R.I.P Yazoo (lang)
Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 18-09-06 23:52

Ja, så skulle det vel ske.

Mors dejlige røde mis, der elsker at ligge og flette fingre i sofaen, er
ikke mere. Han har skrantet et stykke tid nu og har været på piller for
skjoldbruskkirtlen, og han tog på. Det var bare huiiiiii. Her i weekenden
krabbede han langs gulvet og var ikke interesseret i vådfoder, som ellers
kunne få ham op at køre. Han harkede og snottede, så jeg tørrede næse på
ham.

Straks mandag morgen ringede jeg til Raiku, og hun ville gerne se ham. Hun
havde haft en mistanke om kræft ud fra mine tidligere rapporter. Og da han
kom ud, sagde hun bare, hvordan er det dog, at du ser ud. Dehydreret,
indsunkne øjne, og hun hørte om hospitalet havde checket for kræft. Ikke
hvad jeg har fået at vide, da de koncentrerede sig om skjoldbruskkirtlen.
Han var bare skind og ben og krabbede rundt.

Hun tilbød et 2 ugers smertestillende kur, for at se om det rettede sig om,
men han var bare så lille og sart, at jeg bare sagde no way. Ikke flere ture
til dyrlægen for hans vedkommende. Det var ikke min uvilje, der skulle
skinne igennem der, det var hvad der var bedst for katten. Og han havde det
virkelig ikke godt.

Men nu har jeg mistet endnu en af mine gode misser. 3 stk. siden november,
og Hampus i marts og Yazoo nu her er klart de værste. Men nu har de da i det
mindste endnu flere af vennerne på Regnbuebroen.

Og jeg har bare tudet og tudet. Heldigvis blev jeg underkendt af min bedste
ven, så han stod herovre til kram og lidt vin og småpludren. Men jeg var jo
klar over det. Han har skrantet længe, og jeg havde en grum fornemmelse i
maven, da vi kørte til Raiku i eftermiddag. Men jeg kunne godt se, at det
ville være at forlænge hans pinsler.

Yazoo, mors lille flettefingremis, for hulen hvor jeg savner dig. Men jeg
ved, at du nu tonser rundt med Harry og Hampus på den anden side af
regnbuebroen, og jeg glæder mig, til vi mødes igen. Du har altid været min
favoritmisser, og jeg vil virkelig savne det at flette fingre med dig, når
du lå og hyggede på min mave.

Yazoo, min lille engel, sovepestilens m.m., jeg håber, at jeg gjorde det
bedste, men du kunne heller ikke lide turen til dyrlægen, så bare tanken om
flere ture frem og tilbage til kontrol, var alt rigeligt til at sige stop.
Jeg håber, at du forstår og tilgiver mig.

Yazoo, jeg elsker dig over alt på jorden, og jeg savner dig bare SÅ meget.
Lev vel, til vi mødes igen, mors dreng.

De allerdrøveligste hilsener
Lise ( og de nu resterende 4, som klart kan mærke, at noget er rivende galt)

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-09-06 09:17

Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff <lboden@mail.nospam.dk> wrote:

> [...]
> interesseret i vådfoder, som ellers kunne få ham op at køre. Han
> harkede og snottede, så jeg tørrede næse på ham.

Jeg føler med dig kan du tro. Jeg har jo selv Mivser på hospitalet, og
håber til det sidste at han kan reddes. Det er simpelthen forfærdeligt
når der sker ens små venner noget.

Det må være en gåde for dyrlægerne, når de ser mennesker som os, der
er villige til at ofre "højre arm" til fordel for vort dyr, og så dem
der kritikløst får aflivet deres dyr fordi de er "i vejen" . Jeg
forstår dit savn, det er ikke nemt, og selvom man har flere misser så
er det lige som med børn, man kan ikke undvære et eneste af dem. Håber
du får det bedre.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Siri

Dato : 19-09-06 10:43

Kære Lise.....
Avvv! Det må være hårdt! Jeg husker jo godt, hvor levende, du fortalte
om dejlige Yazoo, og var i forgårs inde omkring dit album og nyde 'Lises
kattecirkus'
Dejlige katte allesammen - forfærdeligt at miste een - og det eneste,
man så har, er erindringen. Husk især, hvor glad du var, da du fik ham -
måske kan det lindre en anelse...
Godt, at han var i gode hænder.
Tag evt et kig på siden www.siamis.dk, der er kattehistorier, gode at
læse. Lidt om, hvor Yazoo er.... Og om katte og deres mennesker

> Tove Krieger skrev:
> Jeg føler med dig kan du tro. Jeg har jo selv Mivser på hospitalet, og >
håber til det sidste at han kan reddes.
Uh - krydser fingre!

Det er simpelthen forfærdeligt > når der sker ens små venner noget.

Det er det værste, for man har dem jo betroet i sin varetægt, de kan
ikke selv begå sig i menneskeverdenen. Man har ansvaret for deres ve og
vel, de små skattebasser.

> Det må være en gåde for dyrlægerne, når de ser mennesker som os, der > er
villige til at ofre
(Klippet af maskinen)

Jo - nogle erhverv får jo virkelig præsenteret på et sølvfad, hvor
forskellige, vi mennesker er - at der er nogen med hjerte, og nogen
uden....
God bedring til Mivser!

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Denise

Dato : 19-09-06 15:53

Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff wrote:
> [...]
> meget. Lev vel, til vi mødes igen, mors dreng.
>
> De allerdrøveligste hilsener
> Lise ( og de nu resterende 4, som klart kan mærke, at noget er

Øv Lise, hvor er det trist. Og så mange i løbet af kort tid
Men hvor VAR det altså flot at dig at stoppe behandlingen, det må jeg sige,
der var du virkelig på missens side. Det håber jeg trøster dig en smule, det
var i hvert fald et fint træk. Ja, sådan noget kan man mærke i maven, og
hårdt er det og SÅ svært.

Mange kram fra Denise

Fra : Kate

Dato : 20-09-06 15:29

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <lboden@mail.nospam.dk> wrote in

> Mors dejlige røde mis, der elsker at ligge og flette fingre i
> sofaen, er ikke mere.

Åhhh, Lise. Hvor jeg dog føler med dig. Det er jo simpelthen alt for
mange du har mistet på så kort tid.
Ved udmærket godt at det ikke hjælper (meget) at man har flere, det er
jo den der er væk man savner.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : L. Larsen

Dato : 04-10-06 16:34

Hej Lise.
Det gør mig så inderligt ondt at høre at du har mistet så mange katte på
så kort tid. Jeg mistede en af mine vidundelige misser i Juli efter
længere tids sygom, og jeg savner ham stadig forfærdeligt. Jeg bekymrer
mig rigtig meget om de resterende 3, og er nevøs for om der skal ske dem
noget. Så da jeg læste at du havde mistet 3 på under et år, fik jeg
tårer i øjnene. Hvor gør det mig dog ondt for dig.
Mange gode tanker
L. Larsen