41 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Bo M Mogensen skriblede bla:

>Kun de gange der er klaget over dig

nope ...har fakta kun fået en klage i mit liv og det var for at skrive
test i mudderet 2 gange - men det var så imens det hed mobelix

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 22:03

> nope ...har fakta kun fået en klage i mit liv og det var for at skrive
> test i mudderet 2 gange - men det var så imens det hed mobelix

Det beviser nok ret tydeligt hvor tom en trussel det er at klage over
hinanden til diverse udbydere, de er sgu da hamrende ligeglade.

/Jens

Fra : aaaaa-Jens-aaaaa

Dato : 22-09-06 09:05

Pædofil-PilleBo M Mogensen wrote:

> ja men problemt er at det ikke har noget med sagen at gøre !

> nej men det blev bare for meget 90 % off topick svar på et spørgsmål

Hold kæft du er en taber.

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 11:37

> jamen så forsæt den hvor den slap eller post en ny tråd.

Næh det var skam din tråd som du åbenbart syntes skulle stoppes,
jeg kan jo ikke ligefrem tvinge dig til at diskuterer det.
Men hvis folk på et eller andet tidspunkt har givet udtryk for
at de er dyreplagere i mine øjne, så glemmer jeg det ikke.
Ham/hende der startede tråden om dyresex har jo brændt snotten
på samme måde, det er det fandens ved internet, alt hvad man skriver
kan graves frem til evig tid.

> jamen det dur bare ikke - fordi på den måde bliver den givne debat
> helt meningsløs når der skrives om en ting og der svares om en helt
> anden ting ...det kan du well godt se ?

Du kunne jo bare have valgt at ignorerer mit indlæg.
Den var ment som en stikpille, og virkede åbenbart efter hensigten.

> Nahh sådan oplevede jeg det lidt da du skrev om noget helt andet ind
> jeg havde spurgt om ....

Og det er at svine til, er du ikke lidt for sart til at skrive på Usenet ?

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 14:25

On Thu, 21 Sep 2006 12:37:13 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

ok så slår jeg emner linjen om ...

>Næh det var skam din tråd som du åbenbart syntes skulle stoppes,
>jeg kan jo ikke ligefrem tvinge dig til at diskuterer det.

jamen hvis jeg havde mere at sige om sagen så kan jeg well næppe
skrive noget ?

>Men hvis folk på et eller andet tidspunkt har givet udtryk for
>at de er dyreplagere i mine øjne, så glemmer jeg det ikke.

nå men det er da fortrineligt

>Ham/hende der startede tråden om dyresex har jo brændt snotten
>på samme måde, det er det fandens ved internet, alt hvad man skriver
>kan graves frem til evig tid.

ja men kan du poste en messge id eller en relevant google link når du
graver noget op ?

endvider så kan man altså godt slette ting fra google hvis man vil så

>Du kunne jo bare have valgt at ignorerer mit indlæg.
>Den var ment som en stikpille, og virkede åbenbart efter hensigten.

det var såmænd ikke det du skrev som det at du skrev noget der ikke
kom sagen ved !!

>Og det er at svine til, er du ikke lidt for sart til at skrive på Usenet ?

Nahh en gang i mellem kan man jo miste toldmidogheden - når man løber
ind i en væg af sludder - det var jo ikke bare dig det var 9 ud af 10
skribenter der svarede i øst som jeg spugte i øst ...........

for så at vende tilbage til det jeg har slået emne linjen om til som
du gerne vil diskutere vider så ja jeg mener det kunne være en løsning
med elektrisk halsbånd - hvor situationen er som følger hund løber op
og gør af folke pensionist hund for stød - hund lader være med at gø
af folke pensionist - næste gang hund ser folkepensionist så gør den
måske ikke hvor på den bliver skam rost gør den igen altså løber op af
folke pensionisten og gør af vedkomne så for hun et stød .... det kan
man så prøve sig frem med hænd over en måned bliver hunden ved med at
gø uagtet den for et stød - så dropper man det ... virker det så er
det den bedste løsning for folke pensionisten hunden og mig selv.

virker det ikke så må hunden leve med at gå i snor altid når vi er
byen.

