Polirikmål=lykke, men førstved døden afgør~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-06 00:39

Grækernes visdom var at håbet er bedragerisk og du kan tro at du er på
vej mod et godt mål, men hvis du nær døden indser at du sigtede galt,
så er det ikke meget værd.
Så politikernes mål om størst mulig lykke for flest, er problematisk.
Jeg tror at den enkelte har rettesnoren for egen lykke og frihed er
redskabet til lykkemaximering
Individet selvskal vælgede udfordringer,dergiver bæredygtig trivsel
for hin enkelte.
Væk med gerningsretfærdighed og farisæisme og regelrytteri og
skrivebordsteori.

" Andres lykke er trøsten for dem, der ikke længere kan
være lykkelige Honoré de Balzac

ly Individualisme er kilde og hovedårsag til al
lidelse. Nietzsche

Ly ...med lykke menes der nydelse og fravær af smerte, med ulykke
menes der smerte og mangel på nydelse. J.S. Mill

ly "Nydelse skal stjæles, nydelse følger viljen. Den skal ikke
påtvinges os. Man kan ikke tvinge folk til at blive lykkelige .
Rousseau.

ly "Vi har opfundet lykkken" - siger de sidste mennesker og
misser med øjnene. Nietzsche

Ly Ak jeg følte i tidligere Tid kun alt for dybt Smerten ved, at
det var gjort mig umuligt at nyde dette skønne menneskelige liv. Søren
Kierkegaard

ly At arbejde tro og ivrig efter naturen, det er, synes det mig,
den sikre vej til målet. Vincent van Gogh

ly At blive lykkelig ligger ikke i at eje meget, men i at elske
meget og håbe. Félicité Robert de Lamennais

ly At ophæve religionen, er at fordre folkets virkelige
lykke.Marx Religion er opium for folket

Ly At være lykkelig er en dyd, og en af de største.
Joseph-Arthur de Gobineau

Ly De lykkeligste mennesker er de kedeligste og mest trættende.
Anton Tjekhov

ly De ved ej, at de blot søger jagten og ingenlunde
byttet(lykken er at være på vej) Pascal (og Strindberg, Goethe, Lars
Lilholdt m.fl.)

ly 'Den der vil lære at juble i vilden sky

ly Den fornuftige stræber efter friheden for smerte, ikke efter
nydelsen.

ly Den sande lykke består i at kunne være lykkelig uden lykke.
Francoise Segan

ly Der findes fire slags mennesker her i verden: de elskende, de
ærekære, de iagttagende og de dumme. Lykkeligst er de dumme.
Hippolyte Taine

Ly Det har aldrig været meningen, at livet skulle være let. Det
er hårdt både at være på toppen og helt nede. Livet er den ene krise
oven i den anden. Richard M. Nixon

ly Endnu har der ikke levet nogen filosof, som var til at holde
ud, da han havde tandpine. William Shakespeare

Ly Enhver kan sikre sig lykke, hvis han lærer at søge den ikke
uden for, men i sig selv. Seneca

Ly Happiness is essentially a state of going somewhere,
wholeheartedly, one-directionally, without regret of reservations.
William H. Sheldon

Ly Happiness is like coke - something you get as a by-product
in the process of making something else. Aldous Huxley 1894 - 1963

Ly Happiness is not an ideal of reason but of
imagination.Immanuel Kant

Ly Happiness is not wanting to be anywhere else, not waiting for
anything new to happen, not looking round the next corner or over the
next hill. William Nicholson

Ly Har du en have og et bibliotek, da mangler du intet. Marcus
Tullius Cicero

ly Hele hemmeligheden bag et lykkeligt liv er at være dybt
interesseret i én ting og vældig optaget af tusind. Hugh
Walpole

LY Hvad er lykke? Den følelses, at magten tiltager - at modstanden
overvindes Nietzsche

Ly Hvis folk bare ville forholde sig til deres liv med samme
opmærksomhed og intensitet, hvormed en teaterinstruktør sætter en
forestilling i scene, så ville menneskene være meget lykkeligere.
Suzanne Brøgger

Ly Hvis mennesket skulle bygge "Lykkens Hus", så ville det blive
det største rum blive ventesalen. Jules Renard

ly Individuation is the source and primal cause of all
suffering.

ly Ingen kan tvinge mig til at blive lykkelig på hans
måde.Immanuel Kant

ly Jeg ved at man sætter lykken på spil, ved at søge at opnå den
igennem det, som skulle være virkningerne af lykken Andre Gide
1859-1951

