Opfølgning på Mivser.
Fra : Tove Krieger

Dato : 18-09-06 13:08

Jeg skrev i går i tråden "Pris om søndagen", at Mivser var syg, og
hvis han ikke blev bedre var det op til dyrehospitalet idag.

Han havde det ikke meget bedre idag. Dyrlægen beholdt ham deroppe,
fordi der skulle tages urinprøve og blodprøve, og så skulle han have
drop grundet evt. dehydrering.

Dyrlægen oplyste at han var lidt gul i øjenslimhinderne, dette kunne
tyde på at der var noget galt med leveren, og så ved vi jo alle, at
hvis det evt. er leversvigt så er chancen for helbredelse ikke så
stor. Det kan dog være infektion, som kan behandles, men jeg tvivler
stærkt på det.

Hvis dyrlægen kan gøre noget ,så han evt. kunne få et par år mere (han
er jo 10 nu), og hvis han på ingen måde skal lide, så er jeg med på
den. I modsat fald stopper det her, for jeg husker endnu min gamle kat
med nyresvigt. Vi var til dyrlægen med ham nogle gange, men den gamle
dyrlæge gav ham bare noget pulver vi skulle drysse på hans mad, og det
hjalp ikke spor. Det gør jeg aldrig mere.

Jeg håber selvfølgelig, at han bliver rask, men hvis ikke det sker, så
vil jeg glæde mig over alle de gode år vi fik med ham. Sådan er livet
jo desværre. Jeg håber dog til det sidste, det tror jeg vi alle gør
hvis vore elskede dyr bliver syge. Jeg skulle få besked senere i
eftermiddag, eller i morgen.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-06 15:04

> [...]
> elskede dyr bliver syge. Jeg skulle få besked senere i eftermiddag, eller

Æv dog Tove
Det er ikke glad læsning, jeg er glad for at du har taget en beslutning om
forløbet.
Jeg har selv prøvet at holde liv i en nyre svag kat.
Det endte med en aflivning lige efter midnat. Ja jeg måtte vække min
dyrlæge.
Så det gør jeg ikke igen, Når det er tid er det tid.

Men vi krydser poter og fingre her, for at det går godt.

Mvh Allan

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-09-06 15:05

Fra : Tove Krieger

Dato : 18-09-06 15:07

> [...]
> dyrlæge.
> Så det gør jeg ikke igen, Når det er tid er det tid.
>
> Men vi krydser poter og fingre her, for at det går godt.

Tak for det Allan.

Det er altid godt, at nogle der selv har kat kan forstå hvor ked af
det man er. Jeg håber stadig.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-09-06 09:44

Dyrlægen ringede her til morgen. Urinprøven viste diabetes. Han mente
dog, at det måske kan reguleres med diætkost. Insulin er ikke så god
en løsning, sagde han. Diabetes er så vidt jeg ved ikke forbundet med
smerte, så jeg håber på at det går.

Blodprøven skulle sendes til Tyskland ?? fordi deres apparatur
"kringlede", så den var der ikke svar på førend i morgen.

Mivser havde spist lidt i går aftes (det er mere end hvad jeg gjorde,
jeg kan ikke få en bid ned). Dyrlægen sagde, at han virkede kvik og
"glad", så glad som man nu kan være når man ikke er i vante
omgivelser. Han får stadig drop direkte i en blodåre.

Jeg er ikke endnu klar over hvad der skal ske, men hvis blodprøven
viser leversvigt så er der sikkert ikke mere at stille op, og så er
der ikke nogen grund til at forlænge hans liv.

Jeg håber stadig på et mirakel. Jeg ser hans lille søde ansigt for mig
hele tiden, og kan ikke koncentrere mig om noget som helst. Det er
rædselsfuldt.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 19-09-06 09:59

> [...]
>
> Jeg håber stadig på et mirakel. Jeg ser hans lille søde ansigt for mig
> hele tiden, og kan ikke koncentrere mig om noget som helst. Det er

hej Tove

min hunds blodprøve blev også sendt til Tyskland, fordi Svendborg
Dyrehospitals apparat ikke var i orden.

Jeg krydser fingre for din Mivser.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-09-06 10:24

Anelise Schou Nielsen <nilleslyst@yahoo.dk> wrote:

> hej Tove
>
> min hunds blodprøve blev også sendt til Tyskland, fordi Svendborg
> Dyrehospitals apparat ikke var i orden.

Det er almindelig procedure kan jeg så forstå, det er godt nok til
mig. Bare der bliver gjort noget, så er jeg tilfreds.

> Jeg krydser fingre for din Mivser.

