Jeg skal have nyt abonnement
Fra : Jakob Griffel

Dato : 18-09-06 20:35

Hej!

Jeg har hidtil haft Tele2 Highway med en 2024/128 forbindelse til 199 pr.
måned (max trafik 2000 MB pr. måned), men ny flytter jeg til et sted hvor de
ikke kan levere Highway (siger de), fordi de ikke er tilstede fysisk i den
central jeg kommer til at høre til (ude på landet).
Så nu er jeg ude efter et lignende abonnement (med ca. samme hastighed) til
en billig penge. Så vidt jeg ved er der ikke andre der har noget der ligner
(med forbrugsbegrænsning som er rigeligt for mig), men hvem kan i så
anbefale? Det bliver jo nok et "almindeligt" abonnement med fri trafik, men
hvem er billigst for tiden?

Håber i kan hjælpe mig gennem junglen af udbydere...

Forresten: Som Highway-kunde er jeg jo (desværre) ejer af modemet. Hvad kan
jeg bruge det til nu? Kan jeg sælge det til nogen?

--
Hilsen Jakob

Fra : Frank

Dato : 19-09-06 14:09

Hej

"Jakob Griffel" <nopejakob@nopegriffel.dk> skrev i en meddelelse

> Håber i kan hjælpe mig gennem junglen af udbydere...

Et lille hint om hvor i landet du flytter hen vil hjælpe meget...

Mvh
Frank

Fra : Jakob Griffel

Dato : 23-09-06 19:33

>Et lille hint om hvor i landet du flytter hen vil hjælpe
>meget...

Undskyld mit sene svar - jeg er kun sporadisk online nu da min
forbindelse er røget, så jeg må ty til venner og familie...

Jeg flytter til Øsby 12 km øst for 6100 Haderslev.

--
Hilsen Jakob

Fra : Barry Kade

Dato : 19-09-06 22:32

Mon ikke CyberCity's 192/128 er noget?

Fra : Peter Knutsen (usene~

Dato : 20-09-06 00:28

Barry Kade wrote:
> Mon ikke CyberCity's 192/128 er noget?

Næppe hvis han p.t. sidder med 2 Mbit/s i download.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Brian Mortensen

Dato : 21-09-06 15:37

Peter Knutsen (usenet) skrev:

> Næppe hvis han p.t. sidder med 2 Mbit/s i download.

Barry's forslag er da ganske udemærket.. 2 Mbit er IMHO overkill
hvis man alligevel er forbrugsbegrænset..

--
/Brian

Fra : Jakob Griffel

Dato : 23-09-06 19:31

>2 Mbit er IMHO overkill
>hvis man alligevel er forbrugsbegrænset..

Det jeg er ude efter nu behøver ikke at være forbrugsbegrænset,
men tilbuddet var dengang fint for mig, fordi min trafik ikke er
så stor (endnu?). Jeg mailede meget og kiggede en del i
nyhedsgrupper, og det giver jo ikke megen datatrafik, men med et
modem havde jeg ikke roen til at sidde og kigge, fordi tiden jo
gik på telefonregningen.
Nu da jeg har haft en hurtig forbindelse kigger jeg da osse tv
via nettet indimellem osv., så fremover vil en flatrate være
fin. Hastigheden har jeg jo vænnet mig til, så det er bare det
jeg går ud fra. 1 MBit ville måske osse være fint. Jeg uploader
ikke så meget.

--
Hilsen Jakob

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-09-06 02:23

Jakob Griffel (slet 53QVK) wrote:

> [...]
> nyhedsgrupper, og det giver jo ikke megen datatrafik, men med et
> modem havde jeg ikke roen til at sidde og kigge, fordi tiden jo

Det kender jeg godt. Det var skideirriterende at sidde med den der
taksameterfornemmelse.

> [...]
> fin. Hastigheden har jeg jo vænnet mig til, så det er bare det
> jeg går ud fra. 1 MBit ville måske osse være fint. Jeg uploader

Kig på Cybercity, så. Man kan få 1024/128 til en relativt rimelig pris,
og kvaliteten er rigtig god. Man kan også være heldig uformelt at få 384
i upload i stedet for 128, uden at betale ekstra, men det afhænger af
hvilken central man er på og sådan noget.

512/128 koster en smule mindre, men man kan såvidt jeg husker kun få den
lidt-billigere-igen 256/128 hvis man har en fastnettelefon (uanset hvem
man har den hos).

Men jeg synes da du skal smide de ekstra 60-70 kroner på bordet for en
1024/128 forbindelse. Du har sikkert vænnet dig til hurtigt download af
websider, selv om du skriver at du primært bruger news og email...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org