FC5 og ifup
Fra : PP

Dato : 18-09-06 15:35

Det er ret problematisk, at en strømafbrydelse eller DHCP-server nedbrud på
en FC5 får maskinen til ikke at komme på nettet igen.

Nogen der ved hvilke parametre jeg skal angive hvor for at få den til at
blive ved med at prøve?

Fra man dhclient:

The -1 flag cause dhclient to try once to get a lease. If it fails,
dhclient exits with exit code two.

The DHCP client normally gets its configuration information from
/etc/dhclient.conf

[root@adsl ~]# locate dhclient.conf
/usr/share/doc/dhclient-3.0.3/dhclient.conf.sample
/usr/share/man/man5/dhclient.conf.5.gz

Hvad gør man så?

PP

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 18-09-06 17:08

PP wrote:
> [...]
> en FC5 får maskinen til ikke at komme på nettet igen.
>
> Nogen der ved hvilke parametre jeg skal angive hvor for at få den til at

Se hvordan dhclient bliver kaldt i:

/etc/sysconfig/network-scripts/ifup-eth

Det ser ud til at du skal skrive

PERSISTENT_DHCLIENT=y

i:

/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0

hvis det er eth0.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : PP

Dato : 26-09-06 16:55

> Det ser ud til at du skal skrive
>
> PERSISTENT_DHCLIENT=y
>
> i:
>
> /etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-eth0

YES!
Det virkede. Takker!

PP