Tak skal du ha'. Det er der vist også stærkt brug for.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Siri

Dato : 19-09-06 10:53

Kære Tove.
Uha... Stakkels Mivser - men det lyder, som om de tager sig godt af ham.
Diabetes burde ikke give smerter i sig selv, det er mere
følgesygdommene, der kan være barske - nedsat syn, f eks er en klassisk
følge at ubehandlet diabetes - men hvis de siger, at den kan behandles,
så kan han sagtens have det fint i lang tid endnu.
Hvis ikke - så kan jeg kun støtte dig i din beslutsomhed.
Det værste, da jeg mistede min hund (jo, jeg var engang svorent
'hundemenneske', min boxer og min perser har stort set samme karakter
), var den tid, hun led, indtil hun fik sprøjten. Da jeg så
røntgenbillederne, skammede jeg mig dybt over, hvor ondt, hun må have
haft. Og jeg har set en veninde holde liv i en hund med lammelser i
årevis, af ren egoisme - dyret led, og det kan man ikke være bekendt.
Vi er her alle kun for en tid - og det er så hårdt, når man må af med de
kære. Men vi ville jo ikke undvære tiden med dem!
Ser frem til at høre nyt, og krydser fingre.... at han snart må guffe
Oliver's igen

Med venlig hilsen
Siri

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-09-06 11:31

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:
> [...]
> dem!
> Ser frem til at høre nyt, og krydser fingre.... at han snart må

Tak for din hilsen Siri. Det er dejligt at føle, at man har forståelse
for sin bekymring.

Man skal ikke holde de små i live af egoisme, de kan jo ikke selv tage
beslutninger, så det er jo desværre vort lod at gøre det for dem.

Med hensyn til Olivers ;) så er det desværre forbi for hans
vedkommende. Hvis jeg får ham hjem, så er det streng diæt. Jeg må så
se hvad jeg kan gøre for lille Mini, hun må fodres adskilt 2-3 gange
om dagen om nødvendigt. Det kan sikkert godt lade sig gøre. Hun
behøver jo ikke at have tørfoder ad libitum. Det får vi så at se, hvis
jeg får Mivser hjem igen, man har jo lov at håbe på det bedste (mest
for ham).

Mini stormer mjavende rundt og leder efter ham, hun forstår ikke hvor
han er henne. Hun må ha' nogle ekstra kæleture :)

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Ragna

Dato : 19-09-06 16:15

Hej Tove!

Det er en svær tid, når man ikke ved, hvilken vej det vil gå.
Man svinger imellem håb og frygt, og på en eller anden måde er den tid
næsten endnu værre, end når den tunge beslutning er taget.
Vores gamle hunkat, Sussi, blev også gul i øjnene, fik drop og taget
blodprøver, som viste dårlige lever- og nyretal.
I første omgang kvikkede hun op efter behandlingen, så vi havde hende
yderligere et par måneder, hvor vi var klar over, at hun levede på lånt tid.
Da hun igen fik det dårligere og ikke ville spise, vidste vi, at nu var det
på tide at sige farvel.
Selv om hun nåede at blive lidt over 17 år, føltes det som alt for tidligt
at skulle undvære hende.
Jeg føler meget med dig, og håber det bedste for jer.

--
Mange hilsener og tanker fra Ragna.

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-09-06 16:32

Ragna <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> tidligt at skulle undvære hende.
> Jeg føler meget med dig, og håber det bedste for jer.

Tak for de pæne ord Ragna.

Du har ret, ventetiden er forfærdelig. Jeg kan godt se, at selvom din
Sussi blev lidt over 17 år, så synes man altid at det er for
tidligt - sådan har vi det jo vi mennesker. Min datters lille hunkat
blev 19 år, hun var også så lillebitte og smuk til det sidste. Vi har
dem jo kun til låns de dejlige skabninger.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 19-09-06 22:52

> [...]
> var også så lillebitte og smuk til det sidste. Vi har dem jo kun til låns

Pøj pøj med Mivser Tove, vi venter og krydser alt, hvad vi kan krydse.

M.v.h.
Lise

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-09-06 09:31

Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff <lboden@mail.nospam.dk> wrote:

> Pøj pøj med Mivser Tove, vi venter og krydser alt, hvad vi kan
> krydse.
> M.v.h.
> Lise

Mange tak Lise.

Venter stadig på blodprøven (fax fra Tyskland). Ringede til
dyrehospitalet for at spørge til ham, de sagde at han efter
omstændighederne har det godt. Han havde spist lidt, og han spandt
(det kan man så ikke regne med, det gør en kat jo selv om den er meget
syg). Jeg håber og be'r til, at det "kun" er type 2 diabetes, det kan
både han og jeg leve med.

Jeg har tabt 2 kg. siden lørdag af bekymring (vil gerne tabe lidt
mere, men ikke på denne måde).

