Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
billigste billån?
Fra : ___P.Sir

Dato : 18-09-06 11:56

Nogle anbefalinger til et billigt billån, størrelsesordenen 100.000 (bilen
koster ca. 120.000, lægger selv de 20 i).
Ellers skal man i virkeligheden kigge efter en kassekredit - kan det bedre
betale sig? Eller realkreditlån (friværdi) - synes bare ikke jeg vil betale
af på bil i 30 år?!
preben

Fra : K_T

Dato : 18-09-06 16:48

Der er da ikke noget som forhindrer at du tager et realkreditlån på f.eks.
10 år.

Knud

Fra : ___P.Sir

Dato : 18-09-06 17:42

> Der er da ikke noget som forhindrer at du tager et realkreditlån på f.eks.
> 10 år.

Nå ja, det er selvfølgelig rigtig nok - eller kortere måske også.
Spørgsmålet er så, om det kan betale sig i forhold til billigste tilbud på
reelt billån. Vi har da godt nok friværdien til det, men der kommer jo også
udgifter på...
Er det muligt at få beregnet den billigste måde at gøre det på - billån,
kassekredit, realkreditlån - et eller andet sted på nettet?
prebne

Fra : K_T

Dato : 18-09-06 20:10

> [...]
> Er det muligt at få beregnet den billigste måde at gøre det på - billån,
> kassekredit, realkreditlån - et eller andet sted på nettet?

De fleste bilfinancieringsfirmaer, banker og realkreditselskaber har en
'regnemaskine' - gå da bare ind og prøv dem.

Knud

Fra : Anders Majland

Dato : 19-09-06 12:14

> [...]
> Spørgsmålet er så, om det kan betale sig i forhold til billigste
> tilbud på reelt billån. Vi har da godt nok friværdien til det, men der

Overvej også et 30årigt "kassekredit" med sikkerhed i boligen hvor der
kun betales renter af det der bruges. Betaler i så bilen ned på f.eks
6år er der i samme luft plads til at skifte bilen ud uden yderligere
låneomkostninger. Det er ikke unormalt at det koster 5-10000kr at
etablere et alm billån så skifter man ofte en bil ud kan det sikkert
svare sig at kigge på lånetyper med sikkerhed i andet end bilen.

Fra : K_T

Dato : 19-09-06 16:49

"Anders Majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev i en
meddelelse news:450fd390$0$2109$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> et alm billån så skifter man ofte en bil ud kan det sikkert svare sig at
> kigge på lånetyper med sikkerhed i andet end bilen.

Biler ! - dem betaler man da bare med sit Dankort!

Knud

Fra : ThomasB

Dato : 19-09-06 19:01

"K_T" <kxt.sleett@pppprivat.dk> skrev i en meddelelse

> Biler ! - dem betaler man da bare med sit Dankort!

Nå?!

Jeg plejer da bare at få dem skrevet...

Fra : alten

Dato : 20-09-06 09:29