Nu har jeg jo købte et hus ja ja købt og købt det er ved at blive
bygget primært for at hunden kan komme ud hele grunden bliver
indhegnet og det er så hendes vi kan så gå ture ved stranden der er
temligt øde og man kan nå at fange hende hvis der kommer nogen.

Hvis hun f.eks var en hund der ville bide så havde hun altid været i
snor som det er nu - men hun har kun bidt et stk narkoman der pillede
ved hende det ku han jo lade være med så hun snappede ud etfter min
nevø et par gange - men aldrig bidt.

Hvis folk holder nallerne af hende så er det wildeste der sker at en
eller anden bliver forkrækket ...så forskrækket som man nu kan blive
for en hund på 4½ kg.

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 14:40

> [...]
> gø uagtet den for et stød - så dropper man det ... virker det så er
> det den bedste løsning for folke pensionisten hunden og mig selv.

Det vil sige at vanen tro var det bare en masse snak fra din side uden at du har
fortaget dig noget som helst i sagen siden sidst.
Så gider jeg da heller ikke bruge mere energi på det.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 15:51

On Thu, 21 Sep 2006 15:40:07 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Det vil sige at vanen tro var det bare en masse snak fra din side uden at du har
>fortaget dig noget som helst i sagen siden sidst.

Der er ikke noget at gøre - så det er så enkelt !

vi havde for mange år siden som jeg tidliger har skrevet en skt
benhard der tog lam - dødt lam blev døbet i saltvand og hængt på
elektrisk fåre hegen 8 timer gik hund bed i lam på hegen hund temligt
forskrækket hunden tog ALDRIG mere lam den blev 12 år og var omkring
2 år da den bed i lammet på hegnet.

Det virkede med den hund måske virker det samme med min ?

>Så gider jeg da heller ikke bruge mere energi på det.

men afligevel så skulle du for en hver pris have det ind i en debat om
vacinationer & grænse regler !

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 16:50

> men afligevel så skulle du for en hver pris have det ind i en debat om
> vacinationer & grænse regler !

Jeg håbede i min naivitet på at der var nyt i sagen,
det kunne jo værer du havde prøvet et eller andet
i stedet for bare at snakke løs om det på Usenet.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 19:32

pwh wrote:

> Jeg håbede i min naivitet på at der var nyt i sagen

så hopper du bare på en eller anden tråd og gir dig til at snakke om noget
helt andet ind det tråden handler om !

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 19:58

> så hopper du bare på en eller anden tråd og gir dig til at snakke om
> noget helt andet ind det tråden handler om !

Jamen Bo, du har min uforbeholdene undskyldning hvis
det har generet dig så meget.
Det var ment som drilleri, ikke meget andet

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 22:04

On Thu, 21 Sep 2006 20:57:50 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Jamen Bo, du har min uforbeholdene undskyldning hvis
>det har generet dig så meget.
>Det var ment som drilleri, ikke meget andet

ja men det er ok - en gang i mellem så burde jeg nok også bare gå en
tur ryge en smøg før jeg begynder at skrive .... jeg må dog vedkende
mig at jeg kommer i temligt mange kontroverser og det kan jo altså
ikke være samfundest skyld hver gang :)

Fra : jopa

Dato : 21-09-06 22:12

Bo M Mogensen skriblede bla:
>jeg må dog vedkende
> mig at jeg kommer i temligt mange kontroverser og det kan jo altså
> ikke være samfundest skyld hver gang :)

Hvad med at få et stykke arbejde ?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : aaaaa-Jens-aaaaa

Dato : 22-09-06 09:12

jopa wrote:
> Bo M Mogensen skriblede bla:
>
> Hvad med at få et stykke arbejde ?

Med alle de piller og den mængde spiritus han drikker, dør han sgu da snart.
så det kan da ikke betale sig, at få arbejdsprøvet det vrag...

Fra : Søren G. Nielsen

Dato : 24-09-06 11:33

Fra : pwh

Dato : 27-09-06 06:49

aaaaa-Jens-aaaaa wrote:
> Med alle de piller og den mængde spiritus han drikker, dør han sgu da
> snart. så det kan da ikke betale sig, at få arbejdsprøvet det vrag...

