Pop-up vindue på databasetekst
Fra : Louise Nielsen

Dato : 18-09-06 08:31

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan man laver et pop-up
vindue på databasetekst.
Jeg henter teksten $data[navn]; fra min database, når man så
klikker på denne tekst skal der poppe et vindue op hvor man kan
skrive en kommentar og sende afsted, hvorefter den skal godkendes
af en administrator før den kan ses af almindelige gæster på
hjemmesiden.

Rimelig tricky synes jeg. Håber der er nogle kloger hoveder der
lige kan komme med nogle tricks.

med venlig hilsen

Louise Nielsen.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Johansen

Dato : 18-09-06 10:53

Louise Nielsen skrev:
> [...]
> skrive en kommentar og sende afsted, hvorefter den skal godkendes
> af en administrator før den kan ses af almindelige gæster på

Det er som regelt kode, som der udføres på klientsiden, og du skal
derfor ikke bruge PHP til det.

Prøv med følgende:
\"popup_vindue\", \"height=100, width=200\");">
<?=$data[navn];?>

Det kan selvfølgelig også laves på mange andre måder.

Kasper Johansen

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-09-06 14:50

Louise Nielsen skrev:
> [...]
> hjemmesiden.
>
> Rimelig tricky synes jeg. Håber der er nogle kloger hoveder der

"lige" Jeg synes du skal dele det op i etaper. Begynd med at lave
inputboksen som sender til databasen og håndteringen af at det så
frigives når en administrator har godkendt. Når det virker, så kan du
lave inputboksen til et popup-vindue.

Du kan sikkert godt bruge AJAX og en EditInPlace - artikel til formålet,
hvor du så vil kombinere PHP og Javascript, men under alle
omstændigheder vil du nok få bedst styr på det, og overblik, ved at tage
det i (mindst) to etaper

mvh

Jesper Brunholm