Pengebegær og lykken i døden
Fra : Bo Warming

Dato : 16-09-06 00:28

Pengebegær og lykken i døden

Helt som biblen, siger de græske konger og tænkere at den guldrige kan
ikke tage med sig, så materialisme er en betænkelig sag.

" Ingen må prises lykkelig før sin død". Herodot, Solon mm.

Men hvis långivernes politiske chikane mod mig bliver ved at
forhindre, at jeg trækker friværdi ud til luksusforbrug, så efterlader
jeg mig et timillionerkroners hus til mine arvinger og er altså en
ædel bidragyder til korpsånden. Så er jeg som Krøsus og Midas.

Man har da gjort gavn for menneskeheden, hvis man gir noget videre til
næste generation.

Her lidt om *penge*, der jo er et genialt smøremiddel, når industrielt
samarbejde mellem investorer og forbrugere skal slå trivsels-gnister,
så hjulene snurrer.

" Benjamin Franklin may have discovered electricity, but it
was the man who invented the meter, who made the money. Eart Wilson,
1907-87, American columnist

pg Da jeg var ung, mente jeg at penge var det vigtigste her i
livet. Nu da jeg er blevet gammel, ved jeg, at det er tilfældet. Oscar
Wilde

pg Every man who is worth thirty millions and is not wedded to
them, is dangerous to the government. Napoleon

pg Rousseau

pg The money, which you own, is the instrument of freedom. The
money, which you run after, is the instrument of slavery.
Nelson Rockefeller

pg The poor you always have with you. Jesus

Pga Man har noget, som er virkeligt, og man bytter det for PENGE,
som ikke er virkelige, så man kan få noget andet, der er virkeligt.
Frederick Soddy

pgb Den største forbrydelse mod arbejderne i en virksomhed er at
undlade at tjene penge. Samuel Gompers

pgb Købmanden har over hele verden den samme religion.
Heinrich Heine

pgb Money is the wise man's religion.
Euripides

pgb A feast is made for laughter, and wine maketh merry: but money
answereth all things. Ecclesiastes 10:19

pgb Da jeg var ung, troede jeg, penge var det vigtigste i livet. Nu
er jeg gammel og ved det passer. Oscar Wilde

pgb De mennesker der påstår, at man ikke kan købe lykken for penge,
har ganske enkelt ikke handlet de rigtige steder. Bo Derek

pgb De penge, man ejer, er frihedens instrument. De penge, man
jager efter, er trældommens instrument. Jean-Jacques
Rousseau

Pgb Det er en slags åndeligt snobberi, der får folk til at tro, at
de kan blive lykkelige uden penge. Albert Camus

pgb Money is human happiness in the abstract. Arthur
Schopenhauer

pgb Money is the most important thing in the world. It represents
health, strength, honor, generosity and beauty as conspicuously as the
want of it represents illness, weakness, disgrace, meanness and
ugliness Shaw (1856-1950)British Dramatist, Born in
Ireland.

pgb Money you know will hide many faults. Cervantes

Pgb Penge er ikke alt i verden. Men de hjælper én unægtelig til at
bevare kontakten med sine børm. Bing Crosby

pgb Penge er som den sjette sans, uden hvilken man ikke får det
rette udbytte af de fem andre. Somerset Maugham

pgb Remember happiness doesn't depend upon who you are or what you
have; it depends solely upon what you think.
Dale Carnegie

pgb Riches attracts the attention, consideration, and
congratulations of mankind. John Adams

pgb To have money is to be virtous, honest, beautiful, and witty.
And to be without is to be is to be ugly, boring, stupid and useless.
Jean Giraudeux

pgb Tørsten efter bifald er kilden til al bevidst litteratur og
alle heltegerninger. La rochefoucauld

pgbb A thief passes for a gentleman when stealing has made him rich.
Thomas Fuller

pgbb A women prefers a man without money to money without a man.
Greek Proverb

pgbb Den som ikke tænker på noget som MIT, han føler aldrig noget
savn efter noget, og plages aldrig af det fortabtes torn. Asiatisk
ordsprog

Pgbb En forretning, der ikke indbringer andet end penge, er en
dårlig forretning. Henry Ford

pgbb En nar kan tjene store penge, men kun en klog mand kan bruge
dem. Engelsk ordsprog

pgbb Guld gør mange blinde, kærlighed gør alle blinde. Persisk
ordsprog

pgbb Hellere lappe en fattig husbonds tøj, end at være en rig mands
elskerinde.