Kan du ikke venligst lade værer med at X-poste dine tabersvar
til vores vores rimeligt seriøse hundegruppe.
Vi er nogle stykker der gerne er foruden den slags "støj"

/Jens

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 27-09-06 07:15

pwh wrote:

> Kan du ikke venligst lade værer med at X-poste dine tabersvar
> til vores vores rimeligt seriøse hundegruppe.
> Vi er nogle stykker der gerne er foruden den slags "støj"

Kan du ikke lade være(r) med, at krydsposte dit lort til vores ellers
nogenlunde seriøse muddergruppe ?
Vi er mange der ikke går af vejen for, at hærge din gruppe hvis du
ikke fatter, at dit lort er støj her i muddergruppen.

--
Ejvind

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-06 11:04

On Thu, 21 Sep 2006 23:11:41 +0200, "jopa" <spam@nøøø.invalid> wrote:

>Bo M Mogensen skriblede bla:
>
>Hvad med at få et stykke arbejde ?

Øhh det har jeg sådan set ...ikke 8 til 16 og ikke lønnet som man
normalt som man kender det ...

Fra : pwh

Dato : 21-09-06 23:21

> [...]
> tur ryge en smøg før jeg begynder at skrive .... jeg må dog vedkende
> mig at jeg kommer i temligt mange kontroverser og det kan jo altså

Lige over, engang imellem ryger der en finke fra panden.
Jeg er ikke den der bærer nag, og det tror jeg heller ikke
du er typen der gør, altid godt med en rask diskussion

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 22-09-06 12:38

On Fri, 22 Sep 2006 00:21:05 +0200, "pwh" <gætselv@.dk> wrote:

>Lige over, engang imellem ryger der en finke fra panden.
>Jeg er ikke den der bærer nag, og det tror jeg heller ikke
>du er typen der gør, altid godt med en rask diskussion

Tjja bu me lum altså optimalt set så bevare man jo sit overblik hele
tiden men sådan er det jo ikke ALTID .... men på den anden side så
tror jeg ikke det skader med en debat om hvordan man behandler en tråd
start ..........jeg har som bekendt skrevet en del i dss og vi har
haft alle de problemer man kan have men fik dem egentligt også løst i
perioden 99 - 03 ja løst og løst - det endte med at vi ikke kunne
blive enige om vi skulle modereres eller have en suplerene chat gruppe
og det endte med at vi ikke fik nogen af delene og 90 % af de gamle og
gode skribenter skred lige så stille ..... men det synes ikke at være
problemet i hunde gruppen uagtet jeg kun læser de tråde som jeg selv
skriver i - men i det store hele virker der til at være fred og
fordraglighed og folk kan finde ud af at citere korekt.

Fra : Anette

Dato : 19-09-06 20:50

Bo M Mogensen wrote:
> [...]
> skal man
> spørge for at få hende med ind i landet igen ?

Din dyrlæge og/eller Fødevarestyrelsen har styr på love og regler både ind
og ud af landet, ring eller skriv til dem. Thailand er vist ikke et af de
lande man bare kan læse sig til på nettet. ( jeg har ikke læst det igennem
..O)
http://www.foedevarestyrelsen.dk/ImportEksport/Rejse_med_kaeledyr/Hunde_katte_fritter/forside.htm

God rejse når I når så langt.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 19-09-06 22:04

HI Anette
det var sgu da dejligt at der endeligt var en der evnede at svare på det jeg
spurgte om troede et øjeblik gruppen var blevet befolket af idioter

> [...]
> både ind og ud af landet, ring eller skriv til dem. Thailand er vist
> ikke et af de lande man bare kan læse sig til på nettet. ( jeg har

vil straks se på det :)

> God rejse når I når så langt.

tak skal du ha :)
Det bliver godt for hende den lille nøgne skiderik hun er allerede begyndt
at få lidt pletter p.gr manglene sol ikke at det genere hende det store men
jeg bilder mig ind hun har det bedre når hun for sol - hun er nærmeste alm
kaukasisk hudfarvet om vinteren men bliver knald sort om sommeren.

bedste hilsner
Bo

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 22:09

Bo M Mogensen skriblede bla:
> HI Anette
> det var sgu da dejligt at der endeligt var en der evnede at svare på
> det jeg spurgte om troede et øjeblik gruppen var blevet befolket af
> idioter
Der er kun en idiot der skriver herinde foruden dig.
Du kan da ikke forvente at vi skal tage dig seriøst med den usenet historie
du har
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 19-09-06 22:26

jopa wrote:
> Du kan da ikke forvente at vi skal tage dig seriøst med den usenet
> historie du har