Du skal i hvert fald have så mange tak (også til alle jer andre) for
at deltage i min bekymring. Det har hjulpet meget kan I tro. Bare dog
den telefon snart ville ringe med forhåbentlig gode nyheder !!!!

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Hanne Engermann

Dato : 19-09-06 10:58

Tove, du ved, hvor inderligt jeg føler med dig, men tag det alligevel
roligt (lettere sagt end gjort). Prøv at læse her, så vil du se, det
ikke behøver være så slemt:
http://www.netdyredoktor.dk/sw27383.asp

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-09-06 11:39

Hanne Engermann <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> wrote:
> Tove, du ved, hvor inderligt jeg føler med dig, men tag det
> alligevel roligt (lettere sagt end gjort). Prøv at læse her, så vil
> du se, det ikke behøver være så slemt:
> http://www.netdyredoktor.dk/sw27383.asp

Du skal have mange tak for dit trøstende svar Hanne.

Jeg håber jo på at det er type 2 han har, så det evt. kan klares med
diæt. Han er overvægtig (ikke så voldsomt) men sikkert nok til, at det
er for meget.

Nu venter jeg spændt på levertallene i morgen, det er jo heller ikke
sikkert at de er foruroligende, men ventetiden kan tage livet af
enhver. Jeg syntes dog, at det var bedst at lade ham blive på
dyrehospitalet, da han stadig får drop.

Jeg melder tilbage når der er nyt.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Kate

Dato : 20-09-06 15:36

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> Jeg melder tilbage når der er nyt.

Ja, gør det. Kan kun give ret i at ventetiden er meget slem. Netop
håbet og frygten som river i en.
Jeg krydser fingre for at Mivser kommer hjem ogen og at i "bare" skal
give ham diæt.

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Tove Krieger

Dato : 20-09-06 15:54

Kate <km1111dljspamme@oliwer.dk> wrote:
> [...]
> håbet og frygten som river i en.
> Jeg krydser fingre for at Mivser kommer hjem ogen og at i "bare"

Hej Kate.

Der blev selvfølgelig intet nyt idag, havde det på fornemmelsen når
blodprøven skulle til Tyskland. Jeg kunne ringe til dem imorgen efter
middag.

Han får stadig drop spiser lidt og spinder, siger de. Godt at katte
ikke har den samme tidsfornemmelse som os, jeg er ved at gå i spåner
over ventetiden.

Mange tak for de krydsede fingre, jeg håber at alles krydsede fingre
(og poter) giver resultat, og tak for din hilsen, det luner.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Maria Hansen

Dato : 21-09-06 08:33

Hej Tove

Håber at prøverne give de var dy håber...føler med dig. Hvis det er
f.eks. sukkersyge, kan en kat godt leve med det, dette er ikke forbundet
med smerte.

Havde selv en kat med insulinkrævende insulin, man lære det hurrtigt,
men pludselig en dag forsvandt sukkersygen, og det kan ske hos katte
selvom det er type 1 (tror jeg nok) sukkersyge.

Mange tanker

Med venlig hilsen
Maria Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-09-06 11:32

Maria Hansen <toffieeKATTE@BAKKEhansen.mail.dk> wrote:
> [...]
> hurrtigt, men pludselig en dag forsvandt sukkersygen, og det kan
> ske hos katte selvom det er type 1 (tror jeg nok) sukkersyge.

Mange tak for dit svar Maria, det er virkelig positivt at høre om din
kat - det glæder mig.

Jeg sidder her ved telefonen og er nærmest et nervevrag. Fik i går
aftes at vide at jeg kunne ringe omkring middagstid idag. Det gjorde
jeg, og fik at vide at dyrlægerne var hjemme til frokost (selvfølgelig
bliver dyrlæger også sultne), han ville ringe tilbage omkring kl. 13.
Men hvad, hvis der kommer et akut tilfælde? Der er forhåbentlig een af
dem tilbage på hospitalet.

Jeg ved ikke mht til insulin. Dyrlægen lød ikke så begejstret for
insulinbehandling med sprøjte, jeg ved ikke om det er på grund af
Mivsers alder eller hvad. Nu må vi se hvad resultat de er kommet frem
til når han ringer. Det kan jo selvfølgelig også være at det er type
2, jeg er ikke så klog på de dele, men een ting er sikker: Hvis de
stadig ikke har svar på blodprøven, så henter jeg ham, og så må vi se
hvad der så sker.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Hanne Engermann

Dato : 21-09-06 12:10

> [...]
> 2, jeg er ikke så klog på de dele, men een ting er sikker: Hvis de
> stadig ikke har svar på blodprøven, så henter jeg ham, og så må vi se

Tove, En af mine "gamle" killinger fik også sukkersyge, da han var otte
år. Hans ejer, som ellers led af "nåleskræk", lærte hurtigt selv at
behandle ham med insulin. Hun sprøjtede ham, mens han sad og spiste, og
han ænsede det ikke. Selvfølgelig kræver det en indsats, især med at
overholde tiderne for indsprøjtning, og dette begrænser jo en families
aktiviteter væk fra hjemmet i længere tid, med mindre man har en god
bekendt i rimelig nærhed (ell. nabo), som kan træde til.

