lilo
Fra : Palle Jeppesen

Dato : 21-06-01 22:36

Hej
er der nogen måde at installer Lilo (i boot sector) på fra dos

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 21-06-01 23:15

"Palle Jeppesen" <Pallej@iname.com> wrote:

>Hej
>er der nogen måde at installer Lilo (i boot sector) på fra dos

Nej.

Men det ville være et interessant projekt at bære (?) Lilo og Fdisk
til DOS.

Hvad vil du opnå?
--
Svend Olaf

Fra : Palle Jeppesen

Dato : 21-06-01 23:51

jeg har en bærbar uden floppy og cd-rom og nå tage hd ud og sætte den i en
anden pc for at få dos på den så jeg kan bruge loadlin og autoboot til at
installere
og da jeg opgraderet til redhat 7.1 skete der noget med lilo så den ikke
kunne boote
og da der ikke er noget floppy så måtte den ud og i skuffen på den anden pc
og så passet
hda hdb osv. ikke
så ville det være nemt med en måde at boote på når det gik galt og man ikke
har et floppy der virker :)

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 22-06-01 23:29

> [...]

>hda hdb osv. ikke
>så ville det være nemt med en måde at boote på når det gik galt og man ikke

Jeg tror ikke jeg er helt med, men det kunne lyde som om det du skulle
have er et MBR boot program, der altid booter hda1, undtagen hvis en
tast trykkes, så bootes eksempelvis hda4, der kunne indeholder en
lille DOS eller Linux installation.

Lilo for arbejdspartitionen kunne så installeres på hda1.

Der er ikke noget i vejen for at Lilo kan køre i kæde, så du kunne
også bruge Lilo i MBR. Jeg er dog ikke i stand til at give detaljerne
på stående fod.
--
Svend Olaf