Hej John
Man kan jo - strengt taget - vælge selv om man vil svare seriøst eller
ignorere spørgeren eller starte en krig på ord, uanset hvem der skriver.
Du ved, trolls og andet godtfolk lever kun på nettet fordi nogen vælger at
lade temperamentet koge over i et svar.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : jopa

Dato : 19-09-06 22:33

Anette skriblede bla:
> [...]
> skriver. Du ved, trolls og andet godtfolk lever kun på nettet
> fordi nogen vælger at lade temperamentet koge over i et svar.

At blive kaldt idiot fordi man advarer mod at tage til Thailand pt grundet
omstændighederne finder jeg smagløst og frækt
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anette

Dato : 19-09-06 22:38

jopa wrote:
> At blive kaldt idiot fordi man advarer mod at tage til Thailand pt
> grundet omstændighederne finder jeg smagløst og frækt

Okay - måske heller ikke heldigt, men alligevel .....

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-09-06 12:43

Anette wrote:

> Okay - måske heller ikke heldigt, men alligevel .....

jamen der er ingen problemer i at tage til Thailland fordi de har et kup dem
har de haft 27 af de sidste mange år godt nok ingen de sidste 15 år - men
hvis man kender landet og befolkningen hvad jeg gør så er der ingen
problemer forbundet med det ... problemet er når folk sider og gætter på
forhold de gør sig nogen forestillinger om men som de ikke har noget
erfaringesmæsigt grundlag for reelt at forstå.

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-09-06 12:51

jopa wrote:
> Bo M Mogensen skriblede bla:

> Der er kun en idiot der skriver herinde foruden dig.
> Du kan da ikke forvente at vi skal tage dig seriøst med den usenet
> historie du har

jamen som jeg lige har skrevet hvor svært kan det være

1.) læse indlæg
2.) svar relevandt i forhold til indlæg !

et hvert indlæg er unik og bør besvares efter dets indhold og ikke efter
hvad man om hvad en skribent tidliger har skrevet så fremt man tilstræber at
opretholde en anvendelige kvalitet i debaten.

Fra : pwh

Dato : 20-09-06 13:53

> et hvert indlæg er unik og bør besvares efter dets indhold og ikke
> efter hvad man om hvad en skribent tidliger har skrevet så fremt man
> tilstræber at opretholde en anvendelige kvalitet i debaten.

Man kan da ikke forvente at der bliver set bort fra hvad man
ellers har skrevet, tror du bare man starter på en frisk ved hvert
nyt indlæg, sådan fungerer verden altså ikke.

/Jens

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-09-06 22:06

pwh wrote:

> Man kan da ikke forvente at der bliver set bort fra hvad man
> ellers har skrevet, tror du bare man starter på en frisk ved hvert
> nyt indlæg, sådan fungerer verden altså ikke.

sådan noget sludder ...et emne er et emne og skal debatteres som sådan -
hvis du vil debattere skribenten i stedet for indholdet af indlægget så gør
det i en snak gruppe de er der for det samme !

fut :
dk.admin.netikette

Fra : Anette

Dato : 19-09-06 22:21

Bo M Mogensen wrote:
> [...]
> det store men jeg bilder mig ind hun har det bedre når hun for sol -
> hun er nærmeste alm kaukasisk hudfarvet om vinteren men bliver knald

Uhhh det lyder godt nok ufatteligt lækkert med 10 uger i sol og varme. Jeg
tror jeg vil være hund hos en som dig i mit næste liv
Mine langhårede "rodede gulvtæpper" nyder vinteren med sne og kulde noget
mere end jeg gør, så de kommer med sydpå til februar, trods deres hang til
dansk vinter Men *SUK* der er længe til februar

Bedste, og kun lidt misundelige hilsner

Anette

Fra : Claus

Dato : 19-09-06 22:46

Jeg har en kollega som med deres forrige hund oplevede at blive stoppet
i lufthavnen i Thailand til trods for at alle papirer var i orden - det
tog 6 dage at få hunden igen, det er en høj pris at betale. Der findes
jo andre steder med sol.!