Katten fik i dette tilfælde foræret fem år, og han havde det godt under
hele forløbet, selvom ejeren ofte gav ham godbidder, som han ellers ikke
måtte få. "Et spørgsmål om hans livskvalitet", sagde hun.

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-09-06 13:38

> [...]

> under hele forløbet, selvom ejeren ofte gav ham godbidder, som han
> ellers ikke måtte få. "Et spørgsmål om hans livskvalitet", sagde

Mange tak for dit positive svar Hanne.

Dyrlægen ringede kl 13.30, og vi blev enige om at hente Mivser. Han
havde spist og drukket lidt, også besørget.

Jeg spurgte ham om evt. insulin, men han sagde at Mivser nok var for
gammel, og at det krævede meget af os, så han ikke fik insulinchok.
Dyrlægen var altså ikke positivt indstillet med hensyn til
indsprøjtninger. Jeg for min del er selvfølgelig parat til næsten hvad
det skal være for at hjælpe, men dyrlægen sagde, at hans glucosetal og
fructosetal var meget høje, så jeg fik noget diætmad på dåse med hjem.
De fik først tørfoderet hjem i morgen.

Mivser snusede bare til det, men spiste ikke noget. Efter at han var
blevet oversnuset af Mini, gik han straks ud i haven for at inspicere
sit territorium og begyndte at spise græs ??
Det er jo nok ikke det allerbedste, men han synes vel selv at det er
godt for ham.

Dyrlægen ringer imorgen og spørger til Mivser, men jeg har på
fornemmelsen, at det kun er et spørgsmål om tid. Der var kun en lille
chance for at diætfoderet ville hjælpe, så jeg er bare glad for at vi
hentede ham, så han ikke bare skulle være spærret inde i et bur i 3
dage for derefter at blive aflivet.

Han får nu lov til at nyde sin have så længe han kan, og så må vi tage
det derfra. Der er ligesom ikke andet at gøre. Når bare vi ved, at vi
har gjort hvad vi kunne for ham, så får vi da lidt ro i sjælen.

Endnu en gang tak for din "solstrålehistorie", det var godt at læse,
at der var en der ville gøre hvad hun kunne. Det er rart at høre om.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : Kate

Dato : 21-09-06 15:25

> [...]
> tage det derfra. Der er ligesom ikke andet at gøre. Når bare vi
> ved, at vi har gjort hvad vi kunne for ham, så får vi da lidt ro i

Jeg er ked af at der er så dårlige udsigter for ham, men forstår så
udmærket din indstilling.
For mig at se hellere et kort, men godt liv end et langt i smerter
eller noget lignende.

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 21-09-06 19:39

news:451287bb$0$13950$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...ositive svar Hanne.

> [...]
> gammel, og at det krævede meget af os, så han ikke fik insulinchok.
> Dyrlægen var altså ikke positivt indstillet med hensyn til

hej Tove

Jeg vil nødigt blande mig i din afgørelse, hvis du har ro i sjælen ved at se
tiden an, men jeg tror ikke, at jeg ville kunne nære mig for at få en anden
dyrlæges mening om spørgsmålet om evt. insulinbehandling.
Der findes nu om stunder let håndterbare insulinpenne, hvor dosis gives med
et enkelt klik, så du ville kunne lære teknikken på få minutter.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Leyna

Dato : 21-09-06 22:04

On Thu, 21 Sep 2006 20:38:51 +0200, "Anelise Schou Nielsen"
<nilleslyst@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>tiden an, men jeg tror ikke, at jeg ville kunne nære mig for at få en anden
>dyrlæges mening om spørgsmålet om evt. insulinbehandling.

Det var osse min tanke. Mivser kan jo holde mange år endnu, hvis
ellers der ikke er andet i vejen. Jeg tror osse jeg ville snakke med
en anden dyrlæge.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-09-06 09:31

Leyna <leyna@leyna.dk> wrote:

> Det var osse min tanke. Mivser kan jo holde mange år endnu, hvis
> ellers der ikke er andet i vejen. Jeg tror osse jeg ville snakke med
> en anden dyrlæge.

