Required felt i formmail script
Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 18-09-06 09:45

Jeg har været ved at lave en formmail hvor brugeren indtaster navn,
e-mail og telefonnummer.
Jeg vil imidlertid gerne have det udbygget således at feltet med
telefonnummer (phone) SKAL udfyldes før formularen kan sendes.

Jeg har forsøgt med at tilføje
<input type="hidden" name="required" value="phone">

i HTML-formularen, men det har umiddelbart ingen virkning

Selve PHP-scriptet ser sådan ud

<?php

if(!isset($_POST['navn']))
{

}

else
{
   $navn = $_POST['navn'];
   $mail = $_POST['mail'];
$tlf = $_POST['phone'];

      if(ereg("^.+@.+\..+$", $mail)) {

      $sendto = "min@emailadresse";

$msg .= "Navn: ".$navn."\n";
$msg .= "Telefon: ".$phone."\n";
$msg .= "Mail: ".$mail."\n";

$subject = "Henvendelse fra ".$navn;

      if(mail($sendto, $subject, $msg, "From: $mail\r\n" . "Reply-To:
$mail\r\n"))
      {

      echo "Tak for din interesse, en medarbejder vil kontakte dig snarest";
   }

      else
      {

      echo "Fejl i e-mailadressen, gå venligst tilbage og kontroller du har
tastet rigtigt";

      }

}
}
?>

På forhånd tak for hjælp

--
Michael

Fra : Dennis Munding

Dato : 18-09-06 11:10

Hej Michael!
"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har forsøgt med at tilføje
> <input type="hidden" name="required" value="phone">
>
> i HTML-formularen, men det har umiddelbart ingen virkning

Ikke fordi det har noget med dit spørgsmål at gøre, men jeg går ud fra, at
du har placeret enten en fejlmelding eller en "header("Location: ....");
her?

> }
>
> else
> {
> $navn = $_POST['navn'];
> $mail = $_POST['mail'];
> $tlf = $_POST['phone'];

Her kan du indsætte flg. - det tjekker om "phone" er tomt - hvis ja=fejl,
ellers fortsæt:

if(empty($phone)) {
DIN_FEJLMELDING_HER;
}