Fra : Claus

Dato : 19-09-06 22:49

Så kom UM på banen http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article226345.ece

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-09-06 15:42

Claus wrote:
> [...]
> orden - det tog 6 dage at få hunden igen, det er en høj pris at
> betale. Der findes jo andre steder med sol.!

jaee men det er noget med internet forbindelsen skal også være ok + leve
omkostninger - jeg for selvf parpire fra den Thaillandske ambasade på det er
ok.

Fra : aaaaa-Jens-aaaaa

Dato : 22-09-06 09:15

Claus wrote:
> [...]
> orden - det tog 6 dage at få hunden igen, det er en høj pris at
> betale. Der findes jo andre steder med sol.!

Ikke hvis han skal ned og købe en guggi...

Fra : Søren G. Nielsen

Dato : 24-09-06 11:33

Fra : pwh

Dato : 27-09-06 06:49

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 27-09-06 07:15

Fra : Ukendt

Dato : 27-09-06 17:18

Ejvind Kruse wrote:

> [...]
> Vi er mange der ikke går af vejen for, at hærge din gruppe hvis du
> ikke fatter, at dit lort er støj her i muddergruppen.

Sådan Ejvind, du skal ikke finde dig i noget...

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-09-06 12:55

Anette wrote:

> Uhhh det lyder godt nok ufatteligt lækkert med 10 uger i sol og
> varme. Jeg tror jeg vil være hund hos en som dig i mit næste liv

Hæ hæ ja hun lider ikke den store nød - og jeg kommer til overflod bare hjem
og vender for at holde jul og ordne nogen praktiske ting så tager vi der ned
igen
fra febuar til maj hvis det køre så vil vi nok gøre det resten af livet -
men jeg har også lige fået et lån igenem i banken på 900 000 til et hus på
landet så det kære kræ kan gå ude og inde som det passer hende.

men ikke der med sagt jeg er jordens sødeste hunde ejer hun har skam fået et
rap et par gange eller 3 når hun løber op og gør af fremmed når vi er ude og
gå og en gang hvor hun snappede ud efter et barn - jeg har aldrig slået
hende så det gjorede ondt - bare sådan et sjok klask.
men ellers hun har egen dyne i min seng en kurv til en formue i vindus
karmen + hendes egen læne stol :))

> Mine langhårede "rodede gulvtæpper" nyder vinteren med sne og kulde
> noget mere end jeg gør, så de kommer med sydpå til februar, trods
> deres hang til dansk vinter Men *SUK* der er længe til februar

Tjaaee ...jeg vil ikke sige min elsker sne :) men så længe det kun røre
poterne så kan hun løbe sig varm - men væske på kroppen det kan hun sgu ikke
li
med mindre det er et varmt "kar" bad som hun egentligt heller ikke er så
wild med - men hun kan godt lide al den opmærksomhed hun for - nu er det
lidt nyt for mig det med at bosætte mig i den kolde tid i fjernøsten
....planen var egentligt jeg ville have en større hund det skal jeg også have
men den bliver i Thailland eller Danmark og så fremt den skal være i Danmark
så skal den kunne tåle noget kulde.
Det andet her er lidt for bevsærligt fordi idioten vil jo ikke ha jakke på -
hun har 2 og de har kostet en formue - men nej hun står helt stille og ser
meget ydmyget ud ind til hun for den af igen.

Nå men hvor skal du hænd til febuar ? skal du ha hunden med ?

Mv.
Bo M Mogensen

Fra : Anette

Dato : 20-09-06 21:56

Bo M Mogensen wrote:
> Tjaaee ...jeg vil ikke sige min elsker sne :) men så længe det kun
> røre poterne så kan hun løbe sig varm - men væske på kroppen det kan
> hun sgu ikke li

Mine mener også at vand er en form for forsøg på aflivning De lyder i
hvertfald sådan
Medmindre det er vandpytter, moser eller andet stillestående vand, det er
fantastisk dejligt - og så lige sne. De elsker sne alle tre. Dagmar - min
ældste hund, nyder også havvand, bare der ikke er bølger.
Men badekar eller bruser herhjemme - Herre Jemini sikken en katastrofe der
indtræffer

> skal jeg også have men den bliver i Thailland eller Danmark og så
> fremt den skal være i Danmark så skal den kunne tåle noget kulde.