Tak Anelise og Leyna for jeres råd.

Vi har lige taget beslutningen. Min mand kører den sidste tur til
dyrehospitalet kl. 11.15, hvor vi har fået en tid.

En anden dyrlæge ville ikke kunne gøre noget. Mivser har en meget svær
diabetes. Han vil ikke spise, og det kræver at han spiser hvis han
skal have insulin, og han har stadig ikke spist.

Nu fik han lov til at være hjemme siden i går, og han har været rundt
i hans have, som han altid har elsket, og der bliver han begravet ved
Dronningebusken. Det er en svær beslutning, men vi føler at vi ikke
kan være andet bekendt overfor en dejlig, sød og rar mis end at give
ham en værdig afslutning. Jeg er knust, men synes jeg skylder Mivser
en sidste gestus.

Mange venlige hilsener

Tove :)

Fra : Hanne Engermann

Dato : 22-09-06 09:40

> Tove Krieger skrev:

> Vi har lige taget beslutningen. Min mand kører den sidste tur til
> dyrehospitalet kl. 11.15, hvor vi har fået en tid.

Tove, Er der ikke mulighed for at få dyrlægen til at komme hjem til jer?
Så bliver Mivser ikke stresset, men dør i vante omgivelser.

I hast!

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-09-06 09:52

> Tove, Er der ikke mulighed for at få dyrlægen til at komme hjem til
> jer? Så bliver Mivser ikke stresset, men dør i vante omgivelser.
>
> I hast!

Desværre Hanne.

Alle dyrlægerne er ude at køre undtagen een, men der er også kun 5
minutter i bil derop, og Misser er ikke bange for at køre i bil. Tak
for rådet.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Siri

Dato : 22-09-06 10:24

> Tove Krieger skrev:

> Venlig hilsen
>
> Tove :)

Avvvvvvvvv.....
Jeg vræler med.... Stakkels Mivser, stakkels Mini, og, ja altså,
stakkels jer - æv, at han ikke kunne få lov til bare at blive gammel
stille og roligt.
Inspireret af navnet 'Mivser', en god jysk version af Mis, er jeg slev
begyndt at kalde Gia - der også bliver kaldt Giamis, GiaGia, og hvad ved
jeg... - for Mivse, bare lidt, så hun ikke bliver forvirret.
Mivser, R.I.P. under Dronningebusken, der er så smuk.
Tove, trøst til dig og Mini og co. Det hjælper ikke, jeg ved det, men du
gjorde, hvad du kunne, for Mivser. Jeg anbefaler igen siden
www.siamis.dk/com.
Hvad skal jeg sige.... ord rækker ikke til....
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Leyna

Dato : 22-09-06 10:18

On Fri, 22 Sep 2006 10:31:21 +0200, "Tove Krieger"
<minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

>Vi har lige taget beslutningen. Min mand kører den sidste tur til
>dyrehospitalet kl. 11.15, hvor vi har fået en tid.

Årh Tove, det er jeg sørme ked af at høre, men når det er den eneste
udvej, så er det godt vi har valget.

*Trøstekram* til dig... og så kan Mivser underholde sig med min Mini
på den anden side af regnbuebroen, indtil din Mini engang går over.

De bedste hilsener herfra.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 22-09-06 10:30

> [...]
> være andet bekendt overfor en dejlig, sød og rar mis end at give ham en
> værdig afslutning. Jeg er knust, men synes jeg skylder Mivser en sidste

Hej Tove
Du har helt ret i, at det er nødvendigt, at han spiser, hvis han skal have
insulin, så jeg er sikker på, at jeres beslutning er den rigtige.

Jeg holder meget af dronningebusken, min allerførste kat lå altid under den
i mine forældres sommerhushave, og da jeg for 2 år siden flyttede fra mit
gamle hus og have, hvor jeg havde boet i 30 år, og hvor der selvfølgelig
også var en dronningebusk, var det den første busk, der blev plantet i den
helt nyanlagte have. Det er et rigtig fint sted for en haveglad kat at
blive begravet.

Mange venlige hilsner og tanker til jer, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-09-06 11:04

> [...]
> fint sted for en haveglad kat at blive begravet.
>
> Mange venlige hilsner og tanker til jer, Anelise

I skal alle sammen have tusind tak for jeres gode råd, søde hilsener
og trøst.

Jeg har fået fred nu, jeg har gået med dårlig samvittighed i en uge,
hvor jeg bare håbede og håbede, desværre uden resultat.

Nu er Mivser ved Regnbuebroen, hvor han leger med alle de søde misser,
som I også har haft den sorg at miste. Det er hårdt for os der er
tilbage, men hvis vi har gjort hvad der er bedst for vore små venner,
kan ingen med rimelighed forlange mere.

