Børnepasning mandag 18/9 i Århus
Fra : TDN

Dato : 17-09-06 10:16

Er der nogen der ved om børnehaverne bliver ramt af strejke fra mandag ????

Det er ikke særligt fedt når moren er udenlands, bedsteforældre er gamle og
placeret i andre landsdele og man selv ikke bare kan blive hjemme og passe
barn pga. arbejde.

Uanset hvor urimelige sparekravene er, er det ikke særligt rart at være
gidsel i en konflikt....

Mvh
Thomas

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-09-06 11:39

TDN wrote:

> Er der nogen der ved om børnehaverne bliver ramt af strejke fra
> mandag ????

Vi bruger en børnehave i Århus Nord og har ikke hørt noget.

> [...]
> blive hjemme og passe barn pga. arbejde.
>
> Uanset hvor urimelige sparekravene er, er det ikke særligt rart at

Hvis strejker ikke generede nogen, ville der ikke være nogen ide i at
holde dem.

Og ja, kæresten og jeg har også fuldtidsarbejde. En af os vil være nødt
til at tage fri fra arbejde, hvis der er strejke på mandag.
--
Far + digitalkamera + webserver = http://ekot.dk/dagbog/

Fra : TDN

Dato : 17-09-06 12:28

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>

> Og ja, kæresten og jeg har også fuldtidsarbejde. En af os vil være nødt
> til at tage fri fra arbejde, hvis der er strejke på mandag.

Vi bruger Sommerlyst i Skejby, Århus N, gad vide om vi først får noget at
vide i morgen tidlig når vi står uden foran døren ????

Det kunne være rart hvis de meldte det ud så forældrene havde mulighed for
at finde alternativ pasning inden.

Mvh
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-06 13:46

"TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne være rart hvis de meldte det ud så forældrene havde mulighed for
> at finde alternativ pasning inden.

Jeg er ikke 100 % sikker, men jeg mener, at de sagde i regional-nyhederne i
går / forgårs, at forældrene ville få direkte besked, hvis der var strejke i
morgen. Hvis du ikke har hørt noget endnu, betyder det vel, at børnehaven
har åbent i morgen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk
http://tjekmig.dk/forum/

Fra : Per Jørgensen

Dato : 17-09-06 18:21

> [...]
> passe barn pga. arbejde.
>
> Uanset hvor urimelige sparekravene er, er det ikke særligt rart at være

Nej da, selvfølgelig er det ikke rart når det går ud over uskyldige i sådan
en konflikt,
men kunne jo være din arbejdsplads, eller erhvervsområde næste gang.

Og ordentlige vilkår for vores børn, og for den sags skyld, vores ældre,
bakker jeg i hvert fald gerne op om.

Mvh
Per

Fra : Mette og René

Dato : 17-09-06 18:33

"Per Jørgensen" <per.b.j@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> "TDN" <tdn.fjerndette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

vores integrede inst. i spørring nord for århus har strejket siden fredag og
fortsætter mandag. Vi får at vide fra dag til dag om de åbner eller ej. MIn
svigerinde som arbejder i en vuggestue i lystrup snakkede om deres leder
ville hvae strejke fra mandag men de andre pædagoger synes det var for kort
varsel at give forældre, så lyder til der kunne være noget i farvandet med
at flere går i strejke

mette

Fra : Ole

Dato : 02-10-06 13:40

"Mette og René" <dsl289289@(slet)vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> leder ville hvae strejke fra mandag men de andre pædagoger synes det var
> for kort varsel at give forældre, så lyder til der kunne være noget i

ROFL - lederen der er arbejdsgivers repræsentant vil bare strejke!

Men hælde-vand-ud-ad-ørerne-og-gøre-alle-tilfreds-gokkerne syntes det var
syyyyynd for forældrene og du skulle have tid til til at arrangere sig.

Vorherre bevares - er der noget at sige til at pædagoger har en jammerlig
løn og nogle jammerlige arbejdsvilkår?

Fra : bare mig

Dato : 19-09-06 18:26

> [...]
>
> Det er ikke særligt fedt når moren er udenlands, bedsteforældre er gamle
> og placeret i andre landsdele og man selv ikke bare kan blive hjemme og

jeg ved at imorgen er der en del flere institutioner der strejker og er
lukkede. Så måske i skulle overveje at få jer en barnepige ? Jeg har en del
arbejde for tiden, da de forskelilge institutioner er lukkede, så forældrene
har spurgt mig, plus venner til de børn jeg normalt passer og sådan.

Fra : Ole

Dato : 02-10-06 13:34

> [...]
> passe barn pga. arbejde.
>
> Uanset hvor urimelige sparekravene er, er det ikke særligt rart at være

nu er det så nok heller for din skyld der strejkes - nok nærmere for dit
barns skyld.