Udviklingsmiljøer / sprog Linux
Fra : fisker

Dato : 18-09-06 16:45

Hej

Hvad findes der til Linux af grafiske udviklingsmiljøer
ala. Delphi/VB/C++/Foxpro osv.

Er der nogen som kan henvise til websider som omhandler problematikken
omkring applkations udvikling under Linux.

hilsen
Fisker

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-09-06 17:08

fisker <ole@xxx_xxx_familienfisker.dk> skrev 2006-09-18:
> Hej
>
> Hvad findes der til Linux af grafiske udviklingsmiljøer
> ala. Delphi/VB/C++/Foxpro osv.
Netbeans kunne være et godt bud. Det fungere meget i stil med delphi med
java som sprog.

Ellers kunne du kigge på Kdevelop der ikke er helt så udbygget men
understøtter voldsomt mange sprog.

Martin
--
Besøg http://linux.adsltips.dk hvor du finder
guides til linux på dansk.

Fra : Martin Schultz

Dato : 18-09-06 17:08

Martin Schultz <news2005@adsltips.invalid> skrev 2006-09-18:

> Netbeans kunne være et godt bud. Det fungere meget i stil med delphi med
> java som sprog.
>
> Ellers kunne du kigge på Kdevelop der ikke er helt så udbygget men
> understøtter voldsomt mange sprog.

Jeg glemte helt monoDevelop der er et C# IDE til linux.

Martin

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-09-06 17:47

On Mon, 18 Sep 2006 17:44:38 +0200, fisker wrote:

> Er der nogen som kan henvise til websider som omhandler problematikken
> omkring applkations udvikling under Linux.

Anjuta: C/C++ samt GTK
Eclipse: Java
Boaconstructor eller Eric3: Python samt QT/GTK/WxWidget

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 18-09-06 21:16

fisker <ole@xxx_xxx_familienfisker.dk> writes:

> Hvad findes der til Linux af grafiske udviklingsmiljøer
> ala. Delphi/VB/C++/Foxpro osv.

Eclipse kan afvikles uden problemer under fx Ubuntu.

Borland har (haft?) Kylix der er Delphi til Linux.

De fleste andre Java-ide'er kan køre umiddelbart.
--
Thorbjørn Ravn Andersen

Fra : fisker

Dato : 19-09-06 20:04

fisker wrote:
> [...]
>
> Er der nogen som kan henvise til websider som omhandler problematikken
> omkring applkations udvikling under Linux.

Tak for det.

Har foreløbig Netbeans til at køre det ser fornuftigt ud.

Jeg ville gerne have hentet MonoDevelop, men der ser ud til kun at være
til Gnome.

Fisker