Endnu en gang tak for krydsede fingre, poter og det hele. Det er godt
at have så mange venner, selvom man ikke har set dem.

De venligste hilsener

Tove :)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 22-09-06 11:16

> [...]
>
> Endnu en gang tak for krydsede fingre, poter og det hele. Det er godt at
> have så mange venner, selvom man ikke har set dem.

æv...det gør mig ondt, tove!
jeg har fulgt med på sidelinien, og håbet til det sidste.
det gør så usigeligt ondt, når livet skal ende på den måde.
Når dyret er gammel og træt, er man ofte indstillet på, at nu er det tid,
men den følelese har man aldrig når det er sygdom i en alder, hvor dyret
burde have mange år endnu.
mange tanker til dig, Tove!

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-06 15:46

Tove Krieger wrote:

> [...]
>
> Endnu en gang tak for krydsede fingre, poter og det hele. Det er godt
> at have så mange venner, selvom man ikke har set dem.

Kære Tove

Sidder med tårene trillende ned ad begge kinder ved at læse at Mivser nu er
ved Regnbuebroen..
Det gør mig så ondt at I ikke længere skal hygge med Mivser, og at han ikke
længere skal hundse rundt med jer når han vil have tingene gjort...

Jeg ved at Mivser har det godt ved Regnbuebroen, og hygger sig med alle de
andre misser der, og at han vil tage godt imod når I skal møde ham igen når
den tid kommer..

Mange kram og pandevaske fra
Louise og Buster

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-09-06 14:28

Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote:

> Tak Anelise og Leyna for jeres råd.

Det blev virkelig værdsat, og I gjorde det jo i den allerbedste
mening.

Jeg synes lige, at jeg i fortsættelse af dette indlæg, må prøve at
redegøre hvorfor jeg ikke valgte en "second opinion".

Mivser havde været syg for længe, uden at der var symptomer på
diabetes.
Det er jo noget der kommer snigende, tror jeg, og så ville han jo ikke
spise noget i det meste af en uge.

Snertinge Dyrehospital er berømt i miles omkreds for deres venlighed,
kompetence og grundighed. De er så dygtige, at folk kommer langvejs
fra for at få behandlet deres dyr, så jeg er helt overbevist om, at
den rigtige diagnose blev stillet.

Med dette indlæg vil jeg egentlig bare prøve, at "slå et slag" for
netop det dyrehospital, hvis der skulle være nogle i gruppen, som bor
i en rimelig afstand herfra. Hospitalet ligger på Kalundborgvej i
Snertinge, midt mellem Holbæk og Kalundborg.

Mange venlige hilsener

Tove :)

Fra : Denise

Dato : 22-09-06 17:51

Tove Krieger wrote:

> [...]
> i en rimelig afstand herfra. Hospitalet ligger på Kalundborgvej i
> Snertinge, midt mellem Holbæk og Kalundborg.

Det er altid svært at sige farvel til en god ven. Jeg har også fulgt med fra
sidelinien og ville ikke selv anbefale insulin på ældre dyr, hvis man
overhovedet selv kunne styre det.
Min tidligere Coriander gik over regnbuenbroen for 5 år siden også med
sukkersyge. Det var sent det blev opdaget, da vi troede det var hans nyrer
der var slidte. Men symptomerne havde han, som bl.a. er svage bagben der
knirkede når han gik, og han gik helt nede på bagbenene og havde tabt sig
meget, selv om han hele tiden var sulten. Men pludselig går det jo helt galt
og så var der kun en vej.
God rejse til mivser og trøstekram til jer.
Denise

Fra : Anelise Schou Nielse~

Dato : 22-09-06 18:10

> [...]
> det dyrehospital, hvis der skulle være nogle i gruppen, som bor i en
> rimelig afstand herfra. Hospitalet ligger på Kalundborgvej i Snertinge,

Hej Tove
min veninde i Føllenslev har en helt anden mening om Snerting Dyrehospital
end du har, men det afhænger nok af, hvilken af dyrlægerne man anvender og
den indbyrdes kemi.
Selv har jeg i 30 år med stor tilfredshed og med både hunde og katte fået en
yderst kompetent behandling hos dyrlægerne på Holbæk Dyrehospital, både hos
den tidligere dyrlæge Rohde og hos de to nuværende dyrlæger.
Det første års tid efter flytningen hertil ringede jeg ofte til dem for at
få gode råd ang. min ene hunds kroniske sygdom og for en second opinion, det
gør jeg så ikke mere, efter at jeg har fundet en grundig og rar dyrlæge på
Svendborg Dyrehospital. Det er så vigtigt, synes jeg, at man har fuld tillid
til sin dyrlæge.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-09-06 14:09

> [...]
> Dyrehospital end du har, men det afhænger nok af, hvilken af
> dyrlægerne man anvender og den indbyrdes kemi.

