Er der en chance for at de bare er løbet v~
Fra : Charlotte Hvejsel

Dato : 16-09-06 21:16

Har lige skrevet et indlæg for 20 min siden, men det kom ikke frem, så
prøver igen. Bær over med mig hvis der kommet to i træk.

Nå men jeg er en af de personer som altid er "heldig" at rende ind i dyr
som tilsyneladende ikke har nogen ejer. Idag stødte jeg først ind i en
killing på ca 14-16 uger, kort efter ind i en mere på samme størrelse.
De var tydeligt vant til hinanden. Hvad er chancen for at de to små
banditter bare er løbet væk og nogen leder efter dem? For mig lyder det
mere som om de er smidt ud. De er ekstremt håndvandte. Jeg bar dem rundt
i favnen uden det store stritten imod. De spandt højt når jeg kælede dem
og faldt hurtigt i søvn på mig. Ungerne på vejen sagde at de var kommet
indenfor de sidste par timer. De er i god stand, ikke beskidte og ikke
underernæret, hvorfor jeg formoder at de kommer fra et hjem.
Nå men nu har jeg fået dem afsat i et par dage af en sød nabo og
derefter hænger jeg på dem igen. Jeg har selv to katte som ikke vil have
andre katte omkring dem.
Men hvad er mine muligheder? hvis man tager dem med til et kattehjem,
tror de vel at det er mine. Hvad har man af muligheder?

Med venlig hilsen
Charlotte Hvejsel
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 16-09-06 22:00

<klip> Idag stødte jeg først ind i en
> killing på ca 14-16 uger, kort efter ind i en mere på samme størrelse.
> De var tydeligt vant til hinanden. Hvad er chancen for at de to små
> banditter bare er løbet væk og nogen leder efter dem?
<klip>
> [...]

> De var tydeligt vant til hinanden. Hvad er chancen for at de to små
> banditter bare er løbet væk og nogen leder efter dem? ....
<snip> Men hvad er mine muligheder? hvis man tager dem med til et kattehjem,
> tror de vel at det er mine. Hvad har man af muligheder?

Der er da altid en teoretisk chance :o
Forhør dig hos naboerne om de har eller kender nogle der har fået killinger,
men de har netop alderen til at være den slags killinger, som er avlet uden
omtanke ("det er baaare såååå hyggeligt at få killinger, og kattenskal da
have lov til at prøve det...NOT!!!", og nu kan de ikke finde et hjem til
dem. Hvad gør man så? Man "dumper" dem i et villakvarter og håber nogle
tager dem til sig.

Du skal naturligvis kontakte et kattehjem, det er netop dén slags killinger
de prioriterer først, og de mistænker sørme ikke dig for noget. Du er jo
bare den ansvarlige, der tog fat i problemet. Mange mange mennesker lader
blot stå til i den slags situationer og tænker at det ikke er deres problem.
(men det er jo faktisk mest killingernes problem)

Tak for du tager dig af dem, jeg kan anbefale Inges Kattehjem i Glostrup
eller kattehjemmet i Hillerød (husk, ring først!)

Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor

Fra : Charlotte Hvejsel

Dato : 16-09-06 22:09

Når jeg tøver i forhold til kattehjemmene, er det fordi jeg hader hvis
de tror jeg bare er ude på at komme gratis af med mine egne killinger.
Det koster jo penge at aflevere killinger og det har jeg fuld forståelse
for, da det er et kæmpe stykke arbejde de gør for at få dem ud i nye
hjem. Men jeg syntes ikke jeg har råd til at betale 500 kr. pr killing
jeg har fundet. Derfor er jeg bange for at de bare vil tro at jeg er ude
på at snyde dem og komme let af med dem.
Men jeg håber sørme de vil tage imod dem, da det godt nok er nogle kælne
små trolde.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 17-09-06 22:07

<klip> Når jeg tøver i forhold til kattehjemmene, er det fordi jeg hader
hvis
> de tror jeg bare er ude på at komme gratis af med mine egne killinger.
> Det koster jo penge at aflevere killinger ...
</klip>

Ja, hvis det er dine egne, men det er det jo ikke så der er ingen problemer.
Du kan da tilbyde et symbolsk beløb, og sige at du gerne vil større
kattehjemmets arbejde (hvis det altså er dét du gerne vil *smil*)

Private killinger koster ikke 500kr. at indlevere på IK, der gradueres
prisen efter killingens alder. Men kan ikke huske satserne lige pt.

Kattehjemmene har stor erfaring i af pejle sig ind på om man fortæller
sandheden, men selv i de tilfælde hvor man er sikker på at folk binder én en
historie på ærmet, tager man altså imod de små trolde - som sagt det er jo
kattehjemmenes fornemste opgave. Det er jo ikke kattenes skyld .... og
heldigvis får f.eks. Inges Kattehjem mange donationer, så de kan holde
snuden over vandet. Men de vil da naturligvis altid gerne have lidt
ekstra...eller en kage til personlaet, hvis man ikke lige har penge tilovers
:)

Lad mig høre hvordan det spænder af :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor