Tvangsægteskab i Norge
Fra : Jesper

Dato : 18-09-06 14:50

Tag den radikale skvadderhoveder:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=129784

--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Konrad

Dato : 18-09-06 15:06

> Tag den radikale skvadderhoveder:
>
> http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=129784

Du lyder overrasket. Troede du ikke tvangsægteskaber fandt sted?

Fra : Jesper

Dato : 18-09-06 15:09

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> Du lyder overrasket. Troede du ikke tvangsægteskaber fandt sted?

De Radikale har jo åbent stået frem på Folketingets talerstol og
påstået, at der ikke fandt tvangsægteskaber sted!

Fra : Konrad

Dato : 18-09-06 16:18

> De Radikale har jo åbent stået frem på Folketingets talerstol og
> påstået, at der ikke fandt tvangsægteskaber sted!

Kilde?

Fra : Jesper

Dato : 18-09-06 16:52

Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

> Kilde?

Det var Magrethe Vestager der stod op på folketingets talerstol med en
rapport fra Socialforskningsinstituttet som hun tog som bevis for, at
der ikke fandt tvangsægteskaber sted i Danmark.

Undersøgelsen blev lavet ved at spørge indvandrerne om de havde
tvangsgiftet deres børn. Sjovt nok svarede de alle sammen nej!

Fra : Konrad

Dato : 18-09-06 17:00

> [...]
>
> Undersøgelsen blev lavet ved at spørge indvandrerne om de havde
> tvangsgiftet deres børn. Sjovt nok svarede de alle sammen nej!

Jeg vil gerne se KILDEN, ikke et huskecitat. Alt hvad MV har sagt på
Folketingets talerstol kan fremsøges på Folketingets hjemmeside - og når jeg
forsøger på det, får jeg det stik modsatte resultat, f.eks:

2003-04 - B 201 BEH1 fredag 28 maj 2004, Tale 16, MARGRETHE VESTAGER (RV)
"...Derfor må man skride ind der, hvor presset opstår. Det gælder i forhold
til tørklæder, og det gælder i forhold til tvangsægteskaber...."

Øh?

Og det er eneste gang Vestager fra Folketingets talerstol har udtalt sig om
tvangsægteskaber (resten er udvalgscitater). Kan ikke linke til den, men
overskriften kan bruges til søgning.

Fra : Jesper

Dato : 18-09-06 17:04

> [...]

> tvangsægteskaber (resten er udvalgscitater). Kan ikke linke til den, men

Jeg har ikke den konkrete kilde, grav lidt i gruppen eller på Google, så
finder du nok noget. Jeg er ikke bibliotikar.

Fra : Konrad

Dato : 20-09-06 12:49

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Jeg har ikke den konkrete kilde, grav lidt i gruppen eller på Google, så
> finder du nok noget. Jeg er ikke bibliotikar.

Nej - det er jeg skam godt klar over, men du kommer med en påstand du
åbenbart ikke kan underbygge. Det er vel ikke meningen, at jeg skal bevise
dine påstande? Og "gruppen" er altså ikke en troværdig kilde - nærmest
tværimod. Hvis Vestager havde sagt noget i stil med det du siger, ville det
ikke være noget som helst problem at slå det op på Folketingets hjemmeside,
hvor ALT hvad der siges fra Folketingets talerstol er dokumenteret.