Du har jo nok ret i, at det er hvilken dyrlæge man henvender sig til.

Indtil dyrehospitalet blev bygget, det er jo ret nyt, hed det
Snertinge Dyreklinik, og lå lidt længere henne af Slagelsevej. Jeg kom
ikke der, da jeg ikke brød mig om ejerne dyrlægerne Skov/Christensen,
de var noget for sig selv.

Efter at dyrehospitalet er bygget, er der kommet helt nye dyrlæger. En
ældre og en yngre mandlig, resten er unge kvinder. Jeg har ikke på
noget tidspunkt haft dårlige erfaringer med nogen af dem. De er helt
utroligt søde allesammen og meget forsigtige med dyrene, derfor er jeg
så uforstående. Jeg bor også i Føllenslev, og det er dejligt at der
ikke er så langt derop, når katte ikke bryder sig om at køre i bil.

Kemien skal for alt i verden passe, det er det vigtigste, for når vore
dyr er syge, så skal der jo ikke så meget til ,førend nerverne sidder
uden på tøjet.

Vi må håbe, at det vil vare længe inden næste dyrlægebesøg.
Selvfølgelig undtagen den årlige vaccination.

Mange venlige hilsener

Tove :)

Fra : Kate

Dato : 30-09-06 09:42

> [...]
> kom ikke der, da jeg ikke brød mig om ejerne dyrlægerne
> Skov/Christensen, de var noget for sig selv.

Okay, så er det nok Christensen jeg mødte første gang jeg var deroppe.
Ham kunne jeg ikke klare, hele hans håndtering af Lante og hans måde at
tiltale mig på
Held i uheld blev Lante syg en fredag efter lukketid og jeg måtte haste
afsted, da jeg ikke kendte nogle dyrlæger i området så blev det i
Snertinge. Heldigvis var det en af de unge dyrlæger som havde vagt,
hende bruger jeg så fast nu. Jeg sørger altid for at fortælle at hun
har Lante i behandling, så jeg er sikker på at det er hende jeg får tid
hos.

Havde været den anden der havde haft vagt var jeg helt sikkert gået på
jagt efter en anden dyrlæge i området.

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-06 10:19

> [...]
>
> Okay, så er det nok Christensen jeg mødte første gang jeg var
> deroppe. Ham kunne jeg ikke klare, hele hans håndtering af Lante og

Det har helt sikkert været ham. Jeg konsulterede ham kun én gang det
var nok. Er der noget jeg ikke kan snuppe, så er det arrogance. Det
havde han, endda i rigt mål og at man så skulle betale for en sådan
behandling er da topmålet.

> [...]
> vagt, hende bruger jeg så fast nu. Jeg sørger altid for at fortælle
> at hun har Lante i behandling, så jeg er sikker på at det er hende

Mivser blev behandlet hos Jesper, en sød og rar ung mand (han er vist
35). Han forsøgte på alle måder at trøste, men måtte selvfølgelig også
fortælle os, hvor slemt det stod til. De kvindelige dyrlæger er også
vældig søde allesammen.

> Havde været den anden der havde haft vagt var jeg helt sikkert gået
> på jagt efter en anden dyrlæge i området.

Den ene dyrlæge som deler vagten bor i Mørkøv. Han aflivede vores
gamle kat for 8½ år siden. Han er også rigtig flink og kompetent.

Den anden dyrlæge (Bro hedder han, er en temmelig ældre mand) bor i
Jyderup. Han er elskværdigheden selv, rigtig sød og rar. Jeg havde ham
i flere år, men da Nuser (den gamle kat) blev syg gav han mig bare
noget pulver at drysse på hans mad, og så skulle det være godt. Nusers
nyrer stod helt af til sidst, og om han kunne have været reddet, står
så hen i det uvisse.

Jeg er glad for din støtte i min glæde over Snertinge Dyrehospital. De
er altså de bedste.

De venligste hilsener til dig og misserne

Tove :)

Fra : Kate

Dato : 30-09-06 21:23

> Mivser blev behandlet hos Jesper, en sød og rar ung mand (han er
> vist 35).

Ham tror jeg jeg fik et glimt af sidst jeg var deroppe så. Han lød
faktisk helt sød. Jeg bruger hende der hedder Janne Olsen, men har også
en enkelt gang været hos en som hedder Alice.
I går ringede jeg og fik Finn Christensen i røret og han lyder som om
han er personligt fornærmet over at man ringer, synes jeg.