pgbb Hvis der ikke fandtes kvinder, ville alverdens penge miste deres
be¬tydning. Onassis

pgbb Ingen er så rig, at han kan undvære sin nabo. Svensk
ordsprog

pgbb Vil du lære dine børn at regne, så giv dem lommepenge men ikke
det samme til alle søskende. Mark Twain

pgbb Wealth breeds satiety, satiety outrage. Solon

pgbifald Penge er bifald. Jacqueline Susann

pgbifald There is no praise to beat the sort you can put in your
pocket. Moliere

pgf Fattig mand får ikke fruer, uden hun haver skank eller
skeverben. Danske Ordsprog

pgf Fattigdom har stor frihed. Danske Ordsprog

pgf A rich child often sits in a poor mother's lap.
Danish proverb

pgf The poor you always have with you. Jesus

pgf Det er ikke godt at komme og tigge, hvor de selv sidder og syr
poser. Danske ordsprog

pgf Kjerlighed findes og under pjalter. Danske
Ordsprog

pgf Modern poverty is not the poverty that was blest in the Sermon
on the Mount. George Bernard Shaw

pgff Når ulykken når den rige til knæene, da når hun den fattige til
halsen. Danske Ordsprog

pgm The superior man understands what is right; the
inferior man understands what will sell. Confucius

pgm Are you not ashamed of heaping up the greatest amount of money
and honour and reputation, and caring so little about the
wisdom and truth and the greatest improvement of the soul
Socrates

Pgm Børsen er et hysterisk fruentimmer, der er forelsket i penge.
Sigismund von Radecki

pgm Enig! Penge er ikke lykken - men det er ikke lykke, jeg er
interesseret i, det er PENGE. Frank Bizarro

Pgm Every man is a consumer and ought to be a producer. Ralph Waldo
Emerson 1803-1882

pgm Gnieren ejer ikke penge, men pengene ejer ham.
Ludvig Holberg

Pgm If you believed more in life you would fling yourselves less to
the moment. Nietzsche

pgm Man lærer ikke at spille hvis man spiller med plastikbrikker i
stedet for rigtige penge. Mark Twain

Pgm Penge koster ofte for meget R.W.Emerson

Pgm Plutarch Parallel Lives "Alexander"Alexander . asked him if he
lacked anything. "Yes", said he, "that I do that you stand out of my
sun a little" Diogenes c. 400 - c. 325 BC

pgm The lust for comfort, that stealthy thing that enters the house
as a guest and then becomes a host and then a master.
Joseph Conrad

pgm The question of property will never be settled till people cease
tocare for property. Then it will settle itself. DH
Lawrence

Pgm The taste for well being, is the prominent and indelible feature
of democratic times. Alexis de
Tocqueville

pgm0 Every kind of training which holds our the prospect of
bread-winning as its aim, is not training for culture as we understand
it.

pgma Langt mere værdt end det røde guld, det er sin Gud og sig selv at
kiende. Grundtvig

pgmaterialism The question of property will never be
settled till people cease to care for property. Then it will settle
itself. DH Lawrence

pgmm My belief is that to have no wants is divine.
Socrates

pgr Den forbandede hunger efter guld.
Vergil

pgr Det er sjovere at græde i en Jaguar end i en rutebil.
Francoise Sagan

pgr At have fast indkomst er bedre end at være fascinerende. Oscar
Wilde

pgr Den største glæde ved rigdom er,at du slipper for at høre en
masse gode råd.Sir Arthur Helps

pgr Lykken kan ikke købes for penge - men man kan leje den.
Gregory Singleton

Pgr Penger taler man ikke om, man har dem. Paul Getty 1892 -
1976

pgr Rig mands trang varer ikke længere end han vil.
Danske ordsprog

pgr Sometimes the pilgrimage from rags to riches is a journey from
rage to wretchedness. R.M Huber

pgrr Making money is fun, but it's pointless if you don't
use the power it brings. John Bentley

pgrr En rig man er ikke andet end en fattig mand med penge.
W.C. Fields

pgrr Money is coined liberty, and so it is ten times dearer to a man
who is deprived of freedom. If money is jingling in his pocket, he is
half consoled, even though he cannot spend it. Dostoevsky

pgrr Mænd,som skammer over den måde,deres fædre tjente deres penge
på,skammer sig aldrig over at give dem ud.. Anonym

pgrr Riches do not consist in the possession of treasures, but in
the use made of them. Napoleon

PGrr There is no relationship between work done and money received.
The individual should be placed so as to perform the highest that is
compatible with his powers. Nietzsche