hvor er alle de simple php-scripts?
Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-09-06 21:59

Hejsa,

Jeg har nu høvlet en hel del php-script fra blandt andet hotscripts og
lignende igennem - de er sikkert gode og fine, men alt for avancerede. Hvor
finder man små og helt basale scripts henne=? jeg skal f.eks. bruge et lille
bitte nyhedsscript, men det eneste jeg kan finde, er hele blog-systemer med
en masse gejl og ævl og fis.

æøv

rasmus

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-06 22:06

on 17-09-2006, rasmus carlsen supposed :
> [...]
> bitte nyhedsscript, men det eneste jeg kan finde, er hele blog-systemer med

Så må du nok skrive dem selv ...

Et lille bitte nyhedsscript er ikke så svært så det er udemærket til at
lære PHP efter. Så kan du jo bagefter lægge dem tilgængelig på din
hjemmeside så andre kan hente dem.

"Careful, Chief. Dig up the past, all you get is dirty."
- Gideon, The Minority Report

Fra : rasmus carlsen

Dato : 17-09-06 22:11

"Henrik Stidsen" <nntpspam@hs235.dk> skrev i en meddelelse

> Et lille bitte nyhedsscript er ikke så svært så det er udemærket til at
> lære PHP efter. Så kan du jo bagefter lægge dem tilgængelig på din
> hjemmeside så andre kan hente dem.

- det har du sikkert ret i, men der skal også være noget kommentarhalløj, og
det magter jeg med garanti ikke. Jeg ville jo helst have et færdigt script
også øve mig på at tilrette det ... jeg lover, jeg publicerer det, hvis jeg
får det til at virke.

ras

Fra : Martin

Dato : 17-09-06 22:45

rasmus carlsen wrote:
> [...]
> bitte nyhedsscript, men det eneste jeg kan finde, er hele blog-systemer med

Prøv at LÆSE php artiklerne på http://udvikleren.dk der er en hel del,
både nogle avanceret, samt nogle nybegynder artikler.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 18-09-06 08:21

"Martin" <news@natten-i.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at LÆSE php artiklerne på http://udvikleren.dk der er en hel del,
> både nogle avanceret, samt nogle nybegynder artikler.

- jo tak, jeg kan godt sætte bogstaver efter hinanden, men jeg har ikke
behov for at lære ret meget php, jeg har ikke tid til at lære ret meget php
(og jeg gider sgu heller ikke). Jeg skal blot bruge noget, jeg antager er et
simpelt lille script; Nyhed ind i tabellen - nyhed ud af tabellen.

ras

Fra : Per Thomsen

Dato : 18-09-06 13:13

> - jo tak, jeg kan godt sætte bogstaver efter hinanden

Hvad er så problemet?

> [...]
> lære ret meget php (og jeg gider sgu heller ikke). Jeg skal blot bruge
> noget, jeg antager er et simpelt lille script; Nyhed ind i tabellen -

Du vil altså have at en-eller-anden (andre en dig selv), skal sætte sig ned
og lave det?

Per

Fra : rasmus carlsen

Dato : 18-09-06 14:20

"Per Thomsen" <PerThomsenNews@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er så problemet?

> Du vil altså have at en-eller-anden (andre en dig selv), skal sætte sig
> ned og lave det?

- det ville da være det rareste ... jeg vil dog nok stille mig tilfreds med
en grov skitse, så skal jeg nok foretage nødvendige tilrettelser. Hvorfor er
det sådan en big-deal at jeg spørger efter mindre og simple scripts fordi
jeg ikke vil eller kan bruge de færdige såkaldte systemer? Så hvad er
problemet?

ras

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-09-06 14:43

rasmus carlsen skrev:

> [...]
> det sådan en big-deal at jeg spørger efter mindre og simple scripts fordi
> jeg ikke vil eller kan bruge de færdige såkaldte systemer? Så hvad er

Nu nøjes jeg med at tale for mig selv, men jeg tror egentlig at en del
flere herinde har et forhold til sagen der ligner mit.

Problemet er at jeg gerne vil hjælpe, men jeg vil helst hjælpe på en
måde, og hjælpe nogle personer, hvor jeg kan se at der er en vis chance
for at de dels bliver bedre og dermed mere selvhjulpne med tiden, og
dermed at de når til at kunne hjælpe med at hjælpe med tiden.

Hvis du siger at du ikke har hverken tid eller lyst til at lære ret
meget mere php, så gider jeg ikke bruge min tid på projektet, for jeg
har betalende kunder nok hvis jeg bare vil bruge noget tid på at lave
arbejde for andre.

mvh

Jesper Brunholm

Fra : rasmus carlsen

Dato : 18-09-06 16:50

"Jesper Brunholm" <nospam@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> mere php, så gider jeg ikke bruge min tid på projektet, for jeg har
> betalende kunder nok hvis jeg bare vil bruge noget tid på at lave arbejde

- det har jeg fuld forståelse for ... jeg forsøger blot at være realistisk i
forhold til mine egne evner. Jeg bliver aldrig god til php, men jeg lærer
nok at gennemskue små kodestumper mv. Derfor leder jeg efter et par scripts,
jeg kan "øve mig på".

ras

Fra : Per Thomsen

Dato : 18-09-06 15:11

> [...]
> Hvorfor er det sådan en big-deal at jeg spørger efter mindre og simple
> scripts fordi jeg ikke vil eller kan bruge de færdige såkaldte systemer?

