Hvilken cpu kan jeg købe?
Fra : Mark Jensen

Dato : 17-09-06 11:40

Til de kloge hoveder.

For 3 år siden købte jeg et

Soltek- SL- 75FRN2 Nforce2 bundkort
Socket 462.

Der sidder en 1533 mhz cpu i.
Her er den helt præcis:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDY4

Jeg kan ikke gennemskue hvilken ny CPU jeg vil kunne sætte i, hvis jeg
skulle have lyst til det(hvilket jeg har). Findes der eks. en 3 GHZ
cpu der kan sidde i den?

Og er det umuligt at finde en ok stærkt gfk kort når man "kun" har AGP
porte?

Engang var jeg pænt med i bundkort-snak, men 3 år uden nykøb har sat
mig meget tilbage :)

På forhånd tak.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-09-06 12:19

Mark Jensen <jesperj@it.dk> wrote:

>For 3 år siden købte jeg et

3 år er langt tid når vi taler computerteknologi - Din maskine er jo
nærmest på stenalder stadiet

>Og er det umuligt at finde en ok stærkt gfk kort når man "kun" har AGP
>porte?

AGP er helt yt...

Du kan finde nyere gode grafik kort i AGP (f.eks Leadteks Geforce 7600
GT til ca 1500,-) , men jeg tror ikke det kan betale sig for dig...

Du er bedre tjent med at udskifte hele computeren. Et Intel Core 2 Duo
baseret system kan stærkt anbefales....

<mlr>

Fra : Mark Jensen

Dato : 17-09-06 14:05

On Sun, 17 Sep 2006 13:18:41 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> [...]
>GT til ca 1500,-) , men jeg tror ikke det kan betale sig for dig...
>
>Du er bedre tjent med at udskifte hele computeren. Et Intel Core 2 Duo

Det lyder dyrt. :)

Jeg er dog med på at jeg måske må søge nye græsgange og finde billigt
bundkort+cpu+billigt stærkt gfx kort.
Så vil jeg overveje hvor billigt jeg kan gøre det. Hvis jeg evt kan
genbruge DDR1-ram moduler vil det være fordel.

Tak for hjælpen

Fra : Claus Tersgov

Dato : 18-09-06 16:04

Mark Jensen skrev:

> [...]
> Så vil jeg overveje hvor billigt jeg kan gøre det. Hvis jeg evt kan
> genbruge DDR1-ram moduler vil det være fordel.

Sælg det du har og køb denne: http://www.aldi.dk/COMP_DK/OFFER_38/OFF02.HTM

Det kan slet ikke svare sig at rode med samle selv i dag!

Claus

Fra : Knud S.

Dato : 17-09-06 17:44

"Michael Rasmussen" <mic@NO_SPAMdou.dk> skrev i en meddelelse news:rbbqg21pk7qonbtvm7sgd08sqtst2vf369@4ax.com...

> AGP er helt yt...

Vel er det da ej - det er bare ikke det sidste nye.
Det kan netop købes udemærkede brugte AGP kort
til billige penge, hvis man har lyst til det. Selv
et GF 6600 GT kan købes som AGP.

Jeg har selv et Radeon 9800 Pro som snilt klarer alt det jeg
har brug for og mere til. Desuden er det helt lydløst.
Så kunne jeg da ikke drømme om at smide penge ud til et
andet kort når bare fordi mit er AGP.

> Du er bedre tjent med at udskifte hele computeren. Et Intel Core 2 Duo
> baseret system kan stærkt anbefales....

Mærkelig vejledning hvis man nu ikke har brug for det. Når du ikke kan
hjælpe manden med det han ønsker så prøv at se om du kan bruge
din tid bedre på at hjælpe en anden måske.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 17-09-06 20:02

"Knud S." <news@post-cybercity.dk> wrote:

>Vel er det da ej - det er bare ikke det sidste nye.

AGP er død !!

Der bliver måske fortsat produceret enkelte AGP-kort til os med ældre
maskiner, men alle nye bundkort er med PCI-E

>Mærkelig vejledning hvis man nu ikke har brug for det.

Tja, manden taler om ny CPU og nyt grafik kort til sit gamle socket-A
bundkort. Det er sgu ren galimatias. Ingen af delene kan genbruges, når
han formentlig om få måneder alligevel må skifte til nyt.

Der er mere økonomi i at købe et nyt med det samme....

<mlr>

Fra : Flemming M. Hansen

Dato : 17-09-06 13:00

"Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kan ikke gennemskue hvilken ny CPU jeg vil kunne sætte i, hvis jeg
> skulle have lyst til det(hvilket jeg har). Findes der eks. en 3 GHZ

Du kan finde dit bundkort her:
http://www.soltek.com.tw/soltek/FAQ/CPU_list/Soltek-K7_CPU_Support_List.pdf

> Og er det umuligt at finde en ok stærkt gfk kort når man "kun" har AGP
> porte?

Ja - et Geforce 7800 gs.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 17-09-06 19:23

"Flemming M. Hansen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Mark Jensen" <jesperj@it.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan finde dit bundkort her:
> http://www.soltek.com.tw/soltek/FAQ/CPU_list/Soltek-K7_CPU_Support_List.pdf

> Ja - et Geforce 7800 gs.

Hvis der skal sempron cpu i, skal man først opdatere bios til nyeste
version.
Eftersom du kører med et 3 år gammelt grafikkort, er der masser af
muligheder for at få et meget bedre grafikkort end det du har nu til billige
penge.
Hvor godt et grafikkort du har brug for afhænger helt af hvilke spil, du
gerne vil bruge.

Kurt