Ly Livet er mere end blot at sætte hastigheden op. Mahatma
Gandhi (1869-1948)

ly Lykke er den eneste mening med livet, hvor lykken svigter,
bliver eksistensen et sindsygt og sørgeligt foretagende. George
Santayana

Ly Lykke er et godt helbred og en dårlig hukommelse. Ingrid
Bergman

Ly Lykkelige mennesker er ikke interessante. Charles
Aznavour

ly Lykken er aldrig munter eller alvorlig. Den er lykke.
Armand Salacrou

Ly Lykken er altid identisk med erindret lykke. Kun sorgen hører
øjeblikket til. Tove Ditlevsen

Ly Lykken har vi ikke og får vi ikke, vi ønsker den kun.
Anton Tjekhov

Ly Lystens herredømme, giver skuffelser og håb og forhindrer
varig lykke. " Schopenhauer

Ly Man er ikkelykkelig: Vores lykke er at ulykken holder mund.
Jules Renard

Ly Man slider sig selv op i forfølgelse af rigdom eller kærlighed
eller frihed, man gør alt for at opnå en ret, og når den er opnået,
nyder man den ikke. Oriana Fallica

Ly Mange mennesker leder efter lykken på samme måde, som de leder
efter en hat: De har haft den på hele tiden. Nikolaus Lenau

ly Menneskenes skæbne er indretttet på lykkelige øjeblikke, men
ikke på lykkelige tider. Friedrich Nietzsche

Ly Når vi dykker ned til bunden af nydelse, bringer vi mere grus
op end perler. Balzac

Ly Nu skal jeg fortælle en historie om LYKKEN KAN LIGGE I EN
PIND"Vi kender alle sammen lykken.nogle ser den år ud, år ind. andre
kun i visse åringer, på en enkelt dag, ja der gives de mennesker, som
kun een eneste gang i deres liv er den, men se den gør vi alle. HC
Andersen

Ly Også den ringeste kan være lykkelig og på sin måde fuldkommen.
Goethe

LY Så tumler jeg fra begær til nydelse, og længes efter min
nydelse efter begæret. Goethe

ly Sandheden er, at vi altid skal være ulykkelige, og vi er det.
Arthur Schopenhauer

ly Selv om vi var virkelig overbevist om, at svin er lykkeligere
end mennesker, skulle vi ikke af den grund tage imod Kirkes tjenester.
Vi værdsætter i virkeligheden ikke glæder i forhold til deres
intensitet; nogle glæder synes os ganske naturligt at foretrække for
andre. Bertrand Russell

Ly Selvom Eftersom vi altid træffer foranstaltninger til at blive
lykkelige, er det uundgåeligt, at vi ikke altid er det. Blaise
Pascal

ly Tag altid lykken på forskud, ellers kommer den aldrig. Aksel
Sandemose

Ly That man is richest whose pleasures are the cheapest.
Thoreau (1817-1862)American Essayist, Poet, and Naturalist

ly The happy people are failures because they are on such good
terms with themselves that they don't give a damn. Kina ordsprog

Ly The natural rhythm of human life is routine punctuated by
orgies. Aldous Huxley 1894 - 1963

ly To andre afsnit/uddrag er også værd at læse igen - den hvor
den vilde , Mustapha Mond og Henry Foster taler sammen : "Men jeg
holder af ulemperne." "Det gør vi ikke ," siger præsidenten, "Vi
foretrækker at fare med lempe." "Men jeg bryder mig ikke om lemnpe.
Jeg vil have Gud, jeg vil have poesi, jeg vil have rigtig fare, jeg
vil have frihed, jeg vil have kærlighed. Jeg vil have synd.""Men , min
kære unge mand," sagde Mustapha, "De kræver jo i virkeligheden ret til
at være ulykkelig." Huxley, FagreNyVerden

ly Ved du, hvad der er den største smerte? Det er at se den
største lykkes tomhed. August Strindberg

ly We all live with the objective of being happy; our lives are
all different and yet the same. Anne Frank

ly You will never be happy if you continue to search for what
happiness consists of. You will never live if you are looking for the
meaning of life. Albert Camus

LY1 ,3Xsk The supreme happiness is to work towards a high personal
goal and not worry about the outcome Latinsk Sentens

ly1 Hemmeligheden ved succes er stadig at ville noget.
Benjamin Disraeli1808-1881

Ly1 Et godt liv, som jeg forstår det, er et lykkeligt liv.
Jeg mener ikke, at du vil blive lykkelig, hvis du er god. Jeg mener,
at hvis du er lykkelig, vil du blive god.Bertrand Russell