Nok en god idé.

> Det andet her er lidt for bevsærligt fordi idioten vil jo ikke ha
> jakke på - hun har 2 og de har kostet en formue - men nej hun står
> helt stille og ser meget ydmyget ud ind til hun for den af igen.

Har du prøvet at rose hende voldsomt, mens du stopfodrer hende med lækre
godbidder hver gang hun har frakken på? Ja det har du vel De har deres
egen vilje ind imellem.

> Nå men hvor skal du hænd til febuar ? skal du ha hunden med ?

Vi har ingen egentlig plan endnu, men vi tager formentligt autocamperen til
Sydspanien, Costa Tropical. Et lille område syd for Granada der har det
varmeste klima i Europa. Vi var der i februar og marts i år og det var bare
så fedt, både for os og for hundene. Foråret starter i slutningen af januar
ved Costa Tropical, med blomstrende mandeltræer, plantager med fuldmodne
appelsiner og citroner, et væld af tidlige sommerblomster ( blandt andre
fresia), og temperaturer omkring de 20-22 grader, stigende til 26-28 grader
i marts.
Hundene synes ikke det er fedt at køre 3 døgn i bil, selvom rastepladserne
er vældig interessante hver 2.-3. time, men de nød at bo lige op ad
strandene, de daglige lange gåture i byen og i bjergene. Ikke mindst nød de
at vi havde fri og dermed rigtig god tid til dem, til leg, træning eller
bare hygge

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 21-09-06 17:12

Anette wrote:
HI Anette

> Mine mener også at vand er en form for forsøg på aflivning De
> lyder i hvertfald sådan

ja det er en jammer og klage hver gang også lige som den er ny vasket fluks
ud og finde det mest beskidte den kan rulle sig
Ohh vores gammel skt bernhad rullede sig i ko lort der var det også min
opgave at smide hende i bad - som hun da var elendig :)

> Medmindre det er vandpytter, moser eller andet stillestående vand,
> det er fantastisk dejligt - og så lige sne. De elsker sne alle tre.
> Dagmar - min ældste hund, nyder også havvand, bare der ikke er bølger.

ok - ja min mors hyrde hund bader i Wester havet hele året og han er sgu
langt ude - min har været i EN gang hvor min mor havde hende med der nede
alene
først hoppede hendes hund i også hende selv også kikkede hun sig tilbage og
der kom min så - det skulle have set ud som ET der gik på havbuden :)

> Men badekar eller bruser herhjemme - Herre Jemini sikken en
> katastrofe der indtræffer

ja det er sgu mærkeligt - min kan som sagt heller ikke li selve badet - men
hun er wild med opmærksomheden - jeg har også et par gange taget hende under
armen hvor jeg selv er gået i bruse bad det er liiiiiiiiiiiiiiiiige gået men
så heller ikke mere - men det skal gøres en gang i mellem når hund ikke har
hård så kommer den til at lugte lidt af ? pis !

> Nok en god idé.

Yep nu for jeg at se hvordan det bliver med at bo der fra oktober til jul -
jeg ved fra en ven man kan leje et hus med 3 værelser stue køkken og bad for
bare 700 kr. pr md. + strøm det er jo ingenting.

> Har du prøvet at rose hende voldsomt, mens du stopfodrer hende med
> lækre godbidder hver gang hun har frakken på? Ja det har du vel
> De har deres egen vilje ind imellem.

ork ...det er forsøgt ....men det er så ydmygende for hende at skulle have
den jakke på - bare jeg tager den røde frem så ligger ørene ned og hun
begynder at kype
det er sgu ikke fordi hun er blevet vold tvunget i den - men sådan er hun
altså bare - hun er sjov på det sidste så er hun begyndt på noget med når vi
er ude og gå tur så efter 50-100 meter så hopper hun op af benet på mig så
skal idioten bæres - hvad hun så også bliver en 30-40 meter også ned igen
hvorpå hun galopere lystigt rundt efter katte og ræve.

