TDC skifter protokol ?
Fra : Ukendt

Dato : 17-09-06 11:43

Vi har fået brev om,at TDC skifter til en anden protokol på deres internet
den 19-9.Vi skal så selv sætte den om til den nye protokol for, at komme på
nettet.Mit spørgsmål er så, om man kan gøre det allerede nu,eller jeg skal
vente til den 19-9 ?
Venlig hilsen
Anne

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 17-09-06 11:53

AM formulated the question :
> [...]
> nettet.Mit spørgsmål er så, om man kan gøre det allerede nu,eller jeg skal

Hvis du ikke vil spørge TDC om det så tror jeg du skal komme med rigtig
mange flere oplysninger...

Hvilken type netforbindelse ?
Hvilken protokol skifter de fra ? og til?

The price of freedom of religion, or of speech, or of the press, is
that we must put up with a good deal of rubbish. - Robert Jackson

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 17-09-06 12:24

> Hvilken type netforbindelse ?
> Hvilken protokol skifter de fra ? og til?

Mit gæt: Fra PPPoE til DCHP, det gjorde de i hvert fald for nylig på
centralen her i området.

OP: Jeg er imidlertid ikke selv TDC-kunde så kan ikke umiddelbart svare
på spørgsmålet - men hvorfor overhovedet gøre et problem ud af det? Kan
du ikke bare skifte på den dato de foreskriver?

--
Michael

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-06 13:03

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> spørgsmålet - men hvorfor overhovedet gøre et problem ud af det? Kan du
> ikke bare skifte på den dato de foreskriver?

Dit gæt er rigtig.Jeg ser det nu heller ikke som noget problem,men spurgte
kun.
Jeg venter til den 19-9.

Anne

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-09-06 17:58

Michael Kjærsgård skrev:

> Mit gæt: Fra PPPoE til DCHP, det gjorde de i hvert fald for nylig på
> centralen her i området.

Ja, den 23/8 lukkede de for PPPoE, så folks net ikke virkede. Først den 26/8
fik kunderne brev om ændringen! (næstved centralen)

Det er virkelig smart kundebehandling.

Claus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-06 13:32

AM skriver:

> [...]
> nettet.Mit spørgsmål er så, om man kan gøre det allerede nu,eller jeg skal

Hvis du gør det nu, har du ingen internet bagefter

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Michael

Dato : 17-09-06 13:49

Klaus D. Mikkelsen skrev:

>AM skriver:

>Hvis du gør det nu, har du ingen internet bagefter

Jo fra den 19.

--
I believe that, as quickly as possible, young cows
ought to be allowed to go across our border

George W. Bush

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-06 14:43

> AM skriver:

> Hvis du gør det nu, har du ingen internet bagefter
>
> Klaus

Tak for svaret
Anne

Fra : Floffer Poffer

Dato : 28-09-06 17:07

On Sun, 17 Sep 2006 12:43:00 +0200, "AM" <an.msnabelapc.dk> wrote:

>Vi har fået brev om,at TDC skifter til en anden protokol på deres internet
>den 19-9
Generelt har de informeret om ændringen ufatteligt ringe.
De siger ikke at folk med en gammel Speedstream 2601 router skal
anskaffe sig en ny.
De siger ikke at de bare uden videre sletter at man har en fast IP.
Når man så snakker med support og får den igen "glemmer" de så lige at
nævne at før i tiden kostede fast IP kun noget i oprettelse - nu
koster det 30kr pr mnd!