Ly1 Et liv uden stadig selvprøvelse, er ikke menneskeværdigt.
Sokrates ifl. Platon

ly1 Fri er ikke den, der kan gøre, hvad han vil, men den, der kan
blive, hvad han skal. P. Lagarde

ly1 Hvad er godt? Alt hvad der forhøjer magtfølelsen, viljen
tilmagt, magten i selve mennesket. Hvad er slet? - Alt, hvad der
stammer fra svaghed. Hvad er lykke ? - Følelsen af, at magten vokser -
at en modstand bliver overvundet. Nietzsche

Ly1 Lykken ligger ikke i at slippe for at være ulykkelig. Klara
Johanson

LY1 The formula of happiness? A Yes, a Nay, straight line, a goal.
Nietzsche

LY11a Livsglæde er et valg. Bent Melchior

LY11ufelb Vi tror denned lykke skabes i de danske biler ude i
søndagsbilismen, på publikumspladserne, hvor man kan følge
fodboldkampene i Idrætsparken, eller i KB-Hallen, eller foran
TV-apparaterne. Glistrup 1971

Ly11ufelb** Men når folk så skal opbygge deres glæde og se Otto
Leisner i farve-TV eller køre frem og tilbage langs hovedvej 1 fra
Korsør til København hver søndag, eller hvad det nu er, der giver folk
glæde, eller gå i deres sommerhuse og plante fyrretrær, for nu at tage
tre typiske ting, der glæder danske befolkning, så er det nødvendigt,
så er det nødvendigt, at der skabes de bedst mulige økonomiske rammer
ved anvendelse af færrest mulige af ugens 168 timer. Glistrup

Ly1ms Vore medmenneskers misundelse er vor lykkes målestok.
Magnus von Platen

ly1Pg Alle er afgudsdyrkere, nogle dyrker anseelsen, andre egoismen,
men de fleste dyrker nydelsen. Balthazar Graciàn

LY1skelz Happiness is the absence of the striving for happiness
Chuang-tzu (fl. B.C. 350)Chinese Philosopher.

LY1ufelb Livkunst består ikke i at klynge sig til en bestemt form
for lykke, men i at lade lykken skifte form uden at blive forbitret
over forandringen. Charles Morgan

ly2 Ingen kan tvinge mig til at blive lykkelig på hans måde.
Immanuel Kant

LY2ufelb Happiness is a ball after which we run, wherever it
rolls, and we push it with our feet, when it stops
Goethe (1749-1832)German Poet, Dramatist, Novelist, and Scientist
SISYFOS.

Ly3 Det er ikke nogen let sag (pol) "at holde sit Tungsind nede ved
at producere. Søren Kierkegaard

Ly3l Man skal være gud for at kunne afgøre, hvad der er sejr, og
hvad der er nederlag. Anton Tjekhov

LYåz 'Lyst og livsglæde er utænkelige uden kamp

lyCk The most unendurable thing, to be sure, the really terrible
thing, would be a life without habits, a life which continually
required improvisation. Friedrich Nietzsche

lydirekte Naragtighed er den direkte jagt efter lykke og
skøndhed. George Bernard Shaw

lyEG Vi bør stile efter hvad der er dejligt og rart i livet, men så
vidt mulig at undgå dets utallige onder....Den lykkelige skæbne er
den, hvor en mand går gennem livet uden nogen større smerte, legemlig
eller sjælelig.Nietzsche

LYEl LYKKE = At åbne et vindue og slippe en bi ud.
Kinesisk ordsprog

lyes Individuation is the source and primal cause of all suffering

lykå Hvad jager vi dog efter? Er det lykken? Den har
ingen endnu fanget ved kun at tænke på sig selv, den smutter fra os,
hvis vi tror, vi kan gribe den uden at dele den med andre.
Margrethe II af Danmark

Lyly Man bliver i dårligt humør, når man giver sig tid til at
spekulere over, om man er lykkelig eller ej. George Bernhard Shaw

Lypop Lykken er at vide, hvad der er normalt, og at det
normale har vide grænser. Inge og Sten Hegeler, slogan for deres
epokegørende sexbrevkasse i Ekstrabladet 1966-1971

lys er vejen

LYskels "Hvor megen fordel ofrer ikke mennesket, hvor lidet
"egennyttigt" er det ikke! Alle dets affekter og lidenskaber vil have
deres ret - og hvor fjernt står ikke affekten egennyttens kloge nytte!
Man vil ikke sin "lykke" man skal være englænder for at kunne tro, at
mennesket altid søger sin egen fordel." Nietzsche

Lystruktur Essays To fill the hour - that is happiness. Ralph
Waldo Emerson 1803-1882