Håber du har det lidt bedre selvom det er nyt mht. til Mivser. Ved jo
godt hvor hårdt det er at miste dem.
Jeg havde et lille nøgle uheld i tirsdags og måtte have fat i min mor
(som bor i Haslev . Med det samme kunne jeg høre der var noget galt
da jeg ringede til hende, Og ja, hun havde samme dag måttet få aflivet
en af sine katte ;-(

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-06 22:01

> [...]
> I går ringede jeg og fik Finn Christensen i røret og han lyder som
> om han er personligt fornærmet over at man ringer, synes jeg.

Ja, han er sød ham Jesper. Pigerne er også søde, der er bl.a. én der
hedder Marianne, hende har jeg været hos et par gange. Jeg vil helst
selv bestemme hvilken dyrlæge jeg vil ind til, og hvis de siger
Christensen, så venter jeg hellere (selvfølgelig ikke hvis det er
akut, hvad jeg håber jeg må slippe for nogensinde).

> [...]
> mor (som bor i Haslev . Med det samme kunne jeg høre der var
> noget galt da jeg ringede til hende, Og ja, hun havde samme dag

Jeg tænker kærligt på Mivser mange gange hver dag, han havde et godt
liv så det trøster jeg mig med.

Det gør mig ondt for din mor, men det rammer os alle før eller siden,
det ved vi jo godt selvom vi helst vil fortrænge tanken. Jeg fortæller
lille Mini hver dag hvor stor pris jeg sætter på hende, og så ser hun
på mig som om hun har forstået hvad jeg siger. Dyr er det bedste der
findes, hvad skulle vi dog gøre uden dem.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Kate

Dato : 01-10-06 08:20

> Dyr er det bedste der
> findes, hvad skulle vi dog gøre uden dem.

Det har du helt ret i. Mows synes jeg har sovet aaaaalt for længe idag
så han har flere gange været inde og stange til mig og nippe i min
næse. Jeg ved godt det betyder "stå nu op", førhen betød det at han
ville underholdes, nu betyder det han vil ud Han er jo det
dejligste der findes

Fra : Kate

Dato : 30-09-06 09:35

> [...]
> kommer langvejs fra for at få behandlet deres dyr, så jeg er helt
> overbevist om, at den rigtige diagnose blev stillet.

Jeg er også blevet meget glad for dem deroppe, der kommer jeg med Lante
og føler min dyrlæge er både rar og kompetent. (Der er dog en enkelt af
dem som jeg ikke bryder mig om.)

Jeg er virkeligt trist over at det måtte gå sådan med Mivser, men
forstår dig så godt. Man hader at tage beslutningen, også selvom man
ved det er den rigtige, og man er så uendeligt ked af det når man
mister sine dyr, for man knytter sig jo til dem, men i sidste ende tror
jeg man ved at det er det eneste man kan gøre. For mig at se er det en
del af kærligheden til dem, at man kan befri dem for lidelser som
mennesker ofte gennemgår.

Stort trøstkram til dig, Tove.

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-09-06 10:36

> [...]
> tror jeg man ved at det er det eneste man kan gøre. For mig at se
> er det en del af kærligheden til dem, at man kan befri dem for

Jeg savner ham også meget kan du tro, men som du siger det er svært at
tage beslutningen, og man er helt vildt ked af det, men man gør det jo
af kærlighed til dem, og så må ens egne følelser vige. Tusind tak for
trøstekram.

Mange venlige hilsener

Tove :)

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 22-09-06 22:13

> [...]
> være andet bekendt overfor en dejlig, sød og rar mis end at give ham en
> værdig afslutning. Jeg er knust, men synes jeg skylder Mivser en sidste

Kære Tove

Det er da en frygtelig uge for os, og jeg føler med dig.

Der er vist ikke så meget andet at sige. Jeg regner med, at Mivser og Yazoo
nu tonser rundt med alle vore andre mislinger på den anden side og venter på
os.

Trøsteknus
Lise

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-09-06 13:02

> [...]
>
> Der er vist ikke så meget andet at sige. Jeg regner med, at Mivser
> og Yazoo nu tonser rundt med alle vore andre mislinger på den anden

Kære Lise.

Du har da helt ret ,og det kunne vi godt have undværet begge to.

Jeg er ikke i tvivl om, at Mivser vil kunne li' Yazoo, han var vist en
helt speciel mis, så de får sikkert meget gavn af hinanden og alle de
andre.

Jeg har da heldigvis stadig min lille Mini, og du har heldigvis også
andre misser, men som jeg har sagt tidligere, der er ikke rigtigt
nogen af dem man kan undvære. Tiden heler som bekendt alle
sår.........og det er en god ting.

Mange trøsteknus tilbage til dig også.

Venlig hilsen

Tove