flytning af kat
Fra : helena

Dato : 18-09-06 11:22

Hej
Jeg skal flytte og vil gerne høre jeres erfaringer med flytning af kat.
Vi flytter fra jylland til kh.
Jeg har tænkt mig, at det sidste jeg foretager mig, er at pakke kattebakken
sammen og så ned i bilen med det hele incl. kat og det første jeg gør når vi
når sjælland, er at oprette kattebakken og stille foder frem.
Turen tager omkring 3 timer, kan en kat overhovedet holde sig så længe ? Kan
man risikere at hun begynder at tisse ? (hun er ikke vant til at køre i bil
eller være i bur så lang tid).
Skal jeg fjerne mad og vand fra hende et stykke tid, før vi tager af sted ?
Hvad mener I ?

VH
Helena

Fra : Hanne Engermann

Dato : 18-09-06 11:35

> [...]
> eller være i bur så lang tid).
> Skal jeg fjerne mad og vand fra hende et stykke tid, før vi tager af sted ?

Som du selv skriver, er det en god idé at flytte katten samt tilbehør
til aller sidst. Lugten og synet af de kendte møbler og tæpper kender
katten, men selvfølgelig vil den få travlt med at undersøge sit nye hjem.

En tur på 3 timer er for ingen ting at regne. I starten af turen vil hun
nok brokke sig, men så lægger hun sig nok til at sove resten af vejen.
Det er i hvert fald min erfaring, men læg et tæppe over transportkassen
og start bilen, før hun kommer ind i den. Hun kan sagtens holde sig, og
du behøver ikke fjerne mad og vand fra hende forinden. Tværtimod vil hun
være mere stresset, hvis hun samtidig er både sulten og tørstig.

God tur her til Sjælland!

Med venlig hilsen
Hanne Engermann "Natravnen"
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : helena

Dato : 18-09-06 14:03

"Hanne Engermann" <mega-mcoKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> du behøver ikke fjerne mad og vand fra hende forinden. Tværtimod vil hun
> være mere stresset, hvis hun samtidig er både sulten og tørstig.

Tak for de gode råd !
Helena