Kattefoder
Fra : Gitte Bormann

Dato : 16-09-06 14:38

Jeg er i fuld gang med at undersøge markedet for kattefoder, da jeg vil
skifte til noget GODT. Har modtaget vareprøver fra Oliver - men kunne
rigtig godt tænke mig at høre om andres erfaringer.
Jeg vil gerne have noget ordentligt - uden at blive ruineret. Nogle
forslag? Er Olivers ok?

Med venlig hilsen
Gitte Bormann
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : C.H

Dato : 16-09-06 14:59

"Gitte Bormann" <gittebormannKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> rigtig godt tænke mig at høre om andres erfaringer.
> Jeg vil gerne have noget ordentligt - uden at blive ruineret. Nogle

Jeg er lige skiftet fra Hills Prescription diet C/D til Olivers - og er
indtil videre tilfreds. Jeg har gjort det, at jeg har studeret
indholdsfortegnelsen og kontaktet en dyrlæge for at få en overblik over,
hvad der er brug for i en god kattemenu. (Jeg har en enkelt kastrat, så det
skulle også være forebyggende i forhold til urinvejssten). Desuden
sammenlignede jeg Hills og Olivers.
Tilsammen fandt jeg ud af, at Olivers på papiret ihvertfald var godt nok -
og jeg bestilte 5 kilo til at afprøve det på kattene. Kattene dømte og fandt
Olivers udemærket - de kunne godt lide smagen og er nu gået helt over til
det.

Gevinsten er selvfølgelig, at jeg nu får maden leveret ved døren, at det er
billigere end Hills og selvfølgelig, at kattene er sunde og friske...

CH

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-09-06 15:13

C.H <vaxen7@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Gevinsten er selvfølgelig, at jeg nu får maden leveret ved døren,
> at det er billigere end Hills og selvfølgelig, at kattene er sunde

Jeg tilslutter mig fuldstændig CH. Kattene elsker det.

Venlig hilsen

Tove :)

Fra : Siri

Dato : 16-09-06 15:14

> [...]
> rigtig godt tænke mig at høre om andres erfaringer.
> Jeg vil gerne have noget ordentligt - uden at blive ruineret. Nogle

Hej Gitte
Hot emne - og et med flere tråde fornylig.
Der er flere muligheder, tjek også under fanen 'Produkter' (øverst på
siden) - og som sagt, Svante har spurgt fornylig (og jeg har jublet over
Royal Canins foder specielt til persere, for min perser er vild med det,
fremfor Hills, som hun altid har fået af sine tidl. ejere, og fremfor
Oliver's, som hun også har prøvesmagt), og der er flere tråde om det,
hvis du går en side eller to tilbage.
Jeg fandt Royal Canins hjemmeside via Google, gik ind under 'kontakt' og
skrev til dem, at jeg havde en kræsen perser, der ikke gad røre andet
end sit Hill's tørfoder, men at jeg var på jagt efter noget lækkeri til
hende. Så bad jeg om nogle prøver på specifikke typer af deres foder -
de sendte så prøve på to slags, det var til gengæld store gode poser á
400g, så man ikke bare kan se, om katten kan lide det, men også en evt.
langtids-effekt på tænder (tandstens-problemer) og fordøjelsesproblemer,
hårboller f eks. Det var klart en succes for os, Gia og mig.
Jeg er knap så vild med Oliver's, fordi de i mine øjne er langt ude, når
de nævner det som en positiv ting, at de henter lammekødet til foderet
helt fra New Zealand - jeg synes, at det er miljøsvineri - andre er
uenige.
Men prøv dig frem med kvalitetsfoder, hvad din kat trives med.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 16-09-06 15:17

> [...]
> rigtig godt tænke mig at høre om andres erfaringer.
> Jeg vil gerne have noget ordentligt - uden at blive ruineret. Nogle

Hej igen - prøv at gå tilbage til side 4, hvor Daniel J har en tråd:
Vores kat ?brækker sig ikke. - der står også en del om foder og det
rigtige foders gode virkninger

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 16-09-06 15:49

Siri skrev:

> Hej igen - prøv at gå tilbage til side 4,

Husk lige, at det ikke er alle, der læser gruppen via hjemmesiden. Jeg
læser fx gruppen med min sædvanlige newsreader. Derfor giver det ikke
rigtig mening,når du refererer til en 'side 4', som kun er på hjemmesiden.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Siri

Dato : 16-09-06 16:25

> [...]
> rigtig mening,når du refererer til en \'side 4\', som kun er på hjemmesiden.