Jeg er lidt af samme opfattelse som Jesper.
Jeg vil hjertensgerne hjælpe med link til forskellige script-steder (bla.
http://www.hotscripts.com som jeg selv har brugt flittigt), og vil også
gerne forsøge at hjælpe med tilretninger.

Per

Fra : rasmus carlsen

Dato : 18-09-06 16:51

> [...]
> http://www.hotscripts.com som jeg selv har brugt flittigt), og vil også
> gerne forsøge at hjælpe med tilretninger.

- hehe jeg glæder mig over hjælpsomheden men pas på;Jeg tager jer på ordet
og går i kast med det selv sådan helt fra bunden og så ser vi, hvad der
sker. (Egentlig ville jeg med min søgen efter script blot spare gruppen for
mine utallige indlæg )

ras

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 18-09-06 19:12

rasmus carlsen formulated on mandag :
> (Egentlig ville jeg med min søgen efter script blot spare gruppen for mine
> utallige indlæg

Gruppen er her for bl.a. dine "utallie indlæg" - og tro mig, når du
forsøger og så går i stå er der masser af hjælp at hente her.

Programmers never die, they just go out of scope.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 18-09-06 19:25

> rasmus carlsen formulated on mandag :
>
> Gruppen er her for bl.a. dine "utallie indlæg" - og tro mig, når du
> forsøger og så går i stå er der masser af hjælp at hente her.

- hehe jeg gør et forsøg

ras

Fra : Martin

Dato : 19-09-06 08:08

rasmus carlsen wrote:
> [...]
> (og jeg gider sgu heller ikke). Jeg skal blot bruge noget, jeg antager er et
> simpelt lille script; Nyhed ind i tabellen - nyhed ud af tabellen.

Det er også et lille script.
Min timepris ligger på 650,- og det vil nok tage en halvtimes tid at
lave alt afhængig af hvor meget sikkerhed og hvor avanceret det skal
være. :)

Jeg nægter at lave færdige scripts uden nogen form for løn, men jeg vil
da gerne hjælpe til gratis hvis der skulle være problemer.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 19-09-06 08:10

"Martin" <maa@scandesigns.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg nægter at lave færdige scripts uden nogen form for løn, men jeg vil da
> gerne hjælpe til gratis hvis der skulle være problemer.

- det forstår jeg sgu godt ... men nettet vrimler med færdige scripts som
bare alle er noget nær små cms-systemer hvilket jeg ikke har brug for. Jeg
går i krig og når jeg går i stå sender jeg dig venlige tanker for din hjælp
her i gruppen
ras

Fra : Martin

Dato : 19-09-06 09:15

rasmus carlsen wrote:
> [...]
> går i krig og når jeg går i stå sender jeg dig venlige tanker for din hjælp

Ja, det har du helt ret i.
Men faktisk, når du har lavet et nyhedssystem, så kan du faktisk bruge
den samme kode til at lave:

Gæstebog / Tagwall
Ikke avanceret forum
og en del andet, og når man har disse ting, så er man faktisk rimelig
tæt på et lille CMS, også bliver man jo hele tiden ved at udbedre det
hele - tilføje moduler og en masse andet, og til sidst så sidder man
næsten med Typo3 :)

Så, ja kan sagtens forstå dig - også derfor jeg ville have dig til at
kigge på udvikleren.dk.
Fx har du faktisk det du efterspørger lige her:
<http://udvikleren.dk/Article.aspx?tech=6&id=135>
Den håbede jeg selv du ville finde hvis du havde brugt et par minutter
derinde.

Fra : rasmus carlsen

Dato : 19-09-06 09:27

> Ja, det har du helt ret i.
> Men faktisk, når du har lavet et nyhedssystem, så kan du faktisk bruge den
> samme kode til at lave:

- yes

> [...]
> <http://udvikleren.dk/Article.aspx?tech=6&id=135>
> Den håbede jeg selv du ville finde hvis du havde brugt et par minutter

- jo jo den har jeg læst, men meget klogere blev jeg jo ikke.

ras

Fra : rasmus carlsen

Dato : 19-09-06 09:33

> [...]

> <http://udvikleren.dk/Article.aspx?tech=6&id=135>
> Den håbede jeg selv du ville finde hvis du havde brugt et par minutter

- http://www.tutorialized.com/tutorials/PHP/News-Publishing/1 er vist noget
at gå igang med

ras

Fra : Gearløs

Dato : 21-09-06 09:21

> jeg skal f.eks. bruge et lille bitte nyhedsscript, men det eneste jeg kan
> finde, er hele blog-systemer med en masse gejl og ævl og fis.

Godt nyhedsscript som kan det du efterspørger:
http://www.solucija.com/home/snews/

Mvh
Mathias

Fra : rasmus carlsen

Dato : 21-09-06 10:07

"Gearløs" <baggadapFJERN_DETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Godt nyhedsscript som kan det du efterspørger:
> http://www.solucija.com/home/snews/

- det ser overskueligt ud. Jeg kigger på det.
as