> [...]
> citroner, et væld af tidlige sommerblomster ( blandt andre fresia),
> og temperaturer omkring de 20-22 grader, stigende til 26-28 grader i

ja det er skønt min onkel har en ville noget mere nord på i Italien har
været der nogen gange i april der er sgu friske jordbær

> Hundene synes ikke det er fedt at køre 3 døgn i bil,

ja du godetset og jeg gruer for sølle 10 timer i fly det fandens er hun skal
være i kasse / bur og det kan hun ikke li - det er et helved at få hende i
det
men jeg lister hende som regel ud af buret når flyet letter også over i
hendes grå taske som hun elsker.

> [...]
> bjergene. Ikke mindst nød de at vi havde fri og dermed rigtig god tid
> til dem, til leg, træning eller bare hygge

Det lyder rigtigt fornuftigt ....men som det har været fremme i tråden her
så spiser Thailænder jo hunde så jeg tør sgu ikke bare lade hende løbe + de
laver ting & sager af skindet fra hunde så jeg i et dokumenter program ...
nu bryder hun sig heldigvis ikke om fremmede så hun er ikke sådan en man
bare tager så løber hun væk - der var en gang en knold der prøvede at sparke
hende fordi hun gøede af ham - det endte nu urkomisk da hun er ret hurtig så
i hans forsøg på at nå hunden endte det med at han røg på røven :)
..........jeg var sur fordi hun gik og passede sig selv også gik han til
hende også ga hun sig til at gø ... hvorfor fan kan folk ikke bare lade en
hund være de ikke kender ? eller spørge egeren ?

Fra : aaaaa-Jens-aaaaa

Dato : 22-09-06 09:21

Bo M Mogensen wrote:

> ja det er sgu mærkeligt - min kan som sagt heller ikke li selve badet
> - men hun er wild med opmærksomheden

Det ser ud til hunden ligner sin ejer lidt meget...

- jeg har også et par gange
> taget hende under armen hvor jeg selv er gået i bruse bad det er
> liiiiiiiiiiiiiiiiige gået men så heller ikke mere

Var det til dit årlige bad PilleBo???

- men det skal
> gøres en gang i mellem når hund ikke har hård så kommer den til at
> lugte lidt af ? pis !
Hvad med at gøre rent i din lejlighed, så slipper DU og din ROTTE for at
lugte af pis...

Fra : Felix A.

Dato : 04-12-06 20:05

HI Anette :)
Nu her lang tid efter - ja den lille hund kom ikke med ... der er noget med
en blod prøve 30 dage efter rabias vacination og det blev for sent
fordi hun kunne først komme ind 90 dage efter blodprøven var taget tåbelig
regl hvis hun er vacineret og prøven viser negativ på en sygdom vi ikke har
i dk hvorfor fan så 90 dages vente tid ?

> [...]
> både ind og ud af landet, ring eller skriv til dem. Thailand er vist
> ikke et af de lande man bare kan læse sig til på nettet. ( jeg har

ja hun kom så ikke med den her gang men hun skal med når jeg tager tilbage i
Januar ( er her stadigt sider i t shirt og bermuda shorts og sandaler og
skriver det her :)

men igen tak for din link

Mvh.
Bo

Fra : Kito

Dato : 20-09-06 06:48

"Bo M Mogensen" <svar@i-gruppe.nz> skrev i en meddelelse
> [...]
> --
> MvH Bo M Mogensen
> Holly Marie Combs The greatest Holly&Chamred (about 1gb)

Min svigerinde kommer fra Thailand, og hendes bror spiser hunde med stor
appetit.
Sådan et lille fyr uden pels, må da være en lækkerbidsken for ham.

Poul

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 20-09-06 15:44

Kito wrote:
> [...]

> stor appetit.
> Sådan et lille fyr uden pels, må da være en lækkerbidsken for ham.

hvis du læser det du svare på også prøver at kikke på det du har svaret -
kan du se noget samenhæng ?

fut :
dk.admin.netikette

Fra : aaaaa-Jens-aaaaa

Dato : 22-09-06 09:22

Kito wrote:
> [...]
> stor appetit.
> Sådan et lille fyr uden pels, må da være en lækkerbidsken for ham.

Ad, spiser han rotter??

Fra : makkerlone

Dato : 20-09-06 07:50

> Min svigerinde kommer fra Thailand, og hendes bror spiser hunde med stor
> appetit.
> Sådan et lille fyr uden pels, må da være en lækkerbidsken for ham.
> Poul

Poul, den var ond!

Hilsen Lone Sommer