Hvidløg.
Fra : RC

Dato : 16-09-06 19:01

En veninde sagde i dag, at man gerne må give katte et lille stykke rå
hvidløg - dog skal man skære den, så den er på størrelse med en pille.

Hvad siger I til det ?

/ Anja.

Fra : Denise

Dato : 16-09-06 19:28

RC wrote:
> En veninde sagde i dag, at man gerne må give katte et lille stykke rå
> hvidløg - dog skal man skære den, så den er på størrelse med en pille.
>
> Hvad siger I til det ?
>
> / Anja.

Hej Anja

Hvidløg er giftigt for katte - det er iøvrigt alle løgtyper.

--
Hilsen Denise

Fra : Charlotte Hvejsel

Dato : 16-09-06 20:30

Hvad skulle formålet være??

Med venlig hilsen
Charlotte Hvejsel
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Anette

Dato : 17-09-06 17:36

Charlotte Hvejsel wrote:
> Hvad skulle formålet være??

Hos hunde holder små mængder hvidløg et par gange om ugen, de fleste
lopperne væk og mindsker antallet af angreb af skovflåt. Det er lidt
rarere/naturligt at give sin hund foder med hvidløg et par gange om ugen,
end det er at dryppe hunden i nakken med et produkt man reelt ikke ved hvad
indeholder, kun at det dræber lopper og skovflåter.
Hvidløg kan man ikke bruge til katte, da kattes tarmsystem er noget mere
følsomt end hundes og katte risikerer en voldsom forgiftning af de fleste
løgprodukter.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-09-06 17:50

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
> følsomt end hundes og katte risikerer en voldsom forgiftning af de fleste

Jeps!
jeg har brugt hvidløg til mine hunde i 10 års tid, og har aldrig haft brug
for andet loppebekæmpelse, vi er dagligt i skoven, og de flåter de får med
hjem er meget få på en sesson.
til gengæld har jeg måtte dryppe kattene med det stads i nakken, som jeg
ikke er videre begejstret for.. men ingen lopper på vovserne.

mvh. marie
www.photopassion.dk

Fra : C.H

Dato : 17-09-06 18:34

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:450d7cbb$0$142$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> til gengæld har jeg måtte dryppe kattene med det stads i nakken, som jeg
> ikke er videre begejstret for.. men ingen lopper på vovserne.

Selvom dette er en kattegruppe, så vil jeg da lige nævne, at hvidløg også
tåles dårligt af hunde. Man skal også her være påpasselig med mængderne af
rå løg. De kan tåle lidt men det anbefales at begrænse indtaget.

CH

Fra : RC

Dato : 16-09-06 22:51

> Hej Anja

> Hvidløg er giftigt for katte - det er iøvrigt alle løgtyper.

Tak for svar, Denise .

Charlotte : Formålet skulle vel være den gode virkning, som hvidløg har på
mennesker......

/ Anja.

Fra : Denise

Dato : 16-09-06 20:47

RC wrote:
> En veninde sagde i dag, at man gerne må give katte et lille stykke rå
> hvidløg - dog skal man skære den, så den er på størrelse med en pille.
>
> Hvad siger I til det ?
>
> / Anja.

Fandt lige nogle links fra Marianne, hvor man kan læse om katte og
hvidløg/løg og hvad sygdomme man kan risikere katten kan få af det.

http://www.peteducation.com/article.cfm?cls=0&cat=1763&articleid=1108

http://cats.about.com/cs/catfood/a/humanfood.htm

http://www.vetinfo.com/ctoxin.html

http://www.care2.com/channels/solutions/pets/816