Nårh? Jamen, det anede jeg ikke. Jeg vidste ikke, at man kunne læse "via
en sædvanlig newsreader", som du skriver, og jeg synes endda, at jeg har
været godt inde omkring diverse FAQ-sider om nyhedsgrupper. Men det er
nok ligesom det der binaer.dk, der skal man også være inde om
etellerandet andet end sitet her - dk-fritid-dyr-kat.dk - og så
avanceret er jeg ikke
Men altså, Daniel havde en tråd om det, jeg tjekkede bare ikke datoen,
og der er flere, hvis man ser sig om. Da jeg startede herinde, klikkede
jeg 'tilfældigt' på nye og gamle indlæg, f eks "side 25" eller et antal
sider tilbage for at få et indtryk af gruppen - og det gør jeg stadig
indimellem, der er stort og småt, og det synes jeg er godt
Mest af alt faldt jeg netop for det, at her kan man få lov at kigge med
uden at skulle ytre sig og tilmelde sig og betale via mobiltelefon og
hvad ved jeg
Der er andre katte-debatfora, der kræver tilmelding, før man må læse et
eneste indlæg, og et andet, der, ja virkelig, krævede betaling via
mobillen. Så står jeg af.
Og så er tonen for det meste flink her....

Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 16-09-06 16:51

Siri skrev:

> Nårh? Jamen, det anede jeg ikke. Jeg vidste ikke, at man kunne læse "via
> en sædvanlig newsreader", som du skriver, og jeg synes endda, at jeg har
> været godt inde omkring diverse FAQ-sider om nyhedsgrupper.

Har du også kigget på den her: http://www.usenet.dk/ - der står, hvordan
du gør. Der er jo massevis af andre nyhedsgrupper om alt muligt - måske
ku noget af det være spændende.
Og så er det aldeles gratis.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Siri

Dato : 17-09-06 09:52

> [...]
>
> Har du også kigget på den her: http://www.usenet.dk/ - der står, hvordan
> du gør. Der er jo massevis af andre nyhedsgrupper om alt muligt - måske

Jepper - og kigget ind om forskellige FAQ der også - bl.a. i min jagt på
en forklaring på det der binaer.dk.... Jeg var henne hos en bekendt, der
er totalt nørd, og han fandt det og viste mig nogle kattebilleder - men
han sagde jo bare, ork, det er nemt, det kommer af sig selv, det er ikke
svært... Ha... Da jeg kom hjem ville min pc ikke andet end at starte det
der trælse Outlook pjat... På mit job vil den have en Passport-kode, og
jeg gætter på, at alm dansk rødbedepas ikke er nok dér
Hvis man ikke kan gå på det uden at Microsoft, fred være med dem, skal
blandes ind i det, og man skal logge ind og sende og modtage fem
forskellige steder - nej.....
by-the-way, så var der da nogle afsindigt sjove usenet-grupper, siden
henviste til en aldeles uortodoks, men afsindigt sjov FAQ for en gruppe,
der hed noget i retning af 'ikke-ord' - splittergale
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 16-09-06 15:36

"Gitte Bormann" <gittebormannKATTE@BAKKEmail.dk> skrev i en meddelelse
Er Olivers ok?

> Med venlig hilsen
> Gitte Bormann
> - Tøm kattebakken ved privat svar
---

Mine to raggier er også på olivers, og har været det i et års tid.
både jeg og misserne er meget tilfredse med det.

mvh. marie

Fra : Denise

Dato : 16-09-06 16:03

Gitte Bormann wrote:
> [...]
> kunne rigtig godt tænke mig at høre om andres erfaringer.
> Jeg vil gerne have noget ordentligt - uden at blive ruineret. Nogle

Min mor fodrer os med Hills og IAMS tørmad med Lam og også noget Hills
vådmad og har gjort det i mange år. Vi er super glade for maden, og har
aldrig - 7-9-13 - maveproblemer.
Hilsen Molly på 17 år og Blonde og Dino på 11 år.

--
Hilsen Denise

Fra : Kujo Sims

Dato : 16-09-06 19:10

Chekkede lige produkt oversigten. Så at Arion Adult har fået gode
anmeldelser, og ifølge en af komentarene var rimelig biligt i forhold
til andet fodder 200 kr for 10 kg. Mit dillema er at jeg godt vil give
min 4 mrd killing god mad, men desværre er prisen en faktor.

Fra : Gitte Bormann

Dato : 18-09-06 16:36

1000 tak for alle jeres svar. Det er jo noget af en jungle, det der
kattemad! Lige nu har jeg prøvepakker fra 4 firmaer . Olivers er
vistnok et hit - det 'gled ihvertfald ned'. Ellers ser Royal Canin også
ud til at være godt. Har købt killingetørkost derfra - og det er der
ingen af de voksne katte, der føler sig for gode til at spise .
Pt. opfører Muddi sig som om, han er død og kommet i himlen: det vrimler
med tørkost OVERALT! Han er heeeeeelt til tørkost...ja, han spiser
nærmest alt, hvad der rasler.

Mange hilsner