Svensk pibe får ny lyd
Fra : John

Dato : 18-09-06 00:42

Nogle svenskere ynder at kalde Danmark racistisk, men efter det
svenske valg får piben muligvis en anden lyd:

".. Det fremmedfjendske parti Sverigedemokraterna (SD) har fået
et ekstremt godt valg i adskillige svenske kommuner i forhold til
valgresultatet i 2002. .. ..I Landskrona, hvor 19 af 22
distrikter er optalt, har SD øget deres opbakning fra 8,4 procent
til 21,6 procent. I et af distrikterne har partiet fået hele 31,6
procent af stemmerne. .."
http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=793726/

Så dét!

Mvh John

Fra : Jesper

Dato : 18-09-06 03:15

John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
> distrikter er optalt, har SD øget deres opbakning fra 8,4 procent
> til 21,6 procent. I et af distrikterne har partiet fået hele 31,6

....de kommer dog ikke over spærregrænsen, så de bliver ikke
repræsenteret, uanset at de fik et flot valg i Landskrona.
Business as usual på udlændinge området.
--
Jesper

Der findes ingen smalle film, alle film er 35 mm brede.
- Christian Braad Thomsen

Fra : Per Rønne

Dato : 18-09-06 07:42

> ...de kommer dog ikke over spærregrænsen, så de bliver ikke
> repræsenteret, uanset at de fik et flot valg i Landskrona.
> Business as usual på udlændinge området.

De bliver repræsenteret lokalt, men på landsplan skal de mere end
fordoble deres stemmetal. Hvilket selvfølgeligt kan være lidt svært, når
deres stemmesedler 'forsvinder' fra valglokalerne, og postvæsenet nægter
at uddele dem.

Som bekendt har hvert parti i Sverige deres egne stemmesedler, i
forskellige farve, så man kan se hvad den enkelte stemmer på. Og hvem
der eventuelt skal fyres ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jim

Dato : 18-09-06 11:29

> [...]
>
> Som bekendt har hvert parti i Sverige deres egne stemmesedler, i
> forskellige farve, så man kan se hvad den enkelte stemmer på. Og hvem

Ja, den del af det svenske valg er under al kritik og burde tages op for en
domstol.
Det er ikke det, jeg kalder for hemmelig afstemning.
Og den form for diskrimination af et parti og dets tilhængere mener jeg er i
strid med menneskerettighederne.
Det er lidt á la det iranske valg tilbage i 79.

Fra : Jim

Dato : 18-09-06 11:26

> [...]
> optalt, har SD øget deres opbakning fra 8,4 procent til 21,6 procent. I et
> af distrikterne har partiet fået hele 31,6 procent af stemmerne. .."

Ja, det er flot gået.
Jeg ved at DF bakker op om søsterpartiet i Sverige.
Hvad der er lidt sært, er jo det faktum, at SD under valgkampen bliver
henført under "øvrige", så man ikke umiddelbart kan se deres eksistens i det
svenske valg.
Censur?

Fra : Sten Schou

Dato : 18-09-06 12:17

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvad der er lidt sært, er jo det faktum, at SD under valgkampen bliver
> henført under "øvrige", så man ikke umiddelbart kan se deres eksistens i

Hvis du går ind på www.gt.se (Göteborg tidninga), kan du faktisk se
stemmetallet i alle kommuner, og også hvilek partier der er stemt på.
http://www.gt.se/?a=682968

Hilsen Sten

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-09-06 11:46

On Mon, 18 Sep 2006 01:41:36 +0200, John skrev:

> [...]
> distrikter er optalt, har SD øget deres opbakning fra 8,4 procent
> til 21,6 procent. I et af distrikterne har partiet fået hele 31,6

Danmarks Radio omtaler dem også som 'fremmedfjendske' - præcis
som Sveriges Radio fik besked på altid at omtale dem. Folk
skal jo vide, hvad de skal tænke om oppositionen udenfor de
etablerede magthavere. At Berlingeren går med på legen kan
ikke længere undre - den avis er efterhånden blevet så ringe
og ligegyldig, at den lige så godt kan lukke og slukke først
som sidst .. den kommer alligevel ikke til at klare sig i
fremtiden - folk gider ikke betale for ligegyldig
journalistik, når de alligevel får den slags smidt gratis ind
gennem brevsprækken.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Aksel

Dato : 18-09-06 20:48

> Danmarks Radio omtaler dem også som 'fremmedfjendske' - præcis
> som Sveriges Radio fik besked på altid at omtale dem. Folk
> skal jo vide, hvad de skal tænke om oppositionen udenfor de
> etablerede magthavere.

DR har i dag brugt udtrykket "Sverigesdemokraterne som har en nazistisk
baggrund"

Hilsen Aksel

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 18-09-06 20:50

Aksel <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> wrote:

> DR har i dag brugt udtrykket "Sverigesdemokraterne som har en nazistisk
> baggrund"
>
> Hilsen Aksel

Ja, det hørte jeg også, og jeg har aldrig set beviser for at det skulel
være tilfældet.

--
regards , Peter B. P. - liberterran.org, markedspartiet.dk, macplanet.dk
"The politicians don't just want your money. They want your soul. They

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 18-09-06 22:27

On Mon, 18 Sep 2006 21:47:41 +0200, Aksel skrev:

> DR har i dag brugt udtrykket "Sverigesdemokraterne som har en nazistisk
> baggrund"

DR er en skiden og løgnagtig propagandasender, og det har det
været alle dage. Det værste er, at stationen også er gabende
kedelig.

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 18-09-06 20:50

Henrik Svendsen <HrSvendsen@msn.com> wrote:

> Danmarks Radio omtaler dem også som 'fremmedfjendske' - præcis
> som Sveriges Radio fik besked på altid at omtale dem.

Ja - what a surprise.

> [...]
> fremtiden - folk gider ikke betale for ligegyldig
> journalistik, når de alligevel får den slags smidt gratis ind

Eller på nettet. Personligt foretrækker jeg efterhånden jp.dk.