IP dynamisk/statisk, øh !!!!
Fra : Kenneth Rasmussen

Dato : 21-06-01 22:57

Hej gruppe

Jeg har bestilt og fået bekræftet levering af ADSL fra TDC fra slutningen af
juli.
Jeg må gå til bekendelse og sige, at jeg er fuldstændig på bar bund i
ADSL-verdenen.
Med min nuværende modem-forbindelse får jeg en ny IP-adresse hver gang jeg
logger på, så meget har jeg styr på.

Med min nye ADSL-forbindelse skal jeg tage stilling til, om jeg vil have een
statisk IP eller 2 dynamiske IP-adresser.
Jeg har - af en eller anden grund - valgt een statisk IP, men er det ikke
lidt ufikst, når jeg skal have 2 pc'er koblet på internettet samtidig ?

Spørgsmålet kan, indrømmet, lyde meget dumt og simpelt, men er der een af
jer der alligevel kan give mig lidt oplysninger om IP-adresser eller måske
henvise til en site/et indlæg, hvor jeg kan mere information.

hilsen Kenneth

Fra : dyssegaardsparken.dk

Dato : 21-06-01 23:47

Prøv denne http://www.sangoma.com/fguide.htm

Hilsen David

Fra : Jesper Skriver

Dato : 22-06-01 00:31

On Thu, 21 Jun 2001 23:57:16 +0200, Kenneth Rasmussen wrote:
> [...]
>Jeg har - af en eller anden grund - valgt een statisk IP, men er det ikke
>lidt ufikst, når jeg skal have 2 pc'er koblet på internettet samtidig ?

Jo.

>Spørgsmålet kan, indrømmet, lyde meget dumt og simpelt, men er der een af
>jer der alligevel kan give mig lidt oplysninger om IP-adresser eller måske
>henvise til en site/et indlæg, hvor jeg kan mere information.

Hvis du ikke ved hvorfor, så har du ikke noget at bruge en fast adresse
til, så hvis jeg var dig, så ville jeg ringe ind og mede om at blive
rettet til 2 dynamiske istedet ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Kenneth Rasmussen

Dato : 22-06-01 00:35

Hej Jesper

Ja, det tror jeg er en ganske fin idé, tak for den.
Jeg vil imorgen prøve at sætte mig ind i Davids link.

hilsen Kenneth

Fra : Andreas

Dato : 22-06-01 08:41

On 21 Jun 2001 23:30:52 GMT, jesper@wheel.dk (Jesper Skriver) wrote:

> [...]

<.....>

>Hvis du ikke ved hvorfor, så har du ikke noget at bruge en fast adresse
>til, så hvis jeg var dig, så ville jeg ringe ind og mede om at blive
>rettet til 2 dynamiske istedet ...

Well, jeg er også i den situation at jeg har bestilt en
bredbåndsløning - med lige under 4 ugers leveringstid og, det synes
jeg ikke er galt. Kan forstå på andre tråde her i gruppen at nogen
skal vente meget længere men sådan er der jo så meget.

Men hvordan er det nu med de dynamiske adresser - er det under online
registreringen at man vælger antal og får dem tildelt?

Det skal lige siges at min bestilling endnu er så ny, at jeg ikke har
fået ordre bekræftelsen - måske der står noget der?

--

Med Venlig Hilsen
- Andreas

Fra : Christian Erritsø

Dato : 22-06-01 23:15

"Andreas" <not@me.com> wrote in message
<snip>
> Men hvordan er det nu med de dynamiske adresser - er det under online
> registreringen at man vælger antal og får dem tildelt?
<snip>

Svjv er der normalt 2 dynamiske IP adresser med en standard Bredbånd|ADSL.
Hvis du skal bruge 4 eller 6 skal du bestille dem sammen med produktet, men
jeg går udfra du også kan få dem koblet på senere (jeg ved det dog ikke).

En dynamisk IP er noget du får tildelt når du tænder din computer og dit
netkort forsøger at gå på nettet. Det at den er dynamisk betyder at
centralen bestemmer den fra gang til gang, og den kan ændre sig uden varsel.

Christian Erritsø
"Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet"