Reloade body indefra en iframe
Fra : Martin

Dato : 19-09-06 10:43

Hej.

Jeg har snart prøvet ALT...

min iframe har en id (content) også har jeg givet body en id (fullpage)

Nu er jeg inde i iframen (content) og skal her reloade vedhjælp af
javascript hele body'en.

Altså, det hele står i at man logger ind på en side, som så linker
hopper over på en testside, og på denne testside der skal flashen som er
i body'en og udefra iframe opdateres alt afhængig om testsiden returner
true eller false (det bliver tjekket med noget PHP).

Mit problem er altså kort sagt. Hvordan reloader man body indefra en iframe.

Følgende er prøvet:

<script type="text/javascript">
function refresh() {
document.body.reload();
// Giver bare en fejl.
document.getElementById("content").location.replace("main.php");
// Denne virker overhovedet ikke.
window.frames["content"].location.replace("main.php");
// Denne virker i firefox, men ikke i IE
}
</script>
</head>

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-09-06 11:17

Martin skrev:

> Mit problem er altså kort sagt. Hvordan reloader man body
> indefra en iframe.

Må vi se et link?

> document.body.reload();
> // Giver bare en fejl.

Hvilken?
eller Brønshøj, max 6000 pr. måned.
Kontakt pr. mail - nospam(at)gyros.dk
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin

Dato : 19-09-06 11:50

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Må vi se et link?

http://funnywalls.dk/main.php
Tryk på "login" nederst.
Bruger: admin
Kode: admin

På siden hvor der står "Opdater siden" der skulle den gerne opdatere den
nederste flash.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-09-06 12:37

Martin skrev:

> [...]
> Bruger: admin
> Kode: admin
>
> På siden hvor der står "Opdater siden" der skulle den gerne

O.k. - du skal have fat i det html-dokument der ligger uden om
iframen. I første omgang skal du have fat i vinduesreferencen - det
er muligt med window.top (el. window.parent). Her kan du så tilgå
document (window.top.document). Du kan fange din flash med
getElementById, men jeg tvivler på at du får lov til at opdatere
object/embed-elementet direkte. I stedet vil jeg foreslå dig at
kalde den javascriptfunktion du alligevel kalder for at opbygge
menuen.

Fra : Martin

Dato : 19-09-06 13:58

> [...]
> object/embed-elementet direkte. I stedet vil jeg foreslå dig at
> kalde den javascriptfunktion du alligevel kalder for at opbygge

For silan da... Du er da bare en skatter :D
Det virker helt fint...

Jeg valgte bare at lave en:
window.top.document.location.replace("main.php");

Og nu virker det både i IE og i Firefox...
Nu lige et tillægsspørgssmål - Er det en korrekt måde at gøre det på?
(altså ikke virkemæssigt, men mere "moderne" metode?)

Og nej... jeg ville gerne have den ud af iframes med det samme, men det
vil designeren ikke.