Dårlige kattepensioner
Fra : slet-metlin@get2net.~

Dato : 15-09-06 21:41

Jeg vil gerne høre om der er andre i dette forum, der har dårlige
erfaringer med kattepensioner!.
Da jeg rejste på ferie, afleverede jeg min kat i en foreløbig
unavngiven pension. Den fik en udvendig løbegård som så nogenlunde ud,
jeg fik dog min søster til at køre ud med et kradsetræ og et tæppe, da
der intet var, hvilket ville gøre situationen ok.
Da jeg kom hjem fra ferie og hentede katten, var den imidlertid
flyttet til et kælderrum med 6 andre katte. Stanken var ubegribelig og
jeg kan godt forstå at ejeren ikke ville have mig med derned, i en af
bakkerne lå der afføring for mindst 4 dage og de effeketer jeg havde
fået kørt ud til pensionen før min afrejse måtte kasseres, da de
simpelthen var gennemvædet med "pis".
Jeg har kontaktet Inges Kattehjem og kattens værn, men der er ikke
meget at stille op. Er man skruppelløs er det nemt at tjene 70 kr om
dagen
Jeg kunne godt tænke mig at høre om andres oplevelser - gode og
dårlige, selv om min kat aldrig kommer i pension igen.

Fra : Siri

Dato : 16-09-06 09:36

> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig at høre om andres oplevelser - gode og
> dårlige, selv om min kat aldrig kommer i pension igen.

Avvvv.... Jeg har endnu ikke haft brug for katte-pension,
men ku' du ikke lige gi en ide om, hvor i verden det skrækkelige sted
er, så man har en chance for at undgå det, når man skal bruge een? Please?
"Bortset fra" en rædselsfuld tid for katten , så vil en
langhårskat skulle igennem bad og nedbarbering af hele pelsen bagefter,
hvad der næppe vil være en positiv oplevelse efter den omgang...
Gia har prøvet barbering 1 gang helt (hos tidl. ejer, med narkose og
det hele) og siden "1/2" barbering hos Jannie (som jeg kun kan anbefale)
- så vidt jeg ved har hun aldrig været badet, og hun er en stædig lille
dame, der helst selv bestemmer....
Nej, lad os få at vide, hvem skurken er, så vi ikke udsætter katte -
vore eller andres - for at komme det gyselige sted hen.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-09-06 09:52

Siri <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote:

> [...]
> Nej, lad os få at vide, hvem skurken er, så vi ikke udsætter katte -
> vore eller andres - for at komme det gyselige sted hen.

Jeg vil give Siri fuldstændig ret. Det er simpelthen oprørende.

Men, så må du nok lige undersøge først om der er andre der klager. Det
er svært at stå ensom med en klage, og navngivning af synderen kan
måske føre til en sag om bagvaskelse. Vi ved jo efterhånden hvordan
sådan nogle mennesker reagerer. Derfor er det nok klogest at vente og
se, om der er andre der kommer ud af "busken" inden der bliver
foretaget yderligere. Jeg er dog næsten sikker på, at der vil være
andre der har haft lignende oplevelser med nævnte pension.

Held og lykke med efterforskningen.

Med venlig hilsen

Tove :)

Fra : helena

Dato : 16-09-06 13:53

> [...]
> til en sag om bagvaskelse. Vi ved jo efterhånden hvordan sådan nogle
> mennesker reagerer. Derfor er det nok klogest at vente og se, om der er

Det er vel lidt svært at komme ud af busken, hvis man ikke ved hvem den pgl.
pension er ?!
Jeg synes ikke man skal være så forsigtig. Det er jo ikke udokumenterede
påstande der fremkommes.
Jeg synes bestemt at det skal frem hvis der er nogle som ikke er helt fine i
kanten.

Helena

Fra : Siri

Dato : 16-09-06 16:07

> helena skrev:
> Jeg synes bestemt at det skal frem hvis der er nogle som ikke er helt fine
> kanten.
> Helena

Jeg vil bare gerne advares - det tror jeg også, at andre gerne vil
Jeg har mistet nok, og vil ikke risikere at min lille skat bliver
behandlet dårligt, når det kunne være undgået med en advarsel.
I dette forum er man jo så anonym, som man selv vil, og derfor er det,
så vidt jeg kan se, ret risikofrit at melde rent ud. Hvis man nævner
vedkommende, og de hører om det, så har de jo også muligheden for at
svare igen (hvis de ellers kan for sort samvittighed!)

Fra : Tove Krieger

Dato : 16-09-06 16:21

helena <nogen@microsoft.com> wrote:
> [...]
> udokumenterede påstande der fremkommes.
> Jeg synes bestemt at det skal frem hvis der er nogle som ikke er

Det kan der selvfølgelig være noget om, men det skal jo også helst
kunne bevises, ellers bliver det jo påstand mod påstand, selvfølgelig
skal vedkommende stå til ansvar.

Nu kommer det jo an på hvor horrible forholdene er, ellers må man da
kunne klage til f.eks. "Dyrenes Beskyttelse" eller "Kattens Værn", så
de kan inspicere stedet, men det kan da godt være at de ikke giver sig
af med overvåge pensioner. Jeg ved det faktisk ikke.

Venlig hilsen
Tove :)

Fra : Ukendt

Dato : 16-09-06 20:25

<slet-metlin@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg kunne godt tænke mig at høre om andres oplevelser - gode og
> dårlige, selv om min kat aldrig kommer i pension igen.

Hej slet-metin@get2nt,dk

Jeg har nu ingen dårlige oplevelser med kattepension.

Og da min første kat skulle på pension, der ville jeg ringe rundt først.
Og derefter besøge pensionen. Fik jeg ikke lov , ja så var det ligemeget.

Nu skete der jo det, at den første jeg besøgte, faldt jeg for
Nok dobbelt op på prisen du har betalt. HeHe Men det hænger nok sammen.

Selvom kattene hellere ville være passet herhjemme, ja så er jer tryg ved
min pension.

Så før du vælger pension, så spørg om du må komme ud og kigge
Siger de nej , så drop dem.
Siger de ja , så vælg den der dækker din kat´s behov for pleje.

Mvh Allan