Freeway ?
Fra : helena

Dato : 18-09-06 14:00

Hej
Skal flytte og skal have noget internet og gerne også noget iptelefoni.
Tele2 som jeg har fastnet ved nu, tilbyder noget Freeway (?) der hvor jeg
skal flytte hen: internet 256/128 + fri fastnet til 256 pr. md.
Jeg ville jo gerne have noget ip telefoni , og så kan de tilbyde ADSL for
289 kr. + 100 kr. for iptelefoni.

Jeg har et ret behersket forbrug af telefon, men bruger internet hver dag.
Er der nogle der kan fortælle mig hvad der vil være bedst og billigst for
mig ?
Og er der nogle som har erfaringer med Freeway, som jo så skulle være Tele2´
s egne servere osv. ??? Virker det ordenligt ?
På forhånd tak for svaret.

VH
Helena

Fra : Jesper

Dato : 19-09-06 10:03

On Mon, 18 Sep 2006 14:59:36 +0200, helena wrote:

> [...]
> Tele2 som jeg har fastnet ved nu, tilbyder noget Freeway (?) der hvor jeg
> skal flytte hen: internet 256/128 + fri fastnet til 256 pr. md....

Hvis du er storforbruger af internettet, virker 256/128 som en meget sløv
forbindelse. Og på dagens marked lyder prisen heller ikke udpræget lav.
Jeg vil råde dig til at checke de øvrige udbydere nu hvor du alligevel
skal have en ny-installation.

Bemærk også at de gratis fastnet opkald kun gælder for opkald til
andre fastnet-kunder... ikke mobiltelefoner. Personligt har jeg meget få
venner og bekendte med fastnet så for mig ville en sådan ordning næppe
kunne betale sig. Det er muligvis anderledes for dig...

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-06 10:29

helena skrev:

> Jeg har et ret behersket forbrug af telefon

Mon ikke en mobil så vil være den bedste telefonløsning for dig?
Jeg har droppet fastnet og fået en mobilaftale med Unotel. Det
koster mig mellem 100 og 150 kr. om måneden med mit forbrug, og
så har jeg alle de fleksible muligheder med mobiltelefoni.

Som Jesper siger jeg også at internetdelen ikke lyder specielt
billig. Får du en kabelnettilslutning der hvor du flytter hen?

--
Bertel

Fra : helena

Dato : 19-09-06 13:33

> [...]
>
> Som Jesper siger jeg også at internetdelen ikke lyder specielt
> billig. Får du en kabelnettilslutning der hvor du flytter hen?

Nej - jeg forstod det sådan, at der ikke var kabeltilslutning, det var
derfor han foreslog Freeway ?

Hvis jeg skal have en mobil, så skal jeg jo også ud for at købe et apparat,
og jeg synes markedet er uoverskueligt.

Hvor kan man få noget godt og billigt internet ?

VH
Helena

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 19-09-06 14:56

helena skrev:

> Hvis jeg skal have en mobil, så skal jeg jo også ud for at købe
> et apparat, og jeg synes markedet er uoverskueligt.

Det er altså en rar ting at man kan sms'e og maile til hvem som
helst blot man har sin mobil med. Jeg anskaffede en selv da jeg
havde fastnet fordi det var en rar reserve at have hvis man
strandede på et øde sted, men da det blev billigt nok, skrottede
jeg fastnet helt.

> Hvor kan man få noget godt og billigt internet ?

Det er nok kun et spørgsmål om at tjekke priser for de muligheder
du har adgang til. Det kan være nødvendigt at spørge hver udbyder
fordi det ikke er sikkert at de kan levere på adressen. Jeg
bruger selv Stofanet via kabel, så jeg har ingen erfaring med de
andre muligheder.

--
Bertel